تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.

تیراندازی دوباره در شاهچراغ/ یک کشته و ۸ مجروح +عکس و ویدیو

چند ماه پس از حادثه تیراندازی مرگبار در شاهچراغ شیراز، لحظاتی پیش رسانه‌ها از حمله دوباره به شاهچراغ و کشته شدن چند نفر خبر داده‌اند. استاندار فارس هم گفته حادثه امروز تا این لحظه یک کشته و ۷ مجروح داشته است.

کد خبر: ۱۵۴۱۸۶
۱۹:۴۳ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۲

فوری؛ تیراندازی دوباره در شاهچراغ

دیدارنیوز: غروب امروز یکشنبه، حادثه تروریستی دیگری در شاهچراغ شیراز به وقوع پیوست.

تسنیم با اعلام این خبر نوشت: «گفته می‌شود که تاکنون دوتن از خادمان این حرم به شهادت رسیده‌اند. تروریست‌ها از باب‌المهدی در تلاش بودند که وارد حرم شوند.

چند ماه پیش نیز عملیات تروریستی دیگری در حرم شاه‌چراغ باعث شهادت ۱۳ نفر از هم‌وطنانمان شده بود.

در عملیات تروریستی امروز در شاهچراغ شیراز تعداد تروریست‌ها دو نفر بوده‌ است که تلاش کرده‌اند از باب المهدی وارد حرم شوند.

این تروریست‌ها در ادامه به سمت افراد حاضر در ورودی تیراندازی می‌کنند. یکی از تروریست‌ها تاکنون دستگیر شده و فرد دیگر فعلاً متواری است.

در حال حاضر درب‌های حرم بسته شده و اطراف حرم تحت کنترل نیرو‌های امنیتی برای یافتن تروریست متواری است.»

همچنین ایرنا، خبرگزاری دولت نوشت: «به گفته یک منبع آگاه در پی حمله تروریستی دو مهاجم مسلح به حرم مطهر شاهچراغ تا کنون ۴ نفر به شهادت رسیده اند.»

ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی از ترس و دلهره مردم در خیابان اطراف حرم شاهچراغ منتشر شده است

استاندار فارس لحظاتی پیش گفت: حادثه تیراندازی در حرم شاهچراغ (ع) تا این لحظه یک شهید و ۵ مجروح برجا گذاشت.

عکسی که ایسنا از حمله تروریستی به حرم شاهچراغ منتشر کرد

تیراندازی دوباره در شاهچراغ/ استاندار فارس: یک کشته و ۵ مجروح +ویدیو

تصاویری که فارس از لحظه انتقال مجروحان حمله تروریستی شاهچراغ منتشر کرده است

تیراندازی دوباره در شاهچراغ/ استاندار فارس: یک کشته و ۵ مجروح + عکس و ویدیو

تیراندازی دوباره در شاهچراغ/ استاندار فارس: یک کشته و ۵ مجروح + عکس و ویدیو

تسنیم: احتمال افزایش تعداد شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ

خبرنگار ما در تماس با برخی منابع گزارش داد که تا این لحظه ۲ نفر در حمله تروریستی امروز به شاهچراغ به شهادت رسیده‌اند.

با این حال چند تن دیگر از هموطنان نیز در این حادثه مجروح شده‌اند. احتمال افزایش تعداد شهدا وجود دارد، ولی تا این لحظه تعداد شهدای بالاتر تایید نشده است.

توضیحات تولیت آستان حضرت شاهچراغ

تولیت آستان حضرت شاهچراغ هم درباره این حادثه گفت: دو تروریست که قصد داشتند از باب‌المهدی وارد حرم شوند با نیرو‌های حفاظت از حرم درگیر می‌شوند و دست به شیلک کور می‌زنند. بر اساس اطلاعاتی که نیرو‌های امنیتی داده‌اند یکی از ترویست‌ها در صحنه دستگیر شده است و فرد دیگر متواری شده است.

۷ مجروح در پی حمله تروریستی به حرم شاهچراغ

ایسنا به نقل از یکی از مسئولان حرم شاهچراغ (ع) نوشت: چهار تن شامل ۲ خادم و ۲ زائر در این حادثه مورد اصابت قرار گرفته‌اند. حال مضروبان وخیم است، اما هنوز شمار شهدا مشخص نیست.

گفته می‌شود که تاکنون دوتن از خادمان این حرم به شهادت رسیده‌اند. هم‌چنین تعداد مجروحان تاکنون ۷ نفر اعلام شده است.

یک کشته و ۷ مجروح در حمله به شاهچراغ

به نقل از فارس، استاندار فارس گفت: در این حادثه تروریستی یک نفر به شهادت رسیده و در مجموع ۷ نفر مجروح شده‌اند. دو تن از مجروحان از خادمان حرم هستند و مابقی مجروحان از زائران هستند.

ایمانیه حال چند تن از مجروحان را وخیم اعلام کرد.

دستگیری تروریست دستگیرشده با ٨ خشاب کامل

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: تروریست مسلح به اسلحه جنگی با هشت خشاب اضافی از بیرون محوطه حرم شروع به تیراندازی می‌کند، سپس از درب باب المهدی وارد حرم مطهر می‌شود که هفت نفر از زائرین داخل حرم را مجروح می‌کند و یک نفر نیز به شهادت می‌رسد. به گفته یدالله بوعلی تروریست مسلح توسط نیرو‌های حفاظتی دستگیر شده است.

توضیحات رئیس کل دادگستری فارس

رئیس کل دادگستری فارس گفت: تاکنون حضور و نقش فرد دوم در این حادثه تروریستی ثابت نشده است و در حال بررسی ابعاد موضوع هستیم ضمن آنکه بازجویی از تروریست دستگیر شده در حال جریان است. اوضاع کاملاً تحت کنترل است و نیرو‌های امنیتی در منطقه حاضر هستند.

بررسی حمله در کمیسیون امنیت ملی مجلس

ابراهیم عزیزی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تسنیم، با اشاره به حمله تروریستی عصر امروز به حرم شاهچراغ، اظهار داشت: فردا دوشنبه این حمله تروریستی با فوریت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بررسی خواهد شد و گزارش آن در اسرع وقت به اطلاع مردم ایران رسانده خواهد شد.

وی افزود: از دستگاه‌های ذی ربط در حوزه امنیت از جمله وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، فراجا و... دعوت شده است تا در کمیسیون امنیت ملی حاضر شوند و آخرین گزارش‌های این حمله را ارائه کنند و سپس قرار است زوایای این حمله تروریستی بحث و بررسی شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: طبق اخرین اخباری که کسب کرده‌ام داعش حمله تروریستی به حرم شاهچراغ را برعهده گرفته است و همچنین این حمله تاکنون ۱ شهید و ۷ مجروح داشته است.

اولین تصویر از فرد تروریست

تیراندازی دوباره در شاهچراغ/ یک کشته و ۷ مجروح +عکس و ویدیو

آمار مجروحان، ۸ نفر است

دارابی، مدیر اورژانس شیراز گفت: آخرین آمار مجروحان، ۸ نفر است. تعدای از مصدومین وضعیت وخیمی دارند و یک نفر به اتاق عمل منتقل شده است. ۵ نفر به بیمارستان نمازی و ۳ نفر به بیمارستان مسلمین منتقل شده‌اند.

دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی فوری به مجروحان

وزیر بهداشت در پی وقوع حادثه تروریستی در حرم مطهر احمد بن موسی (ع) در تماس تلفنی با رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از وی خواست تارسیدگی فوری به مصدومان این حادثه تروریستی را دنبال کند

به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی در این تماس تلفنی مجروحیت و شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی حرم مطهر احمد بن موسی علیه السلام را تلخ و اندوهبار خواند و از سید وحید حسینی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواست تا رسیدگی فوری به مصدومان این حادثه تروریستی و ارائه خدمات درمانی سریع و مطلوب به ایشان را دنبال کند.

عین اللهی هم چنین برای ارواح طیبه شهید والامقام این حادثه علو درجات و رضوان الهی را مسألت کرده، از رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواست تا شخصا بر اقدامات تشخیصی و رسیدگی‌های درمانی به مجروحان این حادثه تروریستی تا بهبودی کامل آنان نظارت داشته باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی