تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
لیگ بیست و سوم در راه است

با ترکیب مدعیان قهرمانی آشنا شوید!

به نظر می‌رسد از جمع ۱۶ تیم حاضر در فصل جدید لیگ برتر، تنها ۴ تیم استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور از شانس‌های اصلی قهرمانی محسوب می‌شوند.

کد خبر: ۱۵۳۸۷۲
۱۱:۳۵ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲

با ترکیب مدعیان قهرمانی آشنا شوید!

دیدارنیوز: فصل بیست‌و سوم رقابت‌های لیگ برتر چهارشنبه پیش رو بعد از یک هفته تعویق سرانجام آغاز می‌شود تا لحظه‌شماری هواداران برای رونمایی از ترکیب جدید تیم‌ها به این ترتیب به پایان برسد.

این در حالی است که هیجان کسب عنوان در فصل پیش‌رو در بین هواداران فوتبال در این روز‌ها به‌شدت داغ شده و با توجه به تیم‌هایی که مدعیان قهرمانی هستند و نحوه آماده‌سازی آن‌ها از حالا می‌توان این انتظار را کشید که فصل داغ و جذابی را در پیش خواهیم داشت.

بر همین اساس با سقوط نفت مسجدسلیمان و مس کرمان و از سوی دیگر با راهیابی تیم‌های شمس آذر قزوین و استقلال خوزستان حالا ترکیب جدیدی از تیم‌های لیگ برتر در فصل بیست‌وسوم ایجاد شده و با اضافه شدن استان قزوین به گستره فوتبالی، شاهد وسعت بیشتری از فراگیری این رشته ورزشی در بالاترین سطح آن هستیم.

با همه این تفاصیل بدون شک مانند فصول اخیر هر تیمی با هدفی خاص به رقابت‌های فصل جدید پا گذاشته و این‌طور نخواهد بود که تمامی هر ۱۶ تیم به قصد کسب عنوان قهرمانی پا به این رقابت‌ها بگذارند. مطمئنا دایره تیم‌هایی که برای قهرمانی به عرصه رقابت‌ها می‌آیند محدود است. معمولا از هفته‌های میانی برگزاری مسابقات در جدول، بسیاری از تیم‌ها از کورس جا مانده و نهایتا چند تیم معدود تا روز پایانی خود را برای کسب جام قهرمانی بالا نگه می‌دارند. از سوی دیگر برخی تیم‌های دیگر فقط در جهت کسب سهمیه آسیایی قدم به لیگ می‌گذارند و برخی دیگر هدف‌شان فقط و فقط به کسب رتبه تک‌رقمی ختم می‌شود و درنهایت هم بعضی تیم‌های بی‌بضاعت که معمولا هم تا روز‌های آخر با مشکلات مالی دست‌وپنجه نرم می‌کنند فقط به قصد نیفتادن از همان روز اول راهی این رقابت‌ها خواهند شد.

با همه این اوصاف به نظر می‌رسد از جمع ۱۶ تیم حاضر در این رقابت‌ها، تنها ۴ تیم استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور با توجه به سابقه، نحوه آماده‌سازی، خرید‌ها و ترکیب این تیم‌ها و سایر شاخصه‌های تعیین‌کننده موفقیت، از شانس‌های اصلی قهرمانی محسوب می‌شوند و به نظر می‌رسد خارج از این محدوده هر تیم دیگری به این عنوان دست پیدا کند، قطعا شاهد رقم خوردن شگفتی در فصل بیست‌وسوم رقابت‌ها خواهیم بود.

همه این‌ها در حالی هستند که برای فصل جدید تمامی تیم‌ها در جهت تقویت خود از لحاظ فنی و رفع خلا‌ها و ضعف‌های تاکتیکی خود دست به تغییراتی زده و با جابه‌جایی‌هایی که چه در زمین و چه روی نیمکت انجام داده‌اند می‌خواهند از همان ابتدا کار را جدی گرفته و برای سایر رقبا حریفی گردن‌کلفت به حساب بیایند. ۴ تیم مدعی که از آن‌ها نام بردیم هم از این قاعده مستثنی نیستند و با تغییرات فنی و تاکتیکی به دنبال آن هستند تا فصل را با قدرت آغاز کرده و از همین روز‌های اول برای سایر مدعیان خط نشان کشیده و از آن‌ها زهر چشم بگیرند.

بر همین اساس و با بررسی ترکیب و خرید‌های جدید تیم‌های مدعی این قضاوت را به هواداران فوتبال خواهیم سپرد تا آن‌ها با خواندن این گزارش، خودشان شانس اصلی کسب عنوان قهرمانی فصل بیست‌وسوم لیگ برتر را تا پیش از آغاز این رقابت‌ها معرفی کنند.

پرسپولیس

شاگردان گل‌محمدی اگر چه کار خود را دیرتر از سایرین آغاز کردند، اما با حفظ شاکله اصلی تیم قهرمان، موثرترین کار ممکن را انجام داده و حالا با همان ترکیب تیمی و البته با هماهنگی بیشتر باز هم این شانس را دارند تا یک بار دیگر فاتح لیگ شده و در کسب عنوان قهرمانی‌های پیاپی دبل کنند. درواقع و به‌صورت منطقی گل محمدی کمترین تغییرات را در تیمش ایجاد کرده و تنها با خرید ۳ بازیکن، این سرمربی سعی کرد تا ضعف‌های احتمالی تیمش در طول فصل را برطرف کند.

سرخ‌ها که حالا مدافع عنوان قهرمانی هم هستند زاهدی، ریگی، کنعانی زادگان و احمدی (بازگشت از انتقال قرضی) را خریداری کرده و در عوض بازیکنانی مانند گوهری، نعمتی، آل کثیر، دیاباته، کامیابی نیا و پریرا را از دست دادند. با این حال از اردوی سرخ‌ها خبر می‌رسد که پرسپولیس در فصل جدید هم با همان شیوه و سبک گذشته بازی کرده و احیانا فقط شاهد دو جابجایی در ترکیب اولیه این تیم نسبت به فصل قبلی خواهیم بود.

به این ترتیب پرسپولیس با ترکیب بیرانوند در درون دروازه، کنعانی زادگان و پورعلی گنجی به همراه اسماعیلی فر و نعمتی در خط دفاعی مقابل آلومینیوم در هفته اول لیگ برتر به میدان خواهند رفت. در این دیدار و در خط میانی همان نفرات سابق یعنی رفیعی، سرلک، امیری و صادقی پرسپولیسی‌ها را همراهی کرده و درنهایت احتمالا ترابی و زاهدی در خط حمله برای این تیم به میدان خواهند رفت. به این ترتیب سرخ‌ها با دو تغییر احتمالی یعنی حضور کنعانی در خط دفاعی و زاهدی در خط حمله نسبت به فصل قبلی کار را آغاز خواهند کرد.

استقلال

آبی‌پوشان نه‌تن‌ها بهترین مهره‌های فصل گذشته خود را از دست دادند بلکه روی نیمکت نیز با جابه‌جایی مواجه شده و به جای ساپینتو که عملکرد پر فراز و نشیبی را از خود به نمایش گذاشت، جواد نکونام با یک سال تاخیر به این تیم پیوسته تا تغییرات در جمع یکی از پرهوادارترین تیم‌های ایران تنها به زمین مسابقه معطوف نشده باشد.

بر همین اساس استقلالی‌ها با از دست دادن ۳ مهره مطرح خود به نام‌های محبی، قایدی و سیلوا در کنار نفراتی مانند شهباززاده، رمضانی و احتمالا حامدی فر و رضایی جا را برای بازیکنانی از جمله خالدآبادی، سلیمی، برزگر، سهرابیان، محمدی، منتظر محمد و تورانیان باز کرده تا دست نکونام برای چیدن ترکیب‌های متفاوت در زمین مسابقه باز باشد. این در حالی است که همچنان از جذب مهاجمی شاخص و چهارچوب‌شناس در جمع استقلالی‌ها خبری نیست و احتمالا با تداوم این روند این تیم ضربه محکمی را در همین هفته‌های ابتدایی به‌خصوص در دیدار‌های ۶ امتیازی پذیرا خواهد شد.

مطمئنا با حضور سرمربی جدید، شیوه بازی استقلالی‌ها نیز تغییر کرده و باید در این زمینه منتظر آغاز رقابت‌ها باقی ماند. این در حالی است که به نظر می‌رسد استقلال در فصل جاری و با بضاعت فعلی بیشتر با ترکیب حسینی در درون دروازه، سهرابیان و مرادمند به همراه حردانی و جلالی در خط دفاعی، منتظر محمد، چشمی و رضاوند در خط میانی و محمدی و یامگا به همراه ارسلان مطهری در خط حمله به میدان بروند. گفتنی است با حضور مهاجم و وینگر خارجی حضور این نفرات در ترکیب اصلی محتمل بوده ضمن اینکه چشمی در دیدار اول به خاطر محرومیت غایب است و از سوی دیگر در خط دفاعی هم به نظر می‌رسد در بازی ابتدایی احتمالا زوج سلیمی و سهرابیان برای استقلال در آبادان به میدان بروند.

با بضاعت فعلی و تا قبل از خرید‌های جدید استقلال با ۳ تغییر در ترکیب اصلی خود در دیدار اول به میدان خواهد رفت.

سپاهان

زردپوشان اصفهانی یا همان طوفان زردی که هواداران سپاهان این تیم را خطاب قرار می‌دهند اگرچه با حفظ مورایس سرمربی صاحب سبک پرتغالی خود مهم‌ترین قدم برای کسب موفقیت در فصل پیش‌رو را برداشتند، اما تغییرات نسبتا وسیع این تیم در تمامی خطوط و خرید‌های متنوع سپاهانی‌ها نشان از آن دارد که مورایس قصد دارد با مشت بسته و البته با دستی باز در رقابت‌های فصل جدید تیمش را آرایش کرده و راهی میدان کند.

سپاهانی‌ها نیز با رد کردن ۴ بازیکن خارجی خود در کنار نفراتی مانند سلمانی، ریگی، علی محمدی، علی نژاد، حسینی و مرادی جا را برای نفراتی مانند پهلوان، اسدی، شکاری، آل کثیر، کاوه رضایی و هادی محمدی باز کردند تا نشان بدهند نه‌تن‌ها برای لیگ ایران بلکه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا نیز برنامه‌های گسترده‌ای دارند. در ترکیب سپاهان نیز نیازمند به صورت قطعی در درون دروازه این تیم قرار خواهد گرفت، همان‌طور که در نوک خط حمله با وجود خرید‌های فراوان، باز هم مغانلو این تیم را در ترکیب ثابت همراهی خواهد کرد.

در خط دفاعی در کنار جونیور احتمالا دانشگر به میدان رفته هرچند یزدانی هم این شانس را دارد تا در ترکیب اصلی به میدان برود. در دو طرف خط دفاعی حضور رضاییان و زکی‌پور قطعی است. در خط میانی با سیستمی که مورایس تیمش را ارنج می‌کند حضور نفراتی مانند نورافکن، اسدی و کریمی در ترکیب قطعی است؛ هرچند درصورت جذب برایان دابو معادلات خط میانی تغییر خواهد کرد. در سمت راست و چپ فاز هجومی نیز این شانس برای احمدزاده و شکاری بیشتر از سایر بازیکنان در ترکیب اصلی خواهد بود و مغانلو هم این تیم را در ترکیب ثابت همراهی خواهد کرد.

به این ترتیب سپاهان هم با ۲ تغییر نسبت به فصل گذشته در نخستین دیدار خود با تراکتور به مصاف حریف مدعی خود خواهد رفت.

تراکتور

سرخپوش‌های تبریزی نیز با حفظ سرمربی موفق فصل گذشته خود فضل جدید را آغاز خواهند کرد. این در شرایطی هست که خمز با تقویت کادر خود و جذب مربی گلر‌هایی که سابقه کار در منچستریونایتد را دارد بر تقویت تراکتور و معرفی این تیم در قد و قواره‌های یک مدعی تمامی تلاش خود را به کار بسته تا فصل برای این تیم رویایی آغاز شود.

خمز نیز دست به تغییرات وسیعی در ترکیب تیمی‌اش زده و با جذب نفراتی شاخص مانند خیمنز، حسین زاده، پورحمیدی، آقایی، نعمتی، خلیل زاده، آقاسی، رستمی، نادری و شیری با رزاق پور، پاکدل، گومز، اسدی، عباس‌زاده، اخباری، کیانی و هادی محمدی خداحافظی کرده تا کار به شکلی متفاوت برای هواداران این تیم در فصل جدید آغاز شود.

از اردوی تبریزی‌ها نیز خبر می‌رسد پورحمیدی به همراه خلیل زاده، آقاسی، آقاجانپور و احتمالا نادری در فاز دفاعی این تیم به میدان خواهند رفت؛ هرچند در سمت چپ و راست احتمال حضور شیری و اقایی نیز کم نخواهد بود. در خط میانی مانند فصل گذشته باز هم آلوز، گوستاوو و صفا هادی این تیم را همراهی می‌کنند، اما در فاز هجومی هر ۳ مهره باز هم تغییر کرده و این بار نفراتی مانند خیمنز، حسین زاده و رستمی سرخ‌های تبریزی را همراهی خواهند کرد.

منبع: فرهیختگان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی