تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
کد خبر: ۱۵۳۸۴

گزارش تصویری: سرزمین اجدادی

۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
این روستاها در مرز سه استان لرستان، اصفهان و خوزستان قرار دارند. روستاییان، این منطقه را سرزمین پدران و نیاکان خود میدانند و بعضا حاضر به ترک این منطقه نیستند. با این حال مهاجرت نسل جوان بدلیل نبود امکانات در سالهای گذشته رشد چشمگیری داشته است. جاده های صعب العبور، حرکت اهالی را کند و زندگی را برای آنها دشوار کرده است. جاده هایی که مانع انتقال برق، بهداشت، مدرسه و سایر امکانات اولیه زندگی برای این روستاییان شده است. آب شرب این روستاها از چشمه های طبیعی در دل کوه تامین می شود و اهالی روستا برای تامین آب با مشک های شان در دل کوه ها پیاده روی می کنند. در برخی از روستاها اهالی با خرید شلنگ و لوله های آب مسیرهای کیلومتری چشمه های آب تا روستا را لوله کشی و از این طریق آب مورد نیازشان را تامین کرده اند. مشکلات بهداشت و درمان نیز از عمده مشکلات اهالی این روستاها است. در موارد اضطرار بالگرد امداد به منطقه ارسال می شود، ولی گاها اهالی بدلیل نبود آنتن تلفن همراه نمیتوانند از امداد درخواست کنند و با پای پیاده راهی جاده های صعب العبور می شوند.
 

عکس: مجید عسگری پور
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: