تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
شوک بزرگ به لیگ برتر و تماشاگران

استادیوم آزادی تا زمستان آماده نمی‌شود!

با توجه به اخبار رسیده و تصاویری که از بازی پرسپولیس ـ آلومینیوم دیده شد، ورزشگاه آزادی تا زمستان هم آماده حضور تماشاگران نخواهد بود.

کد خبر: ۱۵۴۰۳۴
۱۵:۰۷ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۲

استادیوم آزادی تا زمستان آماده نمی‌شود!

دیدارنیوز ـ شقایق آسیایی: بازی افتتاحیه لیگ برتر فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی، برای هواداران فوتبال حاوی پیام شوکه کننده‌ای بود: «استادیوم بزرگ تهران حالا حالا‌ها کار دارد»! ورزشگاه آزادی که دهه‌هاست به عنوان میزبان استقلال و پرسپولیس شناخته شده و آبروی فوتبال ایران نیز هست، همچنان استادیوم خانگی سرخ‌آبی هاست، اما بازسازی جایگاه‌ها به این زودی‌ها تمام نمی‌شود و خبر بد اینکه زنان و مردان هوادار قرمز و ابی نمی‌توانند حالا حالا‌ها از نزدیک بازی تیم‌شان را در تهران ببینند.

فیلم پخش شده که در آن یحیی گل‌محمدی از روی سکو‌های نیمه‌ویران آزادی عبور می‌کند، توجه بسیاری را به خود و به عاقبت بازسازی استادیوم پیر آزادی جلب کرده و اگر ریزبین‌تر نگاه کنیم سکو‌های زیر جایگاه نیز تمامش کنده شده و عرصه‌ای برای حدود ۲۰ هزار نفر، هنوز کار دارد.

از طرف دیگر تمام اتاق‌های کنفرانس مطبوعاتی و اتاق‌های زیر استادیوم نیز تخریب شده و در حال بازسازی است.

با اینکه از نوروز تاکنون عملیات بازسازی ادامه داشته و حتی لیگ هم یک هفته با تاخیر آغاز شد، اما فیلم‌هایی که به نمایش درآمد مشخص کرد این چند ماه برای بازسازی کافی نبوده در حالی که برخی می‌گفتند ورزشگاه آزادی قطعا تا شروع لیگ جدید آماده خواهد شد. اما شاید اراده‌ای مبنی بر تحویل استادیوم در زمان کوتاه وجود نداشته است.

مشکل کجاست؟ متاسفانه اولین فکری که به ذهن می‌رسد این است که تمام این اتفاقات به خاطر الزام ورود زنان به ورزشگاه است!

در حالی که هواداران سیرجانی از حضور در بازی گل گهر و فولاد لذت می‌بردند در استادیوم آزادی، سکو‌های خراب و نبود تماشاگر برای پرسپولیسی‌ها، عذاب‌آور بود. بازی افتتاحیه قهرمان دور قبل لیگ، در سکوت سنگین دنبال شد تا در پایان بازی علیرضا بیرانوند با اظهار نارضایتی از شرایط موجود بگوید: «بهتر است که ورزشگاه دیگری را میزبان بازی‌های خانگی پرسپولیس کنیم!»

در حالی که فدراسیون فوتبال ماه‌ها در تلاش بوده تا شرایط مورد نظر فیفا را برای ورود زنان به همه ورزشگاه‌ها خصوصا آزادی فراهم آورد می‌بینیم که در‌های برخی ورزشگاه‌ها به روی هواداران زن و مرد باز شده، اما در تهران نه تنها زنان به ورزشگاه نیامدند که آقایان هم از حضور بر روی سکو‌ها منع شدند.

به نظر می‌آید نهاد‌های غیر فوتبالی و غیر ورزشی تمایلی به حضور هواداران در ورزشگاه ازادی تهران ندارند چرا که هم جمعیت بیشتری در آن جای می‌گیرد و هم کنترل افراد آسان نیست، اما در یک شهرستان کوچک، شناسایی و کنترل ورود و خروج افراد و شعار‌هایی که سر می‌دهند آسانتر است. شاید برخی نهاد‌ها تصور کرده‌اند ورزشگاه آزادی به همین دلیل باید زمان بیشتری را در زمینه بازسازی سپری کند.

هر چند پیمانکاران ورزشگاه، خبر از تحویل کار تا آبان ماه داده‌اند، ولی به نظر نمی‌رسد هوادارن بتوانند قبل از کریسمس ۲۰۲۴ در ورزشگاه حاضر شوند.

نکته خنده‌دار اینجاست که از ورزشگاه آزادی به عنوان استادیوم میزبان نساجی مازندران برای لیگ قهرمانان آسیا هم نام برده شده و این نماینده ایران در آسیا قرار است با هواداران پرتعدادش در آسیا حاضر باشد. اما با این شرایط هواداران قائمشهری هم نمی‌توانند به آزادی بیایند و صدای مدیران نساجی هم بلند شده که اگر شرایط اینطوری بود چرا به ما اجازه ندادید ورزشگاه دیگری مثل نقش جهان اصفهان را به عنوان میزبان به آسیا معرفی کنیم!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی