تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
شریعت‌نژاد، نماینده مجلس: 

صداوسیما محل کاسبی از تبلیغات موسسات کنکور شده است

News Image Lead

شمس‌الله شریعت‌نژاد، نماینده مجلس، حل مساله کنکور را نیازمند همگرایی بیشتر دانست و تاکید کرد وزیر آموزش و پرورش و دولت باید صداوسیما را متقاعد کنند تا به تبلیغات بیشتر موسسات کنکوری دامن نزنند.

کد خبر: ۱۵۴۲۸
۱۲:۴۲ - ۰۷ آذر ۱۳۹۷
دیدارنیوز - شریعت‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری پانا گفت: «وضع فعلی آموزش و پرورش با توجه به محدودیت‌هایی که در حال حاضر در جامعه با آن مواجه هستیم، نسبت به گذشته قابل قبول است و رضایت‌مندی بیشتری وجود دارد. مردم هم به آموزش و پرورش بسیار اهمیت می‌دهند و از خود هزینه می‌کنند، اما وقتی قدرت خرید مردم کاهش پیدا کند و مشکلات اقتصادی گریبان‌گیر جامعه شود، به همین میزان مشکلات هم برای آموزش و پرورش درست می‌شود.»

او ادامه داد: «عملکرد دولت دوازدهم نسبت به گذشته در حوزه آموزش و پرورش خیلی بهتر است. واقعیت این است اکنون هرچقدر که از سمت دبستان به سمت دانشگاه می‌رویم انتظارمان در عمل کمتر می‌شود؛ انتظار می‌رود نسبت به آن مدارک تحصیلی، آدم‌های باسوادتری داشته باشیم ولی در مجموع به نظر من پایه‌های ما از مقاطع بالاتر وضعیت بهتری دارند. یعنی دبستان از دبیرستان بهتر است و دانشگاه از هر دوی آنها بدتر است. اما این غیر از تلاش‌های فردی است که برای ارتقای خود تلاش می‌کنند و اهل کتاب و مطالعه هستند.»

نماینده تنکابن افزود: «این که در روزنامه‌ای می‌خوانیم که مدرکی به صورت قسطی داده می‌شود این پیام دارد و باید آسیب‌شناسی مناسبی هم در مدارس و هم دانشگاه‌ها انجام شود. خرابی‌ای که می‌بینیم حاصل یک سال و دو سال گذشته نیست که ما انتظار داشته باشیم در یک یا دو سال هم مشکل حل شود، بلکه محتاج آسیب‌شناسی عمیق و زمان مناسب است و بالاتر از این محتاج این است که اصلاحات را جامعه بپذیرد. اگر می‌خواهیم اصلاح کنیم باید طوری باشد که درد ناشی از اصلاح را جامعه بتواند بپذیرد اما اگر انتظار داریم معجزه می‌شود، خیر، اتفاقی از این نظر نمی‌افتد.»

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به تبلیغات موسسات کنکوری در صداوسیما اشاره کرد و گفت: «من که صداوسیمای ایران را نگاه می‌کنم، می‌بینم که از محل همین تبلیغات کتاب‌ها و موسسات، محل کاسبی شده است. آقای وزیر آموزش و پرورش و دولت سران این تشکیلات را متقاعد کنند که حداقل خود صداوسیما به این اتفاق دامن نزند و کاری نکند که فعالیت این موسسه‌ها مشروع به حساب بیاید.»

شریعت‌نژاد گفت: «از یک طرف وزیر به دنبال این است تا نقش این موسسه‌ها را کم‌رنگ کند و از سوی دیگر تشکیلاتی مانند صداوسیما آنها را غلیظ می‌کند. دو طرف باید با هم این قضیه را حل و فصل کنند تا نگرانی به جامعه تزریق نشود. حل این مساله نیازمند همگرایی بیشتر در راس نظام است. ما شدیدا افت آموزشی داریم. اکنون همه نگران حقوق و دریافتی هستند و کسی بر کیفیت آموزش هیچ اصراری ندارد.»

او افزود: «ما باید توزیع مناسبی در بودجه داشته باشیم، نمی‌شود بهداشت را ندید و آموزش و پرورش را دید و ... همه دستگاه‌ها به یک صورت نیاز دارند. در سال 92 که بنده در انتخابات میان‌دوره‌ای به مجلس راه یافتم تقریبا 19هزار میلیارد تومان اعتبار آموزش و پرورش بود الان این رقم به 46 هزار میلیارد تومان رسیده است. این رشد قابل ملاحظه‌ای است و دریافتی آموزش و پرورشی‌ها نسبت به گذشته بیشتر شده است.»

نماینده تنکابن گفت: «تردیدی وجود ندارد که دولت و مجلس توجه ویژه‌ای باید به آموزش و پرورش داشته باشد. همه حقوق‌بگیران دولت مطمئنا سخت زندگی می‌کنند و همه این را می‌دانند و امیدواریم یک تصیم کلی و مناسب گرفته شود.»


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی