تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.

قیمت دلار؛ بازی در کانال ۴۹ هزار تومانی!

قیمت دلار امروز چهارشنبه، در حال بازی در کف کانال ۴۹ هزار تومانی است. بازیگران افزایشی و کاهشی در نبرد با یکدیگر، ساعتی دلار را صعودی می‌کنند و ساعتی دیگر نزولی. کارشناسان، اما بر این باورند که دلار برای تعیین روند، منتظر خبر‌های تعیین‌کننده سیاسی است که پیامد‌های عملیاتی آن در اقتصاد هویدا باشد.

کد خبر: ۱۵۴۳۵۷
۱۳:۰۸ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲

قیمت دلار؛ بازی در کف ۴۹ هزار تومانی!

دیدارنیوز: قیمت دلار امروز ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ در کف کانال ۴۹ هزار تومانی بازی می‌کند و تا این لحظه در قیمت‌های ۴۹ هزار و ۲۸۰ تومان و ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شده است.

قیمت دلار در پی انتشار خبر‌هایی مبنی بر آزادسازی منابع بلوکه‌شده ایران در آن سوی مرزها، روندی کاهشی به خود گرفته بود و حتی برای مقطعی کوتاه وارد کانال ۴۸ هزار تومانی شد. با این حال، اما به محض انتشار جزئیات بیشتر درباره نحوه آزادسازی این منابع، قیمت به کانال ۴۹ هزار تومانی بازگشت.

با این حال، اما در این شرایط به نظر می‌رسد دلار توان رشد بیشتر را نداشته باشد چراکه فعلا، بازوی سرکوب بازارساز همچنان پرقدرت است. این در حالی است که کارشناسان اقتصادی عنوان می‌کنند از نیمه دوم سال به بعد، دست بازارساز برای تزریق غیرمستقیم دلار به بازار خالی خواهد شد و همزمان تورم نیز روی دیگر خود را نشان خواهد داد که موجب جهش فنر دلار می‌شود.

پیشتر بازارساز توانسته بود با خبر آزادسازی منابع ارزی، قیمت دلار تا در کانال مورد نظر خود کنترل کند، اما اکنون روشن شده است که این منابع به صورت نقدی به ایران منتقل نخواهند شد و در کشور ثالث و تحت نظارت، تنها برای واردات کالا‌های اساسی و دارو مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

به این ترتیب بازار دلار از ورود منابع جدید ارزی ناامید است و با نگاه به دورنمای مبهم بهبود روابط تجاری و اقتصادی با دیگر کشورها، چشم‌اندازی افزایشی را برای نیمه دوم سال در نظر گرفته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی