تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
واکنش یک نماینده به اتفاق تاسف‌بار

جنجال ضرب‌وشتم معلولان در مرکز توانبخشی؛ «سازمان بهزیستی باید پاسخگو باشد»

پس از انتشار ویدیوی جنجالی آزار و اذیت و ضرب و شتم معلولان در یک مرکز توانبخشی بوشهر، محمدعلی محسنی بندپی، رئیس کمیته بهزیستی و توانبخشی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و به ویژه سازمان بهزیستی باید پاسخگوی چنین رفتار‌های پرخاشگرانه با معلولان باشند.

کد خبر: ۱۵۳۸۳۳
۱۸:۰۱ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۲

جنجال ضرب‌وشتم معلولان در مرکز توانبخشی؛ «سازمان بهزیستی باید پاسخگو باشد»

دیدارنیوز: رئیس کمیته بهزیستی و توانبخشی کمیسیون بهداشت مجلس در واکنش به انتشار فیلم آزار و اذیت معلولان در مرکز نگهداری و توانبخشی نیلوفران آبی بوشهر، گفت: وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و به ویژه سازمان بهزیستی باید پاسخگوی چنین رفتار‌های پرخاشگرانه با معلولان باشند که متاسفانه برای نخستین بار نیست که شاهد آن‌ها بودیم.

محمدعلی محسنی بندپی در گفتگو با خانه ملت در واکنش به انتشار فیلم و گزارشات رسیده به مرکز نگهداری و توانبخشی نیلوفران آبی بوشهر که معلولان مورد ضرب و جرح، اذیت و آزار و بدرفتاری وحشتناک، قرار گرفته‌اند، گفت: آزار و اذیت فیزیکی معلولان در مرکز توانبخشی یکی از استان‌ها منجر به جریحه‌دار شدن احساسات عمومی و موجب ناراحتی مردم شده است، اینگونه رفتار‌ها زیبنده جامعه ما نیست، تمام رفتار‌هایی که توسط مسئولان این توانبخشی شاهد بودیم به دور از جوانمردی، اخلاق و انسانیت بوده است.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و به ویژه سازمان بهزیستی باید پاسخگوی چنین رفتار‌های پرخاشگرانه با معلولان باشند که متاسفانه برای نخستین بار نیست که شاهد این اتفاق هستیم.

رئیس کمیته بهزیستی و توانبخشی کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از ضعف نظار ت بر عملکرد مراکز نگهداری بر معلولان، اظهار داشت: ضعف نظارت بر عملکرد مراکز نگهداری معلولان و توانبخشی منجر شده تا شاهد ضرب و شتم فیزیکی این عزیزان باشیم. بد رفتاری و کتک‌کاری با معلولان در این مراکز موضوع مهمی است که در سال‌های اخیر افزایش یافته است و بار‌ها این اتفاقات اطلاع‌رسانی شده، تکرار این حوادث ضعف عملکرد سازمان بهزیستی را نشان می‌دهد.

عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه این مسئله به صورت ویژه در کمیسیون بهداشت طرح و بررسی می‌شود، خاطر نشان کرد: سازمان بهزیستی باید به مجلس شورای اسلامی پاسخگو باشد که چرا به مراکزی که توانایی رفتار درست با معلولان را ندارند مجوز فعالیت می‌دهد و اگر بنا به هر دلایلی به آن‌ها مجوز می‌دهند چرا نظارتی بر عملکرد اینگونه مراکز نیست، قطعا مجلس در این راستا مطالبه گری خواهد داشت و از مسئولان مربوطه بابت این کوتاهی‌ها طرح سوال می‌کند.

مطلب مرتبط:

جزییات تاسف‌بار آزار معلولان در بوشهر؛ ضارب یک نفر نیست!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی