تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
استرالیا، فاتح جدال پرهیجان

جام جهانی زنان؛ رکورد جدید در پنالتی‌ها

جدال دیدنی و نزدیک تیم‌های زنان استرالیا و فرانسه در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۳ را تیم میزبان یعنی استرالیا برد؛ آن هم در ضربات حساس و طولانی پنالتی تا یک رکورد تاریخی از این نظر خلق شود.

کد خبر: ۱۵۴۱۱۳
۱۹:۴۸ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲

جام جهانی زنان؛ استرالیا فاتح جدال پرهیجان

دیدارنیوز: در دومین روز از بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی فوتبال جام جهانی زنان، استرالیا در ضربات پنالتی فرانسه را شکست داد و انگلیس نیز کلمبیا را مغلوب کرد.

مسابقه دو تیم استرالیا و فرانسه در ورزشگاه بریزبن، پس از آنکه در وقت قانونی و اضافه با نتیجه صفر‌-صفر به پایان رسید، به ضربات پنالتی کشیده شد.

در این مرحله استرالیا سرانجام توانست فرانسه را با نتیجه ۷-۶ شکست دهد و تاثیر بازی مکنزی آرنولد، گلر استرالیا بر سرنوشت بازی آنقدر چشمگیر بود که حتی اروه رنار، سرمربی مشهور تیم ملی زنان فرانسه نیز نتوانست از تحسین آن خودداری کند.

این اولین بار است که استرالیا، یکی از دو میزبان این مسابقات، به جمع ۴ تیم برتر جام جهانی فوتبال زنان راه پیدا می‌کند.

فرانسوی‌هایی که برای چهارمین بار پیاپی در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی فوتبال بازی می‌کردند نیز در حالی مغلوب از زمین بیرون رفتند که در این مسابقه بویژه در نیمه اول، چهره تهاجمی‌تری از خود نشان داده بودند.

در این بازی همچنین برای مشخص شدن برنده بازی، ۲۰ ضربه پنالتی به دروازه‌های هردو تیم زده شد که رکورد جدیدی در تاریخ مسابقات جام جهانی به ثبت رساند و درنهایت نیز ۱۳ ضربه به گل نشست و استرالیا را پیروز میدان کرد.

پیش از این رکورد طولانی‌ترین ضربات پنالتی، در جریان مسابقات آلمان و فرانسه در جام جهانی ۱۹۸۲ میلادی و سوئد و رومانی در جام جهانی ۱۹۹۴ میلادی به ثبت رسیده بود که در هر دو مسابقه ۱۲ ضربه بود.

در دیگر بازی این روز، فوتبالیست‌های انگلیس با نتیجه ۲-۱ حریفان کلمبیایی (آخرین تیم باقی مانده از قاره آمریکا در این مسابقات) را شکست دادند و به نیمه نهایی جام جهانی زنان راه یافتند.

در این بازی آلسیا روسو، فوتبالیست ۲۴ ساله تیم انگلیس خوش درخشید. او که اکنون در باشگاه آرسنال توپ می‌زند، با گلی که در نیمه دوم وارد دروازه کلمبیا کرد، توانست ورود تیم انگلیس به مرحله نیمه نهایی را تضمین کند.

اولین گل این بازی توسط لیسی سانتوس از تیم کلمبیا وارد دروازه شد؛ اما لورن همپ از تیم انگلیس توانست در همان نیمه اول نتیجه بازی را به تساوی بکشاند. سپس آلیسا روسو در دقیقه ۶۳ گل پیروزی را بر تور نشاند تا انگلیس برای سومین بار پیاپی به نیمه نهایی صعود کند.

انگلیس پیش از این در سال‌های ۲۰۱۵ میلادی و ۲۰۱۹ میلادی نیز به نیمه نهایی راه یافته بود، اما در هر دو سال به ترتیب مقابل ژاپن و ایالات متحده شکست خورده بود.

به این ترتیب سه‌شنبه آینده، اولین بازی مرحله نیمه نهایی میان اسپانیا و سوئد برگزار خواهد شد و چهارشنبه نیز انگلیس که اکنون عنوان قهرمانی اروپا را دارد، به مصاف استرالیا خواهد رفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی