تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
موسسه تحقیقاتی مستقر در لندن اعلام کرد

تولید نسخه بومی پهپاد‌های شاهد در روسیه

یک سازمان تحقیقاتی مستقر در انگلیس، از تلاش‌های روسیه برای تولید نسخه داخلی پهپاد‌های «شاهد» ساخت ایران خبر داد.

کد خبر: ۱۵۴۱۲۲
۰۸:۳۲ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۲

روسیه تولید نسخه بومی پهپاد‌های شاهد را آغاز کرده است

دیدارنیوز: شبکه خبری سی‌ان‌ان اعلام کرد: یک سازمان تحقیقاتی مستقر در انگلیس که اجزای سلاح‌ها را بررسی می‌کند، از تلاش‌های روسیه برای تولید نسخه داخلی پهپاد‌های «شاهد» ساخت ایران خبر داد.

این سازمان مدعی شد که در پی دستیابی به بقایای فیزیکی دو پهپاد روسی مورد استفاده در اوکراین در ماه گذشته میلادی و تجزیه و تحلیل دقیق آنها، مشخص شد که روسیه «تولید نسخه داخلی خود از پهپاد شاهد-۱۳۶ را آغاز کرده است».

در این گزارش آمده است که تفاوت‌های عمده در ساخت بدنه هواپیما و واحد‌های داخلی، از جمله برای ناوبری نشان می‌دهد که این دو پهپاد در روسیه ساخته شده اند تا ایران.

محققان این توسعه را نقطه عطفی در توانایی مسکو برای گسترش استفاده خود از تسلیحات بدون سرنشین توصیف کردند.

در ادامه آمده است که روسیه عملکرد این پهپاد‌ها را با ترکیب راه حل‌های جدید، ساده کرده است و احتمالاً قادر خواهد بود پهپاد‌های جدید را نسبتاً سریع تولید کند.

بر اساس این گزارش، تقریباً یک سال پس از اولین استفاده از پهپاد‌های ساخت ایران در اوکراین، شواهدی مبنی بر اینکه فدراسیون روسیه تولید نسخه‌های داخلی خود را آغاز کرده است، نشان‌دهنده تحول قابل‌توجهی در قابلیت‌های پهپاد این کشور است که به مسکو امکان می‌دهد اتکای خود به پهپاد‌های یک‌بار مصرف را حفظ کند.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی