تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
محفظه ژاپنی‌ها برای کارمندان

به صورت ایستاده «چرت» بزنید! +ویدیو

مهندسان یک شرکت ژاپنی محفظه‌ای ایستاده را طراحی کرده‌اند که می‌تواند به کارمندان اجازه دهد در محل کار شرکت‌های کوچک چرت بزنند.

کد خبر: ۱۵۴۴۰۲
۱۷:۳۷ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۲

با این محفظه به صورت ایستاده «چرت» بزنید!

دیدارنیوز: ژاپنی‌ها محفظه‌ای ایستاده برای چرت‌زدن کارمندان در محل کار طراحی کردند.

متخصصان مدت‌هاست می‌گویند که یک چرت کوتاه در حین کار می‌تواند سطح توجه، بهره‌وری و حتی خلاقیت را بالا ببرد. حالا ژاپنی‌ها محفظه ایستاده‌ای ساخته‌اند که جای زیادی را اشغال نمی‌کند و در عین حال می‌تواند به کارمندان اجازه دهد تا دقایقی بخوابند و بعد با انرژی بیشتر به سر کارشان برگردند.

به‌گزارش JapanToday، شرکت ژاپنی Koyoju Plywood Corporation محفظه‌ای به‌نام Giraffenap را طراحی کرده است که نام خود را از شیوه خوابیدن ایستاده زرافه‌ها گرفته است. به‌علاوه، این حیوانات معمولاً خواب‌های کوتاهی دارند و این نام از این حیث هم با هدف این محصول مطابقت دارد. Giraffenap می‌خواهد با اشغال محیطی اندک به کارمندان شرکت‌ها اجازه بدهد تا دقایقی چرت بزنند.

به صورت ایستاده «چرت» بزنید! +ویدیو

ولی از آن‌جایی که بدن ما انسان‌ها نمی‌تواند در حالت ایستاده به‌راحتی به خواب برود، در داخل Giraffenap تجهیزاتی برای کمک به افراد تعبیه شده است. این محفظه پد‌هایی برای نشستن و حمایت از پا‌ها دارد، و همچنین می‌توانید دست‌ها و سر خود را روی یک سطح میزمانند بگذارید و بخوابید.

چرت‌زدن حتی در محل کار شرکت‌های کوچک آسان‌تر می‌شود

طراحان شرکت Koyoju می‌گویند این دستگاه را به‌گونه‌ای طراحی کرده‌اند که امکان رسیدن به فاز دوم خواب که قبل از REM رخ می‌دهد، وجود داشته باشد. این شرکت می‌گوید کارمندان با یک چرت ۲۰ دقیقه‌ای می‌توانند خستگی ذهنی خود را برطرف کنند و سطح توجهشان را افزایش دهند.

محفظه Giraffenap در دو طراحی عرضه می‌شود. یک نسخه Spacia نام دارد و ظاهری آینده‌نگرانه را ارائه می‌کند. نسخه دوم با نام Forest در بیرون از چوب ساخته شده است. البته هر دو مدل در داخل یکسان هستند و تفاوتی با یکدیگر ندارند.

به صورت ایستاده «چرت» بزنید! +ویدیو

شرکت Koyoju می‌گوید این محفظه برای شرکت‌هایی طراحی شده است که می‌خواهند شرایط استراحت نیم‌روزی را برای کارمندان خود فراهم کنند، اما فضای کافی برای استفاده از تخت ندارند. Giraffenap قرار است از اواخر دسامبر ۲۰۲۳ یا اوایل ژانویه ۲۰۲۴ عرضه شود. این شرکت پیش‌تر نسخه بسیار ساده‌تری از همین جعبه ایستاده برای خوابیدن را هم معرفی کرده بود.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی