تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تزئینی مطرح کرد

بازار در رکود کامل؛ «گل» از سبد خرید مردم حذف شد

اکبر شاهرخی، رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تزئینی با اشاره به افت ارزش پول ملی و هزینه‌های سنگین زندگی می‌گوید: آمار ازدواج در کشور کاهش یافته است و از سوی دیگر هزینه‌های سنگین زندگی موجب شده تا در مدیریت هزینه‌های زندگی، مخارج خرید گل یا حذف شده و یا به حداقلی‌ترین نقطه برسد.

کد خبر: ۱۵۳۷۶۹
۱۷:۳۳ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲

مردم توان خرید «گل» را ندارند

دیدارنیوز: رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تزئینی گفت: هزینه‌های سنگین زندگی موجب شده تا در مدیریت هزینه‌های زندگی، مخارج خرید گل یا حذف شده و یا به حداقلی‌ترین نقطه برسد.

دیگر مردم برای ابراز احساسات خود از هدیه دادن گل به یکدیگر استفاده نمی‌کنند چراکه آنقدر هزینه‌های زندگی بالا رفته که هم در فراغ دوست و عزیز و هم در زمان شادی و زمان‌های خوش زندگی، کمتر کسی به سراغ خرید گل می‌رود.

در حالی که گرانی و تورم به همه بازار‌های مصرفی، اساسی، سرمایه گذاری، تزئینی و دکوری رسیده و فعالان بازار گل از کسادی این بازار می‌گویند و هیچ امیدی به بهبود و رونق ندارند. حتی رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تزئینی می‌گوید: نه تنها تقاضایی برای خرید گل وجود ندارد که حتی محدودیت‌ها در هزینه باعث کاهش ۷۰- ۸۰ درصدی فروش گل نسبت به سال گذشته شده است.

مردم توان خرید «گل» را ندارند

اکبر شاهرخی، رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تزئینی با بیان اینکه ایران هفدمین کشور تولیدکننده گل در دنیا است، گفت: ایران با ظرفیت بالا، توان تولید و صادرات گل و گیاه تزئینی دارد، اما متأسفانه بازار داخل به دلیل مشکلات رکود و تورم به بازاری کم‌توان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تولید گل‌های گلدانی در استان مازندران انجام می‌گیرد، ادامه داد: همچنین رتبه دوم و سوم تولید گل به شهرستان پاکدشت و محلات می‌رسد که در این مناطق بیشتر گل‌های تزئینی تولید می‌شود.

این مقام مسئول صنفی با اشاره به افزایش تولید گل و گیاه در فضای گلخانه‌ای گفت: در حال حاضر تولید گل تزئینی در کشور به بیش از ۴ میلیارد شاخه گل، درختچه و گلدان رسیده است که این ظرفیت در نوع خود قابل قبول است، اما هزینه تولید نسبت به سال گذشته با افزایش بیش از ۵۰ درصد مواجه شده است.

صادرات گل‌های ایرانی به کشور‌های همسایه

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تزئینی درباره وضعیت صادراتی گل و گیاه از ایران نیز اظهار کرد: ارزش پول ملی ایران هر روز در حال اُفت است، همین موضوع برای کشور‌های همسایه‌ در خصوص واردات گل از ایران مقرون به صرفه‌تر است، زیرا نرخ برابری ریال و دلار به نحوی است که تولید گل و گیاه را برای همسایگان ما هزینه‌بر‌تر از واردات می‌کند به همین دلیل محصولات ایران روانه بازار کشور‌های همسایه می‌شود.

شاهرخی تصریح کرد: بازار عراق، ارمنستان، گرجستان، تاجیکستان، روسیه و ... در حال حاضر خریدار گل‌های ایرانی است و این موضوع می‌تواند به مراتب بالاتر از این ارقام باشد که تاکنون هدفگذاری دقیق‌تر و جامع تری صورت نگرفته است.

بازار گل و گیاه به رکود کامل فرو رفته است

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تزئینی درباره شرایط بازار داخلی نیز گفت: با توجه به ایام شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) بازار گل و گیاه به رکود کامل فرو رفت، زیرا در چنین ایامی میزان تقاضا برای خرید گل و گیاه به صفر میل می‌کند.

شاهرخی افزود: البته پس از سپری شدن این ایام نیز نمی‌توان بازگشت رونق قابل توجهی به بازار را انتظار داشت، زیرا از یک سو به طور کلی آمار ازدواج در کشور کاهش یافته است و از سوی دیگر هزینه‌های سنگین زندگی موجب شده تا در مدیریت هزینه‌های زندگی، مخارج خرید گل یا حذف شده و یا به حداقلی‌ترین نقطه برسد.

این فعال صنفی تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور نمی‌توان انتظار داشت که رونق چندانی به بازار گل فروشان برگردد.

منبع: اقتصاد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی