تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
نماینده پارلمان فرانسه مطرح کرد

اوضاع وخیم «نیجر»

چند روز پس از کودتا در نیجر، نماینده پارلمان فرانسه مدعی شد که اوضاع این کشور آفریقایی وخیم و بسیار بغرنج شده است.

کد خبر: ۱۵۴۰۱۸
۱۸:۲۳ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۲

اوضاع وخیم «نیجر»

دیدارنیوز: با ادامه تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای مذاکره با شورای نظامی کودتای حدود دو هفته پیش در نیجر و برکناری محمد بازوم، رئیس‌جمهوری پیشین این کشور، یک نماینده مجلس فرانسه تاکید کرد که اوضاع نیجر بسیار بغرنج شده است.

جرارد لو سول، نماینده اپوزیسیون سوسیالیست، چهارشنبه، ۱۸ مرداد در مصاحبه با «العربیه» گفت که وضعیت فرانسه در غرب آفریقا اکنون بسیار پیچیده شده است.

شکست سرویس اطلاعاتی

به نظر لو سول، امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه باید به سرعت برای مهار این وضعیت، اقدام کند. او بر این باور است که مکرون از کمبود اطلاعات و شکست سرویس اطلاعاتی در آفریقا، دچار سرخوردگی شده است.

لو سول، تاکید کرد که کشورش نمی‌تواند از کودتا‌های نظامی چه در آفریقا یا هر مکان دیگر در سراسر جهان حمایت کند، چرا که این رویکرد، یکی از مبانی اساسی جمهوری فرانسه است.

این نماینده پارلمان فرانسه تاکید کرد که پاریس از تصمیمات گروه «اکواس» و اتحادیه آفریقا در خصوص نیجر حمایت می‌کند.

لو سول در مورد مداخلات روسیه، خاطرنشان کرد که استقرار عناصر گروه نظامی خصوصی «واگنر»، غرب آفریقا را بی‌ثبات می‌کند.

فرانسه، کودتای نظامی نیجر را به شدت محکوم کرده و حمایت خود را از تصمیمات و مواضع اتخاذ شده توسط جامعه اقتصادی کشور‌های غرب آفریقا «اکواس»، مورد تاکید قرار داده است.

اجلاس «اکواس» قرار است پنج‌شنبه (فردا) به منظور توافق در خصوص راهکار مقابله با این کودتا و اقداماتی که می‌توان انجام داد، برگزار شود.

اوضاع در کشور‌های ساحل آفریقا، برای پاریس نگران‌کننده است که سال‌ها با برخی از دولت‌های این کشور‌ها برای مقابله با سازمان‌های تروریستی از جمله سازمان القاعده، گروه «داعش»، بوکوحرام و ... همکاری کرد، اما چند ماه پیش، پس از اقدام مالی در توقف هرگونه همکاری با نیرو‌های فرانسوی که نهایتا از این کشور خارج شدند، ضربه سختی را متحمل شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی