تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
وزارت میراث فرهنگی خبر داد

توقف «اقدامات غیراصولی» در مسجد معیرالممالک

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تخریب در مسجد معیرالممالک را «فعالیت غیر اصولی» خواند و از توقف آن خبر داد.

کد خبر: ۱۵۴۵۰۴
۰۹:۴۰ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲

توقف «اقدامات غیراصولی» در مسجد معیرالممالک

دیدارنیوز: محسن سعادتی ـ معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران ـ گفت: با توجه به اقدامات غیراصولی انجام شده در محدوده رواق‌ها و حجره‌های مسجد معیرالممالک توسط هیأت امنای مسجد، اداره‌کل استان تهران پیگیری‌های لازم را برای توقف موضوع انجام داده است.

وی افزود: از چند روز گذشته، فعالیت‌های غیراصولی در مسجد، حسب پیگیری و حضور یگان حفاظت میراث فرهنگی متوقف شده است.

معاون میراث فرهنگی استان تهران همچنین گفت: مراتب توقف و رفع مداخلات در اثر هم، از طریق مراجع مربوطه در حال انجام و پیگیری است.

سعادتی اظهار کرد: در فروردین و اردیبهشت سال‌جاری، طی دو مکاتبه نسبت به ارائه طرح و کسب مجوز‌های لازم تاکید کرده بودیم.

مسجد، مدرسه و آب‌انبار معیرالممالک واقع در محله سنگلج، مربوط به دوره قاجار بوده و با شماره ۲۶۸۷ در سال ۱۳۷۹ به ثبت ملی رسیده است. مسجد و مدرسه معیرالممالک از جمله بنا‌های تاریخی تهران است که مالکیت آن‌ها در اختیار اوقاف بوده و بر اساس گزارش‌هایی، در چند روز گذشته در‌های آن به بهانه مرمت بسته شده و تخریب کالبدی در آن اتفاق افتاده است.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی