تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
روزهای ناآرام در پاکستان

اقدام جدید علیه «عمران‌خان»؛ پایان فعالیت سیاسی؟

کمیسیون انتخابات پاکستان، تصمیم گرفت عمران خان، نخست‌وزیر سابق این کشور را پس از محکومیت و زندانی شدنش به اتهام فساد، به مدت پنج سال از فعالیت سیاسی منع کند.

کد خبر: ۱۵۳۹۸۳
۱۱:۱۷ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۲

اقدام جدید علیه «عمران‌خان»؛ پایان فعالیت سیاسی؟

دیدارنیوز: عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان به مدت پنج سال از فعالیت سیاسی منع شد.

کمیسیون انتخابات پاکستان، تصمیم گرفت عمران خان، نخست‌وزیر سابق این کشور را پس از محکومیت و زندانی شدنش به اتهام فساد، به مدت پنج سال از فعالیت سیاسی منع کند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، سه‌شنبه ۱۷ مرداد، به نقل از یک مقام ارشد، کمیسیون انتخابات گفته که محرومیت عمران خان از سیاست به دلیل محکومیت او بوده است.

این مقام ارشد کمیته انتخابات افزود: «عمران خان همچنین برای مدت پنج سال رد صلاحیت شده است».

طبق قوانین پاکستان، کمیته انتخابات این کشور از هر فردی که مجرم شناخته شود برای مدت حداکثر پنج سال از زمان شروع حکم محکومیت، از نامزدی برای هر منصب دولتی جلوگیری می‌کند.

ذوالفقار بخاری، دستیار عمران خان به رویترز گفت: «ما می‌دانستیم که قطعاً این اتفاق خواهد افتاد».

او با بیان اینکه حزب عمران خان نسبت به حکم سلب صلاحیت به دیوان عالی کشور اعتراض خواهد کرد، افزود: «بسیار مطمئن هستیم که این رأی لغو خواهد شد».

عمران خان، روز شنبه از سوی دادگاه به سه سال زندان محکوم شد و پس از اعلام محکومیت از سوی دادگاه به اتهام فساد مالی در دوران حکومتش (۲۰۱۸ – ۲۰۲۲)، بازداشت شد.

پلیس پاکستان روز شنبه عمران خان را در منزل خود در شهر لاهور دستگیر کردند.

وکیل او گفت که تیم حقوقی موکلش روز سه‌شنبه به محکومیت او اعتراض کرده است و دادگاه عالی روز چهارشنبه به تقاضای تجدید نظر (استیناف) رسیدگی خواهد کرد.

تیم حقوقی عمران خان می‌گوید که او در یک سلول کوچک با توالت باز در زندانی در اتوک در نزدیکی پایتخت، اسلام‌آباد، در شرایط بسیار بدی نگهداری می‌شود، در حالی که او سزاوار نگهداری در سلول بهتری با حمام جداگانه، روزنامه، کتاب و تلویزیون است.

دادگاه روز شنبه عمران خان را در رابطه با فساد مالی، به سه سال زندان محکوم کرد. او همه اتهامات مبنی بر فساد مالی علیه خودش را رد کرده است.

به نقل از العربیه، عمران خان از زمان برکناری از سمت نخست‌وزیری پاکستان در سال گذشته در مرکز ناآرامی‌های سیاسی این کشور که به دلیل بحران اقتصادی در حال فرو ریختن است، قرار گرفته و نگرانی مقام‌های این کشور را افزایش داده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی