تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
ماجرای تعطیلی دو روزه در ایران

زیباکلام: مسوولان بگویند چرا مردم نسبت به‌آن‌ها اینقدر بی‌اعتمادند؟

صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی درباره شایعات اخیر درخصوص تعطیلی دو روزه در کشور نوشت: «آیا واقعا تعطیلی مملکت به‌واسطه کمبود برق بوده؟ یا خبر‌های دیگری بوده؟ کاش مسوولان از پشت حجاب غرور و خودبزرگ‌بینی‌شان بیرون می‌آمدند و از خود می‌پرسیدند که چرا مردم نسبت به‌آن‌ها اینقدر بی‌اعتماد شده‌اند؟»

کد خبر: ۱۵۳۶۹۲
۱۹:۳۷ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۲

زیباکلام: مسوولان بگویند چرا مردم نسبت به‌آن‌ها اینقدر بی‌اعتمادند؟

دیدارنیوز: یک استاد علوم سیاسی به داستان تعطیلی دو روزه (چهارشنبه و پنجشنبه) در کشور به دلیل آنچه که دولت رئیسی آن را گرمای هوا می‌داند، پرداخت.

صادق زیباکلام در صفحه اجتماعی خود نوشت:

«همۀ داستان این دو روز تعطیلی یک طرف، ناباوری و شایعاتی که میان مردم به‌راه افتاده که علت واقعی تعطیلی چه بوده، یک طرف. آیا واقعاً تعطیلی مملکت به‌واسطۀ کمبود برق بوده؟ یا خبر‌های دیگری بوده؟

کمتر خبر، توضیح یا اطلاع‌رسانی است که از جانب مسئولین صورت می‌گیرد و مردم آن را به‌راحتی قبول می‌کنند. بی‌اعتمادی به آنچه نظام روایت می‌کند، بالأخص در میان اقشار و لایه‌های تحصیلکرده و غیرمذهبی، خیلی بیشتر هم رواج دارد. البته در جوامع دیگر هم اینگونه نیست که هرچه مسئولین حکومتی‌شان بگویند را اکثریت مردم بی‌کم‌وکاست بپذیرند؛ اما چند جامعه را می‌توان سراغ گرفت که اینقدر مردم آن مثل ایرانیان به مسئولین‌شان بی‌اعتماد باشند؟

ای‌کاش برای یک‌بار هم که شده بود، مسئولین از پشت حجاب غرور و خودبزرگ‌بینی‌شان بیرون می‌آمدند و از خود می‌پرسیدند که چرا مردم نسبت به‌آن‌ها اینقدر بی‌اعتماد شده‌اند؟»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی