تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

هواشناسی ایران؛ هشدار بارش‌های سیل‌آسا

سازمان هواشناسی با هشدار بارش‌های سیل‌آسا در ۱۸ استان از جمله در ارتفاعات تهران و البرز از تداوم روند افزایش دما در نیمه غربی کشور خبر داد.

کد خبر: ۱۵۴۴۳۱
۰۸:۴۰ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲

هواشناسی ایران؛ هشدار بارش‌های سیل‌آسا

دیدارنیوز: پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در شمال غرب و به‌تدریج بعدازظهر در گیلان، مازندران، ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

در ساعات بعدازظهر در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران نیز افزایش ابر و وزش باد شدید موقتی و در غرب هرمزگان و جنوب فارس نیز رشد ابر‌های هَمرفتی، رگبار و رعدوبرق پیش بینی شده است.

فردا علاوه بر شمال غرب در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش و کاهش دما روی می‌دهد. روز دوشنبه در مازندران و ارتفاعات البرز رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه در اکثر مناطق کشور جو پایداری مستقر است. همچنین طی روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه در نوار شرقی کشور به‌ویژه در شمال سیستان و بلوچستان و شرق خراسان جنوبی وزش باد افزایش یافته و در نیمه غربی کشور روند افزایش دما حاکم می‌شود.

توصیف سامانه: رشد ابر‌های همرفتی

زمان پایان: یکشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۲۹

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با خیزش گردوخاک با احتمال تگرگ
منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۲/۰۵/۲۸: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، شمال کردستان، ارتفاعات شمالی قزوین، ارتفاعات مازندران، ارتفاعات هرمزگان، ارتفاعات خوزستان، ارتفاعات شمالی چهارمحال و بختیاری، جنوب شرق لرستان و جنوب فارس.

یک‌شنبه ۱۴۰۲/۰۵/۲۹: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، شمال کردستان، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، ارتفاعات غرب هرمزگان، جنوب فارس، ارتفاعات خوزستان، جنوب شرق لرستان، شمال چهارمحال و بختیاری، مازندران، گلستان، گیلان.

اثر مخاطره: احتمال آب گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌های فصلی، وزش باد، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی.

توصیه: احتیاط و اجتناب از تردد، توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفر‌های برون شهری به‌ویژه در عبور از اطراف رودخانه‌ها، احتیاط در کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی