تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
گزارش اختصاصی دیدار از نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان ۱۴۰۲

هِموند، سلام به خانه هوشمند

یکی از شرکت‌های جوان در حوزه کسب و کار نوین که در نمایشگاه صنعت ساختمان امسال با استقبال بسیار خوبی مواجه شد، شرکت «خانه هوشمند هِموند» بود که از زیرمجموعه‌های موفق هولدینگ آفرینش محسوب می‌شود.

کد خبر: ۱۵۳۸۹۱
۱۶:۱۸ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲

هِموند، سلام به خانه هوشمند

 

دیدارنیوز ـ سرویس اقتصادی: بیست و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان عصر یکشنبه ۱۵ مرداد به پایان رسید در حالی که این رویداد بزرگ، چند روزی میزبان خیل فعالان حوزه ساختمان بود و ترافیک شمال تهران را نیز به شدت تحت تاثیر قرار داد.

نمایشگاه صنعت ساختمان ۱۴۰۲، میزبان حدود ۸۵۰ شرکت‌کننده بود که در ۱۱۰ صنعت وابسته به حوزه ساختمان مشغول به فعالیت هستند و امسال تعدادی از شرکت‌های خارجی از چین، کشور‌های عربی منطقه، روسیه و... در این رویداد حضور یافتند تا لقب «بین‌المللی» برازنده این اتفاق باشد. ازدحام و استقبال مافوق تصور از این نمایشگاه نیز نشان داد که همچنان صنعت ساختمان به عنوان یک صنعت مادر، از مهم‌ترین بخش‌های کسب و کار در ایران است و هنوز برای سرمایه‌گذاری مناسب و امن به نظر می‌رسد.

حضور پررنگ شرکت‌های بزرگ و کوچک ایرانی در نمایشگاه نیز حکایت از قوت و استعداد فزاینده نسل جوان ایران در این صنعت داشت و امسال استارتاپ‌ها و رسانه‌های جدید نیز فروغ ویژه‌ای در این نمایشگاه داشتند. نمونه قابل توجه از استارتاپ‌های حاضر در نمایشگاه را تشریح خواهیم کرد.

به سوی خانه هوشمند با هموند

یکی از شرکت‌های جوان در حوزه کسب و کار نوین که در نمایشگاه صنعت ساختمان امسال با استقبال بسیار خوبی مواجه شد، شرکت «خانه هوشمند هِموند» بود که از زیرمجموعه‌های موفق هولدینگ آفرینش محسوب می‌شود و در زمینه هوشمندسازی ساختمان و اینترنت اشیاء فعال است. نمایشگاه ساختمان در اصل مهم‌ترین عرصه نمایشگاهی برای هِموند (HEMOND) محسوب می‌شود و به همین دلیل این شرکت با تمام توان در نمایشگاه امسال حاضر شد.

این پنجمین حضور هموند (HEMOND) در نمایشگاه صنعت ساختمان است و در همین راستا علیرضا پورمفیدی مدیر ارشد بازاریابی هموند گفت: «نمایشگاه صنعت ساختمان از نمایشگاه‌های قدیمی و باسابقه ایران است و مخاطب آن محدود به تهران نیست و در واقع از تمام ایران در این جا حضور دارند. امسال تعداد قابل توجهی از شرکت‌های خارجی و حتی بازدید‌کننده خارجی هم داشتیم که برای این صنعت جذاب خواهد بود. ما هم با تمام قدرت در نمایشگاه حاضر شدیم تا ارتباط بیشتری با بدنه گسترده صنعت ساختمان در ایران برگزار کنیم و در اصل برای تقویت برند حضور داشتیم تا فروش محصول. ما از سال ۹۸ در این نمایشگاه حضور پیدا کردیم آن هم با غرفه ۱۵ متری، اما خوشبختانه در این پنج سال روند رو به رشد داشته‌ایم و امسال غرفه ۷۰ متری در یک نقطه عالی در سالن ۴۱ گرفتیم تا بیشتر به اهدافمان برسیم.»

استقبال از کیفیت و خدمات

درست روبروی غرفه سندیکای قدیمی صنعت برق ایران در سالن ۴۱، غرفه آراسته و زیبای «هِموند» مرتب در حال پر و خالی شدن است و بازار گفتگو و مذاکره داغ. محمد خاکسار مدیر عامل شرکت هموند (HEMOND) درباره دلایل این استقبال می‌گوید: «باید اقرار کنم که استقبال بازدیدکنندگان در نمایشگاه امسال شاید دو برابر پیش‌بینی ما بود. تلاش ما این بوده که در صنعت جدید اینترنت اشیاء و هوشمندسازی ساختمان، هم به کیفیت محصول توجه داشته باشیم و هم به قیمت رقابتی و البته خدمات پس از فروش شایسته. تصور می‌کنم رعایت این سه مولفه موجب این حجم از استقبال سازندگان و شرکت‌های تولیدکننده از غرفه ما بود. خوشبختانه علاوه بر دریافت سفارش تجهیز ساختمان، با پیشنهاد‌های همکاری با شرکت‌هایی که در حوزه‌های دیگر صنعت ساختمان مدعی هستند نیز مواجه بودیم. ارتباط با بیزنس‌ها و شرکت‌های بزرگ مثل تهران کابین در حوزه آسانسور، لوازم خانگی داتیس، انرژی، الفارِس، آرمند، گِس‌کول، گلدیران و جی‌پلاس از جمله غول‌های صنعت ساختمان هستند که در این نمایشگاه به ما پیشنهاد همکاری داده‌اند. به هر حال تولیدکنندگان دیگر دوست دارند هوشمندسازی در محصول آن‌ها هم صورت بگیرد چرا که خانه‌های هوشمند، آینده صنعت ساختمان هستند.»

هِموند، سلام به خانه هوشمند

ارتقاء کیفیت و تنوع محصول

برای بازدیدکنندگان، یکی از جالب‌ترین جاذبه‌های غرفه هموند (HEMOND)، کار کردن با تجهیزات و کنترل‌هایی است که ابزار‌های مختلف منزل یا محل کار را مدیریت می‌کند. امیررضا سجودی مدیر تولید شرکت هموند در این باره توضیح می‌دهد: «در حال حاضر ما حدود ۸۰ محصول داریم که در نمایشگاه عرضه کردیم، اما برای سال آینده تا ۳۰۰ محصول خواهیم داشت که همگی از ابزار خانه هوشمند هستند. با این که مفهوم خانه هوشمند به تازگی وارد ادبیات جهانی شده و این کسب و کار در زمره صنایع نوین قرار دارد، اما شتاب خوبی در بازار ایران پیدا کرده است. به نظرم تا چند سال آینده به طور مثال کلید‌های روشنایی خانه کاملا لمسی و هوشمند خواهند شد و کلید‌های سنتی از رده خارج می‌شوند.

امسال ما در کنار نمایش محصولاتی مثل کنترل هوشمند و اینترنتی سیستم تهویه، فراخوان آسانسور، روشنایی، پرده‌های برقی و ریموت‌های دیگر، محصولات جدیدی مثل سیستم آلارم و اطفای حریق هوشمند، دستگیره هوشمند در ورودی، آیفون تصویری هوشمند، پنل هوشمند سیستم صوتی و پخش موسیقی را درنمایشگاه عرضه کردیم که توجه بسیاری از سازندگان را به خود جلب کرد.»

هِموند، سلام به خانه هوشمند

پیشرو در تکنولوژی و به دنبال آینده

شرکت هِموند (HEMOND) در زمینه اینترنت اشیاء و خانه هوشمند از کسب و کار‌های پیشرو محسوب می‌شود. علیرضا پورمفیدی می‌گوید: «هدف بزرگ ما این است که متناسب با پیشرو بودن در حوزه تکنولوژی اینترنت اشیاء، سهم بازار متناسبی را هم به دست بیاوریم چرا که ما در کنار تولید باکیفیت، در زمینه واردات نیز فعالیت قابل توجهی داریم و محصولات خوبی را به بازار معرفی کرده‌ایم. نمایشگاه امسال شاید نیمی از اهداف ما را محقق کرد که البته راضی هستیم، اما سال‌های آینده با قدرت بیشتری در نمایشگاه حضور خواهیم یافت. امیدوارم مفهوم "حمایت از تولید" هم واقعی شود و برای امثال ما که شرکت خصوصی هستیم و هیچ ارتباطی با شرکت‌های دولتی نداریم، راه رشد باز شود. ما از سال ۹۵ و از دل یک محفل دانشجویی به یک شرکت و استارتاپ تبدیل شدیم و پله پله رشد کردیم.»

محمد خاکسار نیز در توضیح دستاورد‌های دیگر نمایشگاه امسال گفت: «خوشبختانه در نمایشگاه امسال، تقاضای متعددی برای اعطای نمایندگی به نقاط مختلف ایران داشتیم از جزیره کیش گرفته تا خراسان و شهر‌های مختلف مازندران. قبل از نمایشگاه ۱۵ نماینده داشتیم، اما حالا ۴۰ تقاضا برای اعطای نمایندگی داریم که بسیار امیدوارکننده و روحیه‌بخش است. این موضوع نشان می‌دهد که بیزینس ما رو به رشد است و خانه هوشمند در ذهن مردم ایران و جهان در حال جا افتادن است. به هر حال سازندگان می‌توانند با هزینه محدود، آپشن‌های جذابی را برای سازه خود فراهم کنند که باعث فروش ملک با قیمت بالاتر و زمان سریع‌تر خواهد شد.»

 

هِموند، سلام به خانه هوشمند

 

هِموند، سلام به خانه هوشمند

هِموند، سلام به خانه هوشمند

 

هِموند، سلام به خانه هوشمند

هِموند، سلام به خانه هوشمند

 

هِموند، سلام به خانه هوشمند

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی