تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
صندوق ثروت ملی نروژ، جلوتر از دو صندوق چینی

درآمد ۱۳۱ میلیارد یورویی صندوق ثروت‌ملی نروژ؛ زیان جنگ از بین رفت

بانک مرکزی نروژ اعلام کرد که صندوق ثروت ملی این کشور در سه ماهه اول سال جاری میلادی ۱.۵۰۱ میلیارد کرون (۱۳۱ میلیارد یورو) به دست آورده است.

کد خبر: ۱۵۴۳۴۸
۱۱:۵۱ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲

درآمد ۶ماهه صندوق ثروت‌ملی نروژ؛ ۱۳۱ میلیارد یورو

دیدارنیوز: بانک مرکزی نروژ که مسئول مدیریت صندوق ثروت ملی این کشور است، اعلام کرد این صندوق سرمایه‌گذاری در سه ماهه اول سال ۱.۵۰۱ میلیارد کرون (۱۳۱ میلیارد یورو) به دست آورد. این رشد بیشتر مدیون تقویت بازار‌های مالی جهان بوده است.

در این شش ماه، این صندوق عملا زیان عظیم ۱.۶۳۷ میلیارد کرونی سال گذشته را که به دلیل جنگ در اوکراین و وخامت اقتصاد جهانی متحمل شده بود، از بین برد.

منابع این صندوق عمدتا در سهام (۷.۱ درصد از پرتفوی)، اوراق قرضه (۲۷.۱ درصد) و به میزان کمتری در املاک و مستغلات (۲.۳ درصد) سرمایه گذاری می‌شود.

سرمایه‌گذاری در بازار بورس، به لطف سهام شرکت‌های فناوری و تولیدکنندگان کالا‌های لوکس بازدهی ۱۳.۶۶ درصدی را تجربه کرد. سرمایه‌گذاری در اوراق قرضه بازدهی ۲.۲۵ درصدی داشت. البته سرمایه‌گذاری در بخش املاک و مستغلات به دلیل افزایش نرخ بهره، روند مخالفی را طی کرد و ۴.۵۷ درصدی از بازدهی خود را از دست داد.

بانک نروژ ابتدا قرار بود نتایج نیمه اول سال را صبح چهارشنبه منتشر کند، اما این نتایج به اشتباه عصر سه‌شنبه به رسانه‌ها ارسال شد.

دولت نروژ همچنین خزانه خود را با ۳۸۹ میلیارد کرون پر کرده است؛ بنابراین در مجموع، ارزش این صندوق طی شش ماه اول سال ۲.۸۷۰ میلیارد کرون افزایش یافت.

طبق گزارش مؤسسه جهانی صندوق‌های ثروت ملی، صندوق ثروت ملی نروژ بزرگترین صندوق ثروت ملی در جهان است و جلوتر از دو صندوق ثروت چینی قرار دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی