تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

قابلیت پرتاب موشک در هواپیماهای باربری نظامی ژاپن

وزارت دفاع ژاپن در حال بررسی نصب موشک‌های دوربرد و اضافه کردن قابلیت پرتاب این موشک‌ها روی هواپیما‌های ترابری نظامی خود است.

کد خبر: ۱۵۳۹۱۵
۰۸:۳۰ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲

تجهیز هواپیماهای باربری نظامی ژاپن به قابلیت پرتاب موشک

دیدارنیوز: ژاپن هواپیماهای باربری نظامی خود را به قابلیت پرتاب موشک مجهز می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری «دینفس پست»، این امکان از سوی مقامات دفاعی ژاپن به عنوان بخشی از قابلیت‌های ضد تهاجمی هوایپما‌های باربری نظامی در نظر گرفته شده است.

بنا به این گزارش، توکیو در حال برنامه ریزی برای توسعه قابلیت ضد حمله علیه پایگاه‌هایی است که در صدد پرتاب موشک‌های پدافندی به سوی هواپیما‌های باربری هستند.

ژاپن تایمز به نقل از منابع آگاه در گزارشی آورده است که در طراحی‌های صورت گرفته، موشک‌های هوا به سطح «استنداف» (جزم) ساخت ایالات متحده و نمونه‌ای از نوع ۱۲ هدایت شونده سطح به کشتی آن با قابلیت پرتاب از هواپیما برای نصب روی هواپیما‌های نظامی ترابری در دست بررسی است.

موشک‌های یاد شده از قابلیت حمله به اهدافی در فاصله ۹۰۰ کیلومتری (۵۵۹ مایلی) برخوردارند و نمونه ۱۲ در دست توسعه آن دارای برد ۱۰۰۰ کیلومتر هستند.

به گفته این منبع، این موشک برای پرتاب از هواپیمای ترابری نظامی «کاوازاکی سی-۲» که ژاپن در حال حاضر ۱۵ فروند از آن را در اختیار دارد باز طراحی می‌شود.

در گزارش ژاپن تایمز آمده است که در مجموع ۳.۵ میلیارد ین (۲۵ میلیون دلار) برای توسعه این قابلیت‌ها در سال مالی جاری در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی