تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
محمود واعظی، رئیس دفتر دولت دوازدهم مطرح کرد

روحانی و لاریجانی برای انتخابات لیست نمی‌دهند

محمود واعظی، رئیس دفتر دولت دوازدهم در واکنش به برخی زمزمه‌ها مبنی بر اینکه ممکن است روحانی و لاریجانی برای انتخابات مجلس دوازدهم لیست بدهند، گفت: خیر، از طرف روحانی و لاریجانی هیچ بحثی در مورد ارائه لیست برای انتخابات مجلس دوازدهم مطرح نشده است.

کد خبر: ۱۵۳۷۵۴
۱۲:۲۶ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲

روحانی و لاریجانی برای انتخابات لیست نمی‌دهند

دیدارنیوز: رئیس دفتر دولت دوازدهم می‌گوید: در حال حاضر فضای انتخابات فضای داغی نیست کما اینکه در میان مردم بحث جدی درباره انتخابات وجود ندارد چرا که در حال حاضر مشکلات اقتصادی و مسائل معیشتی ذهن آن‌ها را درگیر کرده است.

محمود واعظی، رئیس دفتر دولت دوازدهم، در گفتگو با مُنیبان در واکنش به برخی زمزمه‌ها مبنی بر اینکه ممکن است روحانی و لاریجانی برای انتخابات مجلس دوازدهم لیست بدهند، گفت: خیر، از طرف روحانی و لاریجانی هیچ بحثی در مورد ارائه لیست برای انتخابات مجلس دوازدهم مطرح نشده و مطلبی نشنیدم.

او در پاسخ به اینکه بنابراین قرار نیست روحانی و لاریجانی برای انتخابات مجلس دوازدهم فعالیتی داشته باشند، افزود: واقعیت این است که باید فکری برای مشارکت گسترده مردم در انتخابات کرد. بنده از طرف روحانی و لاریجانی صحبت نمی‌کنم، اما بهرحال با وجود اینکه با هر دو نفر در ارتباط هستم مطلبی در مورد لیست دادن برای انتخابات مجلس دوازدهم نشنیدم، اما اینکه در آینده چه اتفاقی رخ بدهد و احزاب و شخصیت‌های سیاسی در انتخابات فعال باشند بستگی به سیاست‌های انتخاباتی دارد.

دبیر دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به نقش شرایط انتخابات بر اعلام کاندیداتوری افراد تصریح کرد: در حقیقت اگر همانطور که رهبری در اوایل امسال فرمودند انتخابات مشارکتی و رقابتی شود و افراد معتقد به نظام و قانون اساسی با رویکرد‌های سیاسی مختلف بتوانند در انتخابات شرکت کنند و شورای نگهبان صلاحیت آن‌ها را احراز کند شرایط فرق می‌کند، اما چنانچه شرایط مانند انتخابات ۹۸ شود، انتخابات پرشور با مشارکت بالا نخواهیم داشت و طبیعی است که مجلس نمی‌تواند همه ملت را از نظر سیاسی نمایندگی کند، مشارکت بالا موجب اعتبار بیشتر نظام در عرصه بین‌الملل می‌شود و توطئه بدخواهان را خنثی می‌کند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در واکنش به اینکه بنابراین فضای انتخابات مجلس دوازدهم به عملکرد شورای نگهبان بستگی دارد، اظهار کرد: بله اگر انتخابات مشارکتی، رقابتی و جدی باشد شرایط فرق می‌کند، اما اگر قرار باشد انتخاباتی شبیه آنچه که در سال ۹۸ اتفاق افتاد و با حجم گسترده‌ای از ردصلاحیت‌ها مواجه شدیم، تکرار شود به نظر بنده انتخابات با مشارکت بالا نخواهیم داشت و در چنین شرایطی یک جریان زمینه فعالیت دارد که در حقیقت یک رقابت ظاهری میان یک جریان سیاسی که هم اکنون مجلس را در اختیار دارند به وجود می‌آید وخودشان هم به مجلس می‌روند.

واعظی در مورد تأثیر قانون جدید انتخابات بر افزایش مشارکت متذکر شد: قانون جدید انتخابات تأثیری بر میزان مشارکت ندارد و از قضا سخت‌گیری آن نسبت به گذشته بیشتر شده، اما میزان مشارکت به سیاست‌هایی که قرار است، اعمال شوند بستگی دارد. در حال حاضر فضای انتخابات فضای داغی نیست کما اینکه در میان مردم بحث جدی درباره انتخابات وجود ندارد چرا که در حال حاضر مشکلات اقتصادی و مسائل معیشتی، ذهن آن‌ها را درگیر کرده است.

عضو حزب اعتدال و توسعه درباره تأثیر مشکلات اقتصادی بر میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس دوازدهم اظهار کرد: مردم باید به آینده امیدوار باشند که بتوانند در تعیین سرنوشت خود و انتخابات حضور جدی داشته باشند.

واعظی در پاسخ به اینکه آیا در انتخابات مجلس دوازدهم اعلام کاندیداتوری می‌کنید یا خیر، یادآور شد: بنده به اعلام کاندیداتوری برای انتخابات مجلس دوازدهم فکر نکردم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی