تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
چاره‌ای جز جهش در تولید مسکن نداریم

مخبر: باید فکری برای سرپناه خانواده‌ها کنیم

محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور گفت: برای تنظیم بازار چاره‌ای جز جهش در تولید مسکن نداریم و اگر می‌خواهیم جمعیت و فرزندآوری نیز در جامعه افزایش یابد باید فکری برای سرپناه خانواده‌ها و زوج‌های جوان کنیم چرا که هزینه‌های مسکن سهم زیادی در سبد خانوار دارد.

کد خبر: ۱۵۴۱۶۰
۱۳:۳۱ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۲

مخبر:

دیدارنیوز: در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برنامه ریزی لازم برای تامین مالی اجرای طرح تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی صورت گرفت.

محمد مخبر با اشاره به تصویب قانون جهش تولید مسکن در مجلس شورای اسلامی و تاکیدات دولت و رئیس جمهور برای تحقق کامل ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی، افزود: با توجه به کمبود‌هایی که از گذشته باقی مانده، هم اکنون برای تنظیم بازار چاره‌ای جز جهش در تولید مسکن نداریم و اگر می‌خواهیم جمعیت و فرزندآوری نیز در جامعه افزایش یابد باید فکری برای سرپناه خانواده‌ها و زوج‌های جوان کنیم چرا که هزینه‌های مسکن سهم زیادی در سبد خانوار دارد.

مخبر نقش بانک‌ها و ارائه تسهیلات بموقع را در این زمینه حائز اهمیت دانست و خاطر نشان ساخت: شبکه بانکی کشور می‌بایست تعهدات خود را برای پشتیبانی از این جهش به خوبی انجام دهد، اما در کنار آن باید روش‌های متنوع دیگری را هم برای تامین مالی این کلان پروژه کشور درنظر گرفت.

در این جلسه که رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و تعدادی از نمایندگان دستگاه‌های مربوطه نیز حضور داشتند، وزیر راه و شهرسازی گزارشی از وضعیت ساخت و ساز مسکن و همچنین پیشنهادات متنوع تامین مالی برای تحقق سالانه یک میلیون واحد مسکونی ارائه داد که مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد ظرف یک هفته آینده تصمیمات نهایی در خصوص آن اتخاذ شود.

گفتنی است بر اساس این گزارش کار ساخت یک و نیم میلیون واحد مسکونی در شهرها، روستاها، بافت‌های فرسوده، خودمالکی و نیرو‌های مسلح آغاز شده که برای ساخت این میزان تا به حال ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از طرف بانک‌های عامل و ۵۰ هزار میلیارد تومان نیز از سوی مردم تامین شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی