تیتر امروز

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...
از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
حمله به بازار خودرو با مدل «ایکس»

لاماری ایما با آپشن بیشتر معرفی شد + ویدیو

شب گذشته مدل جدید لاماری ایما به عنوان یکی از محبوب‌ترین خودرو‌های بازار ایران در یک سال اخیر معرفی شد. ایما ایکس در واقع نمونه ارتقا یافته از کراس اوور لاماری است.

کد خبر: ۱۵۴۲۹۷
۱۳:۵۱ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲

لاماری ایما با آپشن بیشتر معرفی شد + ویدیو

دیدارنیوز ـ سرویس اقتصادی: در شرایطی که بازار خودرو در ایران همچنان در بحران قیمت‌گذاری، تولید ناکافی داخلی فرو رفته و در تب و تاب واردات خودرو‌های دست دوم است، ورود یک مدل جدید به بازار می‌تواند امیدبخش باشد. در همین راستا شب گذشته، شرکت آرین پارس موتور ضمن رونمایی از شو روم و تعمیرگاه مرکزی خود در تهران، محصول جدید خود به نام ایما ـ ایکس را نیز معرفی کرد.

در ابتدای این مراسم، تنی چند از مدیران آرین پارس موتور درباره آخرین وضعیت این شرکت گفتند از جمله این که با وجود تک محصولی بودن آرین پارس موتور، در یک سال اخیر حدود ۶ هزار دستگاه لاماری ایما تحویل مشتریان شده که نشانگر استقبال فوق‌العاده بازار از این کراس‌اوور زیبا و جذاب بوده است.

علاوه بر این در مورد تولید یا ورود محصولات جدید و مشکلات عمومی مربوط به این موارد از جمله کمبود ارز و تشریفات دست و پاگیر اداری هم صحبت شد. آرین موتور قصد دارد نسخه هیبریدی این خودرو را نیز به بازار ایران عرضه کند که به دلیل مشکلات ذکر شده همچنان این روند با وقفه مواجه است. با این حال طی ماه‌های آتی شاهد معرفی یک سدان، یک کراس‌اوور و یک شاسی بلند اندازه بزرگ با برند لاماری نیز خواهیم بود. آرین پارس موتور همچنین خبر از افزایش تعداد مراکز ارائه خدمات پس از فروش و سرویس محصولات داد و اینکه به زودی در چهار نقطه تهران این مراکز راه‌اندازی خواهند شد.

نکته جالب دیگر این بود که با افتتاح شوروم مرکزی لاماری در تهران، نخستین گروه از اکسسوری‌های برند لاماری که شامل انواع عطر و ادوکلن، کراوات، کلاه، دکمه سردست، سنجاق سینه و ماکت لاماری است هم قابل خرید از سوی علاقمندان خواهد بود.

معرفی هیجان‌انگیز

اما در جذاب‌ترین قسمت مراسم و به بهانه افتتاح شو روم لاماری، مدل جدید «ایما ـ ایکس» معرفی شد. پیش از بریدن روبان نمایشگاه مرکزی، درباره تفاوت‌های ایما ـ ایکس با مدل پایه آن به صورت تصویری توضیحات مبسوطی ارائه شد. در ایما ـ ایکس، ۱۴ مورد ارتقا نسبت به مدل عادی در نظر گرفته شده که برخی از آن‌ها انتخابی است.

برای ایما ـ ایکس آپشن‌ها و دسترسی‌های جدیدی ایجاد شده که بعضا مشتریان نسبت به فقدان آن‌ها گلایه داشتند، از جمله حالت تیپ ترونیک گیربکس و در صندوق عقب برقی.

لاماری ایما با آپشن بیشتر معرفی شد + ویدیو

اگر چه در ظاهر تغییر بزرگی وجود ندارد، اما بادی کیت اسپرت در مدل ایکس قابل توجه است. آرین موتور یک کیت بدنه اسپرت را برای این خودرو در نظر گرفته است که خریدار باید آن را سفارش دهد. این کیت بدنه تغییراتی را در بخش سپر‌ها و رکاب خودرو ایجاد می‌کند تا ظاهر خودرو هیجان‌انگیزتر شود. البته این بادی کیت حالت آفرودی ندارد.

در مورد جعبه دنده ایکس نیز امکان تعویض دنده به صورت دستی برای راننده فراهم شده که یکی از نقاط ضعف این کراس‌اوور در مدل عادی به شمار می‌رفت. شیفتر گیربکس این خودرو اکنون قابلیت تعویض دنده را به راننده می‌دهد. این قابلیت باعث خواهد شد تا لاماری ایما X بتواند به عنوان یک کراس‌اوور اسپرت هم عرض‌اندام کند.

آپشن‌های رفاهی

ارائه امکانات رفاهی بیشتر، برگ برنده لاماری ایما X در مقایسه با رقبایش خواهد بود. پیش از همه درباره صندلی‌های مدل ایکس باید گفت که در ردیف جلو به گرمکن مجهز هستند و صندلی راننده در کنار آن، به سیستم سردکن و ماساژور نیز مسلح شده است. تنظیم این صندلی‌ها نیز به صورت برقی انجام می‌شود. صندلی راننده در ده حالت قابل تنظیم است و سرنشینان ردیف عقب نیز می‌توانند صندلی سرنشین را برای دستیابی به فضای پای بیشتر، حرکت دهند.

آینه‌های خودرو از نوع تنظیم شونده برقی به همراه گرمکن هستند که در هوای سرد، دید کاملی را برای راننده فراهم می‌آورند. یکی از آپشن‌های مهم برای مشتریان ایرانی نیز روی این خودرو نصب شده که همان درب صندوق برقی است. در نهایت چند سوکت نیز به عنوان شارژر تلفن همراه سرنشینان به این خودرو اضافه شده است.

 

لاماری ایما با آپشن بیشتر معرفی شد + ویدیو

دوربین ۳۶۰ درجه نیز از جمله امکانات جدید در این مدل است که قابلیت دید کامل را برای راننده فراهم می‌آورد. در عین حال این خودرو می‌تواند برخی قابلیت‌های مربوط به خودرو‌های خودران را در اختیار راننده قرار دهد. رادار نقطه کور، سیستم هشدار برخورد از جلو و سیستم هشدار خروج از خط سه آپشن جدید ایمنی نسخه ایکس لاماری ایما هستند. وجود این آپشن‌ها در کنار کروز کنترل تطبیقی، امکان رانندگی خودکار و بدون دخالت راننده را در اتوبان‌ها فراهم می‌آورد. در نهایت می‌توان چراغ‌های LED جلو را به عنوان آخرین برگ برنده برای مدل ایما ـ ایکس ذکر کرد.

اما در غوغای نور و موسیقی و فلاش دوربین‌ها، نمونه‌ای از مدل ایما ایکس با رنگ خاص بین سرخ و آجری متالیک در برابر خبرنگاران به نمایش درآمد و هیجان مراسم به اوج رسید.

زمان عرضه

بنابر اعلام مدیران و مسوولان آرین موتور، لاماری ایما ایکس، اواخر پاییز سال جاری قابل عرضه خواهد بود؛ بنابراین مشتریان بالقوه این مدل جذاب، باید تا زمستان برای خرید آن صبر کنند. همچنین قیمت این خودرو بالاتر از نسخه فعلی ایما خواهد بود که گمانه‌زنی‌ها بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان اختلاف قیمت است.

گزارش و عکس: آرش راهبر

لاماری ایما با آپشن بیشتر معرفی شد + ویدیو

 

لاماری ایما با آپشن بیشتر معرفی شد + ویدیو

 

لاماری ایما با آپشن بیشتر معرفی شد + ویدیو

 

لاماری ایما با آپشن بیشتر معرفی شد + ویدیو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی