تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

هشدار یک قاضی به ترامپ؛ حرف تحریک‌آمیز نزن!

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا این روزها درگیر رفت و آمد به دادگاه پیرامون نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ است و به همین دلیل این اتفاقات را از چشم دولت جو بایدن می‌بیند و به شدت علیه او موضع‌گیری کرده است. بر این اساس، یک قاضی آمریکایی به ترامپ هشدار داد که از طرح اظهارنظر‌های "تحریک آمیز" بپرهیزد.

کد خبر: ۱۵۴۰۸۹
۱۳:۱۲ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲

هشدار یک قاضی به ترامپ؛ حرف تحریک‌آمیز نزن!

دیدارنیوز: قاضی آمریکایی رسیدگی کننده به پرونده تلاش‌های دونالد ترامپ برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در حکمی به این رئیس جمهور سابق آمریکا اجازه داد برخی اسناد و مدارک مرتبط با این پرونده خود را علنی کند، اما به او نسبت به ایراد صحبت‌های تحریک کننده هشدار داد.

به نقل از پایگاه دویچه وله، تانیا چوتکان، قاضی رسیدگی کننده به پرونده تلاش‌های دونالد ترامپ برای لغو شکستش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ روز جمعه حکمی هشدارآمیز را خطاب به این رئیس جمهور سابق آمریکا صادر کرد.

این قاضی آمریکایی در حکم خود به ترامپ اخطار داد از طرح اظهارنظر‌های "تحریک آمیز" بپرهیزد و هشدار داد که شخصا به محرمانه نگه داشتن فضای دادگاه در جریان محاکمه این رئیس جمهور سابق آمریکا متعهد است.

این قاضی زن آمریکایی این حکم را در پاسخ به درخواست وکلای دونالد ترامپ برای کاسته شدن از محدودیت‌ها بر میزان اسناد و مدارکی که موکلشان در این پرونده می‌تواند علنی کند، صادر کرده است.

دادستان‌هایی که برای جک اسمیت، بازرس ویژه پرونده قضایی دونالد ترامپ، کار می‌کنند اظهار نگرانی کرده‌اند که این رئیس جمهور سابق آمریکا ممکن است تلاش کند جزئیات اسناد و مدارک محرمانه را برای مرعوب کردن شاهدان استفاده کند.

چوتکان به وکلای ترامپ گفت: دفاعیه‌های موکل شما قرار است در فضای این دادگاه مطرح شود نه در فضای اینترنت.

این قاضی آمریکایی به ترامپ بابت انتشار پستی تهدید آمیز در شبکه اجتماعی "تروث سوشال" اخطار داد. ترامپ در این پست نوشته بود: "اگر شما من را تعقیب کنید، من هم به سراغ شما می‌آیم. "

او اظهار کرد، هر چه بیشتر کسی درباره یک پرونده قضایی صحبت‌های "تحریک آمیز" منتشر کند، او نیز فوریت بیشتری احساس کرده تا پرونده را با سرعت بیشتری به منظور اجتناب از آلوده شدن هیات منصفه به مرحله محاکمه بفرستد.

چوتکان بیان کرد، دادستان‌های پرونده به مسئولیت خود برای ارائه استدلال قانع کننده برای اینکه چرا تمامی اسناد و مدارک پرونده باید محرمانه بمانند، عمل نکردند.

او اظهار کرد، ترامپ اجازه بررسی محتوا‌های حساس همچون مصاحبه با شاهدان و متن اظهارات هیات منصفه بدون حضور تیم وکلایش را دارد، اما نمی‌تواند از این اسناد عکس گرفته و یا آن‌ها را باز تولید کند.

به گفته چوتکان، بیانیه‌های مبهم از سوی ترامپ به عنوان ارعاب یا اذیت و آزار علیه شاهدان بالقوه یا اعضای هیات منصفه تلقی خواهد شد.

این قاضی در حکم خود نوشت: "من به شما و موکلتان هشدار می‌دهد مراقبت ویژه‌ای درباره بیانات علنی خودتان درباره این پرونده به خرج دهید. من هر گونه تدبیر لازم را برای حراست از یکپارچگی فرآیند قضایی اتخاذ می‌کنم."

چوتکان، قاضی که توسط باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا منصوب شده، در جلسه دادرسی در تاریخ ۲۸ اوت تاریخ آغاز محاکمه ترامپ را مشخص خواهد کرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی