تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
جهان صنعت نوشت

روش تازه رئیسی و باز شدن راه رانت

روزنامه جهان صنعت نوشت: «اگر ابراهیم رئیسی در دیدار‌های رودررو با کارخانه‌داران دارای مشکل، همان‌جا دستور دهد مشکلات آن‌ها برطرف شود، می‌تواند به افزایش تقاضا از سوی کارخانه‌داران منجر شود. در این صورت و با توجه به اینکه رییس دولت فرصت کافی برای نشست و برخاست با تمام کارخانه‌داران دارای مشکل را ندارد احتمال بازشدن دریچه‌های رانت در این‌باره بیشتر می‌شود.»

کد خبر: ۱۵۴۴۳۶
۰۹:۱۰ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲

روش تازه رئیسی و باز شدن راه رانت

دیدارنیوز: یک روزنامه اقتصادی معتقد است که دیدار رودر روی ابراهیم رئیسی با مدیران و سهامداران شماری از بنگاه‌های صنعتی می‌تواند به بازشدن دریچه‌های رانت منجر شود.

جهان صنعت نوشت:

«یکم- سیدابراهیم رییسی در شروع سومین سال ریاست خود بر دولت به تازگی روش دیدار رودررو با مدیران و سهامداران شماری از بنگاه‌های صنعتی را در دستور کار قرار داده است. آیا این روش می‌تواند برای دولت کامیابی داشته باشد و اصولا روش کارآمدی است؟

برخی از کارشناسان باور دارند این راهبرد درستی نیست و رییس دولت باید برای حل مسائل صنعت دستورالعمل‌های همگانی منطبق با قانون صادر کند. البته هواداران دولت و نیز خود رییس دولت این باور را ندارند و می‌گویند این راهبردی بر فراز دیپلماسی بازدارنده در ایران است.

دوم- تنگنا‌ها و تاریکی‌های این راهبرد چیست؟ واقعیت این است که اگر رییس دولت در دیدار‌های رودررو با کارخانه‌داران دارای مشکل، همان‌جا دستور دهد مشکلات آن‌ها برطرف شود، می‌تواند به افزایش تقاضا از سوی کارخانه‌داران منجر شود. در این صورت و با توجه به اینکه رییس دولت فرصت کافی برای نشست و برخاست با تمام کارخانه‌داران دارای مشکل را ندارد احتمال بازشدن دریچه‌های رانت در این‌باره بیشتر می‌شود. تجربه نشان داده سرانجام این راهبرد ارجاع دادن به سطوح پایین‌تر مدیریتی است و در این صورت شرایط مبهم‌تر خواهد شد.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی