تیتر امروز

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.
موسسه تحقیقاتی مستقر در لندن اعلام کرد

تولید نسخه بومی پهپاد‌های شاهد در روسیه

یک سازمان تحقیقاتی مستقر در انگلیس، از تلاش‌های روسیه برای تولید نسخه داخلی پهپاد‌های «شاهد» ساخت ایران خبر داد.

کد خبر: ۱۵۴۱۲۲
۰۸:۳۲ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۲

روسیه تولید نسخه بومی پهپاد‌های شاهد را آغاز کرده است

دیدارنیوز: شبکه خبری سی‌ان‌ان اعلام کرد: یک سازمان تحقیقاتی مستقر در انگلیس که اجزای سلاح‌ها را بررسی می‌کند، از تلاش‌های روسیه برای تولید نسخه داخلی پهپاد‌های «شاهد» ساخت ایران خبر داد.

این سازمان مدعی شد که در پی دستیابی به بقایای فیزیکی دو پهپاد روسی مورد استفاده در اوکراین در ماه گذشته میلادی و تجزیه و تحلیل دقیق آنها، مشخص شد که روسیه «تولید نسخه داخلی خود از پهپاد شاهد-۱۳۶ را آغاز کرده است».

در این گزارش آمده است که تفاوت‌های عمده در ساخت بدنه هواپیما و واحد‌های داخلی، از جمله برای ناوبری نشان می‌دهد که این دو پهپاد در روسیه ساخته شده اند تا ایران.

محققان این توسعه را نقطه عطفی در توانایی مسکو برای گسترش استفاده خود از تسلیحات بدون سرنشین توصیف کردند.

در ادامه آمده است که روسیه عملکرد این پهپاد‌ها را با ترکیب راه حل‌های جدید، ساده کرده است و احتمالاً قادر خواهد بود پهپاد‌های جدید را نسبتاً سریع تولید کند.

بر اساس این گزارش، تقریباً یک سال پس از اولین استفاده از پهپاد‌های ساخت ایران در اوکراین، شواهدی مبنی بر اینکه فدراسیون روسیه تولید نسخه‌های داخلی خود را آغاز کرده است، نشان‌دهنده تحول قابل‌توجهی در قابلیت‌های پهپاد این کشور است که به مسکو امکان می‌دهد اتکای خود به پهپاد‌های یک‌بار مصرف را حفظ کند.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی