تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

اعلام نتایج «کنکور» دو مرحله‌ای شد

به گفته عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، نتایج اولیه کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ طی دو مرحله اعلام خواهد شد.

کد خبر: ۱۵۴۰۰۱
۱۳:۴۷ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۲

کنکور

دیدارنیوز: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ طی دو مرحله خبرداد.

عبدالرسول پورعباس با اعلام این خبر گفت: در مرحله اول نمرات خام و نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) برای هر دو آزمون دی ماه و تیرماه و نمره کل سوابق تحصیلی دریافتی از وزارت آموزش و پرورش در پایان هفته اعلام می‌شود و در مرحله دوم در هفته آینده کارنامه نهایی حاوی نمره کل نهایی، سهمیه نهایی، استان بومی، رتبه در سهمیه و رتبه کشوری و... و مجاز و غیرمجاز بودن به انتخاب رشته در دوره‌های تحصیلی به داوطلب اعلام می‌شود و پس از آن با انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) انتخاب رشته آغاز خواهد شد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: نمره کل سوابق تحصیلی داوطلبان که به تازگی از آموزش و پرورش دریافت شده و در حال آماده‌سازی است، در کارنامه اعلام خواهد شد.

آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دو نوبت دی ماه ۱۴۰۱ و تیرماه ۱۴۰۲ برگزار شد و در این آزمون برای نخستین بار سوابق تحصیلی داوطلبان که توسط وزارت آموزش و پرورش بر اساس نتایج امتحانات هماهنگ و کشوری با تأثیر قطعی ۴۰ درصدی برای سه گروه اصلی آزمایشی شامل «علوم ریاضی و فنی»، «علوم تجربی» و «علوم انسانی»، و تأثیر قطعی ۲۶ درصدی برای گروه‌های «زبان‌های خارجی» و «هنر» اعمال خواهد شد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی