تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
«لژیونره»ها در راه خاتون و شاید استقلال و پرسپولیس!

در انتظار ورود بازیکنان خارجی به لیگ فوتبال زنان

لیگ برتر فوتبال زنان ایران قرار است کمی با تاخیر از اواسط آبان ماه برگزار شود. علت تاخیر در شروع بازی‌ها نیز حضور تیم ملی در مسابقات مقدماتی المپیک ۲۰۲۴ پاریس است.

کد خبر: ۱۵۳۷۶۲
۱۴:۰۸ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲

در انتظار ورود بازیکنان خارجی به لیگ فوتبال زنان

 

دیدارنیوزـ شقایق آسیایی: هیأت‌ رئیسه فدراسیون فوتبال در تازه‌ترین اصلاحات خود در آیین‌نامه نقل‌وانتقالاتی، سهمیه حضور بازیکنان خارجی در لیگ برتر فوتبال مردان را به ۶ نفر افزایش داده و گفته می‌شود بعد از این اقدام مهم، قرار است موضوع حضور بازیکنان خارجی در لیگ برتر فوتبال زنان ایران نیز مورد بررسی قرار گیرد.

جالب توجه اینکه به نظر می‌رسد در فصل جدید فوتبال زنان هم می‌توانیم شاهد حضور مربیان و حتی بازیکنان خارجی باشیم، به خصوص در باشگاه‌هایی که هم تیم مردان دارند و هم تیم زنان. گفته می‌شود قهرمان چند دوره گذشته لیگ فوتبال زنان ایران یعنی باشگاه خاتون بم، اولین باشگاهی است که به صورت رسمی درخواست خود را در این زمینه ثبت کرده و قصد دارد مسئولان فدراسیون را برای این موضوع متقاعد کند.

طبیعتا ورود بازیکن خارجی به لیگ زنان می تواند باعث شکوفایی فوتبال و توجه بیشتر به آن شود و حتی ممکن است با این کار شرایط لژیونر شدن دختران فوتبالیست ایران هم بالا برود. ظاهرا مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال نیز از جمله موافقان این طرح است و در نهایت هم او باید به حضور خارجی‌ها مجوز بدهد.

شمس‌آذر قزوین در کنار استقلال خوزستان و پیکان تهران نیز از جمله باشگاه‌هایی بوده‌اند که فعلاً در این‌باره اعلام آمادگی کرده‌اند و ممکن است بازیکن خارجی برای تیم بانوان خود بیاورند. حتی این الزام وجود دارد که دو باشگاه پر طرفدار تهرانی یعنی استقلال و پرسپولیس نیز که برای کسب و حفظ مجوز حرفه‌ای آسیا، تیم بانوان خود را باید فعال کنند و اگر این اتفاق بیفتد ممکن است بازار جذب بازیکن خارجی بیشتر داغ شود.

از همه مهم‌تر اینکه فصل آینده قرار است لیگ قهرمانان فوتبال زنان آسیا رسماً به تقویم AFC اضافه شود و همین مسئله باعث شده تا بیش از پیش حضور بازیکنان خارجی در لیگ برتر فوتبال زنان ایران اهمیت داشته باشد.

برچسب ها: فوتبال زنان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی