تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
در گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و بورل چه گذشت؟

بازگشت به «توافق» دور از دسترس نیست

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در گفتگوی تلفنی با جوزف بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی تاکید کرد، تحولات اخیر در آزاد سازی منابع مالی ایران را مثبت ارزیابی می‌کنیم و در صورت اراده جدی طرف‌های مقابل، بازگشت همه طرف‌ها به توافق و تعهداتشان دور از دسترس نیست.

کد خبر: ۱۵۴۳۱۹
۲۱:۳۷ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲

گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و بورل

دیدارنیوز: وزیر امور خارجه کشورمان با نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی به گفتگو پرداخت.

به نقل از رسانه وزارت خارجه، در گفتگوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، طرفین درخصوص برخی موضوعات مورد علاقه از جمله بحران نیجر، جنگ اوکراین، روابط ایران و اتحادیه اروپا و نیز رفع تحریم‌ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

امیرعبداللهیان در این تماس ضمن اشاره به آخرین وضعیت مناسبات منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران، تحولات حاکم بر مناسبات منطقه‌ای را مثبت و رو به جلو ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه در پاسخ به اظهارات بورل تاکید کرد، تحولات اخیر در آزاد سازی منابع مالی ایران را مثبت ارزیابی می‌کنیم و در صورت اراده جدی طرف‌های مقابل، بازگشت همه طرف‌ها به توافق و تعهداتشان دور از دسترس نیست.

امیرعبداللهیان در ادامه، به تعامل کشورمان و آژانس بین المللی انرژی اتمی اشاره کرده و در این خصوص تصریح کرد، اکنون دو طرف در مسیر درست همکاری قرار داریم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با انتقاد از رویکرد غیرسازنده اتحادیه اروپا در تداوم سیاست ناکارآمد تحریم خاطرنشان ساخت، تحریم اقدامی غیردوستانه در روابط جمهوری اسلامی ایران و اروپاست. بدانید تداوم این وضعیت به نفع اروپا نیست.

وزیر امور خارجه در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز نگرانی از بحران جاری در نیجر گفت، ما به دقت تحولات این کشور را دنبال کرده و بر اهمیت حاکمیت قانون در نیجر و طبعا پرهیز از هرگونه مداخله نظامی تاکید داریم. با این حال تحریم نیجر را عامل تشدید مشکلات مردم ارزیابی می‌کنیم.

امیرعبداللهیان در مورد تحولات اوکراین اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران در مواضع سیاست خارجی خود با هیچ طرفی تعارف ندارد و همچنانکه با صراحت اعلام کرده، از فلسطین حمایت می‌کند، به همان صراحت نیز اعلام می‌نماید که راه کار در اوکراین سیاسی است و اتهام بکارگیری پهپاد ایرانی علیه اوکراین کاملا بی اساس است. اوکراین هم تاکنون هیچ سند موثقی برای این ادعا به ما ارائه نکرده است.

بورل نیز در این گفتگو ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت‌های حاصله در روابط جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های منطقه استقبال کرد.

وی با اشاره به نتایج حاصله در این مرحله از توافق غیر مستقیم با آمریکا اظهار داشت، معتقدم برخی سوءتفاهمات موجود بین ایران و اروپا از مسیر گفتگو قابل حل است.

نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست‌های امنیتی با تاکید بر اهمیت همکاری جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی، افزود: مایلم تاکید کنم من تمام تلاش خود را برای تداوم گفتگو‌ها و در نهایت، بازگشت همه طرف‌ها به برجام به کار خواهم گرفت و به نتیجه کار خوشبین هستم.

بورل ضمن اشاره به تحولات نیجر افزود: ما هم همواره از حقوق فلسطین دفاع می‌کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی