تیتر امروز

سانحه هوایی ورزقان؛ عزای عمومی در ترکیه، آمریکا تسلیت گفت/ عزاداری در مشهد +ویدیو
سقوط دردناک بالگرد ابراهیم رئیسی در آذربایجان شرقی

سانحه هوایی ورزقان؛ عزای عمومی در ترکیه، آمریکا تسلیت گفت/ عزاداری در مشهد +ویدیو

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیرخارجه در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و صبح روز دوشنبه رئیس جمعیت هلال احمر از پیدا شدن لاشه بالگرد...
ابراهیم رئیسی تلاش می‌کرد دولتی فراجناحی باشد/امیرعبداللهیان «شهید قدس» است
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «کنعانی‌مقدم» واقعه شهادت رییس‌جمهوری و هیات همراه را بررسی می‌کند:

ابراهیم رئیسی تلاش می‌کرد دولتی فراجناحی باشد/امیرعبداللهیان «شهید قدس» است

یکی از سیاستمداران در گفت‌وگو با دیدار معتقد است که رییسی با جمع کردن منتقدان و موافقان زیر یک سقف تلاش می‌کرد فراجناحی باشد.
اندیشکده آمریکایی: برای شکست روسیه در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد(قسمت اول)
از چشم جهان (۱۵۰)

اندیشکده آمریکایی: برای شکست روسیه در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد(قسمت اول)

تازه‌ترین بسته حمایتی در حوزه امنیت ملی آمریکا در قبال اوکراین، که در آوریل امسال تصویب شد، به دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اجازه می‌دهد، برای ادامه حمایت از اوکراین علیه تجاوز روسیه، به تولید...
افاضات اضافه

این کجا و آن کجا؟

در هفته‌ای که گذشت سوژه‌های جالبی مورد توجه عوام‌الملک قرار گرفت؛ از خواص‌المله که در تلویزیون بودجه‌بگیر درباره بی‌حجابی حرف می‌زد تا فیلتر شدن تلگرام در عراق و حجاب‌بان در مترو!

کد خبر: ۱۵۴۰۵۵
۱۵:۰۱ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۲

افاضات

دیدارنیوز _ عوام‌الملک:

جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲

فیلمی از یک برنامه تلویزیون بودجه‌بگیر به دستم رسید. میثم که برادرش داماد دکتر ابراهیم است داشت راجع به یک آقایی که عمامه‌ای هم روی سرش دارد صحبت می‌کرد. اول فکر کردم می‌خواهد درباره دکتر ابراهیم حرف بزند، ولی بعد که گفت حرف‌های آن آقا مشرکانه و ارتدادآلود است، چون گفته با حجاب اجباری مشکل دارم فهمیدم به هیچ وجه منظورش دکتر ابراهیم نیست و آقاسید محمد را می‌گوید. این حرف‌های بدجور را معمولا او می‌زند. واقعا هم شروع حرف‌های میثم تمثیل خوبی داشت. دو تا آقا هستند که هر دو هم عمامه‌ای به سر دارند و عمامه‌هایشان هم همرنگ است، اما این کجا و آن کجا؟ عده‌ای از عوام از اول صبح پیام می‌دادند و می‌گفتند برایشان پیامک‌هایی آمده که در آن نوشته اگر مایلند برای خواص‌المله شدن ثبت‌نام کنند روی یک لینک کلیک کنند. از من راهنمایی می‌خواستند. گفتم به پیامک‌های قبلی نظمیه‌های فضای مجازی و خواص‌الرعایا‌ها مراجعه کنند و از کلیک کردن روی لینک‌های ناشناس خودداری کنند. چون ممکن است هک شوند. مگر خواص‌المله شدن همینجوری آبدوغ‌خیاری است که همه بتوانند ثبت‌نام کنند و کاندیدا شوند. بهتر است عوام فریب این پیامک‌ها را نخورند و به عوام بودن خودشان بسنده کنند. ورود به جرگه خواص مراتبی دارد که گذر کردن از آن‌ها از عهده هر عوامی برنمی‌آید. اتفاقا شب فیلم دیگری از علی، خواص‌المله تهران به دستم رسید که در تلویزیون بودجه‌بگیر درباره بی‌حجابی و ولنگاری حرف می‌زد. خیلی عمیق و دقیق بود. عوام باید این فیلم‌ها را ببینند تا بفهمند برای خواص شدن به چه سطحی از دانش و معلومات و تحلیل نیاز است. اخباری درباره افزایش قیمت نان به دستم رسید. شنیدم در برخی جاها عوام نان کامل نمی‌خرند و به جایش نصف نان می‌خرند. نباید نگران بود. اولا در عصر ابراهیم هر اتفاقی که بیفتد به صلاح عوام است. ثانیا اگر خرید نصف نان صحت داشته باشد نشان می‌دهد دستاورد بزرگ دیگری در عصر ابراهیم داشته‌ایم و الگوی مصرف عوام اصلاح شده و دیگر کسی در مصرف نان اسراف نمی‌کند.

شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲

خواص همچنان همگی دغدغه حجاب دارند. حق هم دارند. وقتی همه مشکلات کشور حل شده و عده‌ای که به قول علی، خواص‌المله تهران، در اقلیت محض هستند با بی‌حجابی می‌خواهند کشور را دچار مشکل کنند و باعث شده‌اند مثلا تراز آب دریای خزر منفی شود و متاسفانه بین بعضی باجناق‌ها یا حتی خواص‌الدوله‌های امور ارشادی در کشور مشکلات و دلخوری‌هایی ایجاد شود یا نرخ دلار طوری تغییر کند که فروپاشی آمریکا به تعویق بیفتد باید هم خواص همه تمرکز و تلاششان روی مساله حجاب باشد. البته دکتر ابراهیم باز هم نشان داد که حواسش به همه چیز هست و گفت هدف دشمن القای یاس و ناامیدی است و خواص‌الدوله‌ها می‌خواهند با امیدآفرینی در بین عوام با این حربه مقابله کنند. دکتر ابراهیم باید خیالش راحت باشد که بزرگترین امید آفریده‌شده بین عوام خودش است. تصویر یک آگهی برگزاری دوره آموزشی برای کسانی که می‌خواهند خواص‌المله بشوند به دستم رسید. خیلی کار خوبی‌ست. نوشته بود الفبای خولص‌المله شدن را یاد می‌دهند و به افراد منتخب گواهینامه می‌دهند و کمک می‌کنند که خواص‌المله بشوند. عالی‌ست. این‌ها کار‌های بومی‌ست که باید ترویج شود. غربی‌ها فکر می‌کنند با راه انداختن احزاب و تشکل‌های مشکوک باید افراد را برای خواص‌المله شدن آماده کرد، ولی ما نشان دادیم همیشه راه‌های بهتری هم هست. شب وعده ارسلان معاون مهرداد درباره زمین دادن به کسانی که متقاضی زندگی در جزیره ابوموسی هستند را خواندم. خیلی خوب است که در عصر ابراهیم به بهانه‌های مختلف به عوام زمین می‌دهند. باید تکلیفم را با عوام‌النسا روشن کنم. یا باید ظرف یک سال سه بچه داشته باشیم یا اینکه برای زندگی به جزیره ابوموسی برویم. حتی جرالد اوهارا هم در رمان بر باد رفته به دخترش اسکارلت می‌گفت "زمین، تنها چیزی در دنیاست که به همه چیز می‌ارزه. چون تنها زمین در این دنیا باقی می‌مونه. "

یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲

خبر فیلتر شدن تلگرام در عراق را شنیدم. بعد از شش سال فهمیدند که کار درست آن چیزی است که ما می‌کنیم. اگر باهوش باشند بقیه چیز‌ها را هم همین امروز فیلتر می‌کنند و به جایش یک سری برنامه باکیفیت عراقی مثل نعم و از اینجور چیز‌ها درست می‌کنند و در همه جا هم تبلیغاتش را نصب می‌کنند تا عوام عراقی متوجه بشوند بهتر است از آن‌ها استفاده کنند. البته قبل از اینکه این کار‌ها را بکنند می‌توانیم به عوام عراقی فیلترشکن بفروشیم و یک بخشی از پول‌هایمان که آنجا مانده را از این طریق برگردانیم. خواص‌المله امروز جلسه مهمی برای بررسی لایحه حجاب و عفاف برگزار کردند و تصمیم گرفتند همه با هم این لایحه را بررسی نکنند تا وقت رادیوی مجلس هم گرفته نشود. قرار شد عده‌ای از خواص‌المله‌های خاص و ویژه طرح را به یک اتاق دربسته ببرند و تصویب کنند و بیاورند. ظاهرا عده بی‌شماری از عوام هم در بهارستان تجمع کردند و از خواص‌المله‌ها حمایت کردند. خیلی خوب است. حرف‌های چند شب پیش علی، خواص‌المله تهران را اثبات می‌کند. چون اگر طرفداران بی‌حجابی در اقلیت مطلق نبودند امروز جرات می‌کردند بروند همان‌جا تجمع کنند. اتفاقا، چون اقلیت هستند نباید وقت همه خواص‌المله‌ها برای بررسی طرحی که نتیجه‌اش مشخص است گرفته شود. از مشهد هم خبر رسید که از امروز نسوان شاغل در واحد‌های صنفی باید پوشش متحدالشکل مانتو و مقنعه داشته باشند. خیلی طرح خوبی‌ست. وقتی همه عوام باید یکجور فکر کنند چرا لباس‌هایشان یک شکل نباشد؟ خوب است این طرح در همه کشور اجرا شود و مثل همیشه زحمتش فقط برای احمد و بقیه خواص خراسان نباشد.

دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲

دیشب خبردار شدم دست یک طفل در پله‌برقی یک ایستگاه مترو قطع شده است. امروز صحبت‌های محمد، عضو خواص‌البلد تهران را خواندم. پیشنهاد داده پله‌های برقی جمع شوند. پیشنهاد خوبی‌ست. اگر پله‌های برقی جمع شوند دیگر دست هیچ کودکی در پله‌برقی قطع نمی‌شود. عوام مسن و کسانی که نمی‌توانند از پله‌های معمولی بالا و پایین بروند هم دیگر از مترو استفاده نمی‌کنند و باعث می‌شود واگن‌های مترو خلوت شوند و مشکلات تهویه مترو هم کاهش پیدا کند. ضمنا بودجه‌ای هم صرف تعمیر و نگهداری پله برقی نمی‌شود و همان پول را به عنوان حقوق و پاداش به عزیزانی می‌دهند که علیرضا استخدام کرده تا در مترو حجاب‌بانی کنند. واقعا ایده محمد خوب است. مملکت این روز‌ها به حجاب‌بان نیاز دارد نه پله‌بان! تصاویری هم از تخریب یک ساختمان غیرمجاز در خلازیر تهران توسط عوامل بلدیه دیدم. واقعا حرفه‌ای و کم‌هزینه بود. این روش‌هایی که بلدیه عصر ابراهیم تحت ریاست علیرضا در مورد مسائل مختلف دارد را باید در دانشگاه‌های جهان تدریس کرد. با یک سیم بکسل و یک لودر وانمود کردند که می‌خواهند یک ساختمان غیرمجاز را خراب کنند، اما سیم را طوری کشیدند که همزمان سه ساختمان خراب شدند. اخباری منتشر شده که ممکن است چند نفر زیر آوار‌ها مانده باشند. بالاخره تانک که راه بیفتد ممکن است از روی عده‌ای هم رد بشود. مهم دستاوردهایش است. آخر شب صحبت‌های محمد، معاون اول دکتر ابراهیم را شنیدم. ظاهرا آمریکایی‌ها یک جا ۵۰ میلیون دلار و و یک جای دیگر ۳۵۰ میلیون دلار هزینه کرده بودند تا اغتشاش راه بیندازند. حتی ۵۰ هزار نفر را از کشوری به کشور دیگر برده بودند و پول هتل و غذایشان را داده بودند. حساب که کردم یعنی حدودا ۲۵۰ هواپیما داشتند این‌ها را از یک کشور به کشور دیگر می‌بردند. اگر یک کیک و ساندیس و نهایتا یک سیخ جوجه‌کباب و یک بستنی به این پنجاه هزار نفر داده باشند همین عدد‌ها هزینه‌اش می‌شود. هزینه هتل هم سر جای خودش. بالاخره دلار گران است. مهم این است که به خیر گذشته و هنوز محمد معاون اول دکتر ابراهیم است و خود دکتر ابراهیم هم هست.

سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲

الهه، نیلوفر، نازیلا، ویدا، روح‌اله، کامیار، ژینا، امیر، فرخنده، فرزانه، علیرضا، سیامند، ایمان، مارال، هاشم و....!
به اندازه همه سال‌های قبل و آنچه در آینده خواهیم دید این لیست را کامل کنید.
روز خبرنگار مبارک باد.

چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲

محمدعلی، خواص‌الدوله امور فلاحت اعلام کرد برنامه دارند سال آینده در تولید گندم خودکفا شوند. یادم آمد سه چهار روز پیش دریاچه ارومیه خشک شد و عکس‌هایی که از بالا از محل دریاچه سابق گرفته بودند مثل این بود که زمین، در آن مکان، خودش کف کرده و خودکفا شده است. احتمالا محمدعلی روش‌های جدیدی برای آبدار کردن مملکت پیدا کرده که دوباره به فکر خودکفایی در تولید گندم افتاده است. اینکه در دوره هر رییس خواص‌الدوله یک بار در تولید گندم خودکفا می‌شویم و بعد خودمان از خودکفا شدن‌مان کف می‌کنیم خیلی جالب است. شاید اگر اداره امور به دست عوام‌الملک می‌افتاد ترجیح می‌داد مملکت را در تولید جو خودکفا کند. البته آقای سردار گفت که در ۸۰۰ سال گذشته چندین دریاچه مثل ارومیه در جهان خشک شده‌اند و نباید از این ماجرا برای زیر سوال بردن خواص سوءاستفاده کرد. راست هم می‌گوید. اصلا ما چه کار به جهان داریم. در همین سی چهل سال اخیر در کشور خودمان کلی دریاچه و رودخانه خشک شده که همگی به خاطر تغییرات اقلیمی بوده و ربطی به خواص نداشته است. علیرضا، رییس بلدیه اعلام کرد که ۳۶ ساختمان را تخریب کرده‌اند، اما خون از دماغ کسی نیامد، ولی در این آخری گویا خون از دماغ یک نفر آمده و ۵ نفر هم به رحمت خدا رفتند. عیبی ندارد. اصلا راضی نیستیم علیرضا اوقاتش را تلخ کند. نباید تمرکزش را در اداره امور شهر از دست بدهد. چون واقعا راندن تانک در تهران کار هر کسی نیست. چون اداره تهران مثل رانندگی با تانک است. غروب فصل جدید لیگ فوتبال کشور شروع شد. تیم پرسپولیس با آلومینیوم اراک در ورزشگاه آزادی مسابقه داد. چون پروژه عظیم بازسازی سکو‌های یک بخش از ورزشگاه در جریان است تماشاگر در ورزشگاه نبود، اما خوشبختانه اجازه داده بودند سکو‌های در حال بازسازی درتصاویر دیده شود تا همه متوجه زحمات خواص بشوند. اگر در دوره حسن به جای اینکه دنبال خرید هواپیما بروند به فکر بازسازی سکو‌های ورزشگاه بودند در عصر ابراهیم عوام از حضور در ورزشگاه محروم نمی‌شدند و این صحنه‌ها جلوی دوربین ثبت و ضبط نمی‌شد. جالب اینجاست که همان‌ها که این کار‌ها را نکردند امروز می‌پرسند چرا نسوان را به ورزشگاه راه نمی‌دهند.

پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲

امروز روز جهانی تنبلی‌ست. ترجیح می‌دهم به احترام این روز اصلا سراغ افاضات خواص نروم تا مجبور نشوم چیزی به آن اضافه کنم. خواص امروز آزادند هر افاضه‌ای بفرمایند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی