تیتر امروز

امیر محمد قدوسی: اعتراض زنان به حجاب اجباری از اسفند ۵۷ تاکنون ادامه داشته/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی: اعتراض زنان به حجاب اجباری از اسفند ۵۷ تاکنون ادامه داشته/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
کشورهای منطقه به سرعت در حال پیشرفت هستند و ما ..

نمایش «ساز» ممنوع است؟

محمد صادق افراسیابی، معاون امور کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا درباره ممنوعیت نمایش «ساز» در شبکه نمایش خانگی و حذف صحنه‌های ساز زدن یک نوازنده زن در یکی از برنامه‌های پلتفرم‌ها گفت: طبق مصوبات قبلی شورای انتشار مشاهده می‌کنیم که بر اساس رویه شورا اعمال محدودیتی برای نمایش ساز یا نمایش نوازنده وجود ندارد. بر اساس مصوبات قبلی شورای انتشار نوازنده‌های خانم هم با رعایت پوشش اسلامی و عرف جامعه مشکلی برای حضور در برنامه‌ها نداشتند.

کد خبر: ۱۵۳۸۳۲
۱۷:۵۳ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۲

نمایش «ساز» ممنوع است؟

دیدارنیوز: ممنوعیت نمایشِ ساز در شبکه‌های تلویزیونی، اگرچه سال‌هاست امری بدیهی به نظر می‌رسد، اما شکسته شدن این محدودیت در مواردی معدود در سال‌های گذشته، باز هم این امیدواری را از اذهان زنده نگه داشته است که شاید بتوان در این زمینه تدبیری اندیشید.

با این همه در شرایطی که انتظار می‌رود قوانین ممیزی در شبکه نمایش خانگی کمی متفاوت‌تر از شبکه‌های سراسری اعمال شود، انتشار مطالبی درباره‌ی حذف صحنه‌های ساز زدن یک نوازنده زن در یکی از برنامه‌های پلتفرم‌ها، این پرسش را به ذهن متبادر می‌کند که آیا نمایش ساز در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر هم ممنوع است؟

برای رسیدن به پاسخ این پرسش، سراغ محمد صادق افراسیابی، معاون امور کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا رفتیم و اساسا این پرسش را مطرح کردیم که آیا نمایش ساز در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ممنوع است؟

افراسیابی با اشاره به برنامه‌هایی که در ماه‌های اخیر با حضور نوازندگان زن و همچنین نمایش ساز در شبکه نمایش خانگی منتشر شده است، گفت: طبق مصوبات قبلی شورای انتشار مشاهده می‌کنیم که بر اساس رویه شورا اعمال محدودیتی برای نمایش ساز یا نمایش نوازنده وجود ندارد. بر اساس مصوبات قبلی شورای انتشار نوازنده‌های خانم هم با رعایت پوشش اسلامی و عرف جامعه مشکلی برای حضور در برنامه‌ها نداشتند.

معاون امور کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا سپس بیان کرد: فرآیند صدور مجوز در ساترا به این صورت است که بعد از اینکه نظر ممیز‌های تعیین‌شده از سوی ساترا بر اساس آیین‌نامه‌های محتوایی ساترا اعلام شد، هر اثر قبل از شروع تولید با حضور فیلمنامه‌نویس و کارگردان یا تهیه‌کننده در شورای تولید و پس از تولید اثر با حضور مدیر پلتفرم متقاضی نشر در شورای انتشار ساترا بررسی می‌شود و در نهایت نظر شورا که نمایندگان وزارت ارشاد هم در آن شورا حضور دارند به عنوان جمع‌بندی نهایی مصوب می‌شود.

افراسیابی گفت: عملکرد شورای صدور تولید و انتشار ساترا بیانگر این است که این شورا به اقتضائات نمایش خانگی توجه دارد. همچنین علاوه بر این در نهایت تا دو ماه آینده پیش‌نویس ضوابط و سیاست‌های محتوایی صوت و تصویر فراگیر و نمایش خانگی در شورای عالی انقلاب فرهنگی ارایه خواهد شد و از این پس این ضوابط و سیاست‌هایی محتوایی ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

نماینده ساترا در ادامه این گفتگو با اشاره به مطالبی که تحت عنوان حذف صحنه‌های مربوط به نوازندگی یک هنرمند زن در برنامه «شب آهنگی» بار دیگر در فضای مجازی مطرح شده است و اینکه آیا این سیاست ادامه‌دار خواهد بود هم توضیح داد: شب‌آهنگی برنامه فیلم نت در سال ۱۴۰۰ و اوایل ۱۴۰۱ بوده است و در شورای صدور مجوز انتشار ساترا مجددا بررسی نشده است؛ لذا همچنان می‌تواند به پخش خود به صورتی که مجوز دریافت کرده است از فیلم نت ادامه بدهد.

او همچنین تاکید کرد: ما هیچ ملاحظه جدیدی درباره برنامه «شب آهنگی» نداشتیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی