تیتر امروز

سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.
تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
فضای نقدپذیری بانک مرکزی به شدت پایین است؟

شتابزدگی در انحلال کانون صرافان

در شرایطی که برخی خبر‌ها از انحلال کانون صرافان از سوی بانک مرکزی حکایت دارد که در اطلاعیه بانک مرکزی، اعلام شده کانون صرافان در مسیر انحلال قرار گرفته و این روند پروسه­‌ای زمانبر است.

کد خبر: ۱۵۳۶۸۶
۱۸:۲۴ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۲

شتابزدگی در انحلال کانون صرافان

دیدارنیوز: روز گذشته علاوه بر انتشار خبر لغو مجمع کانون صرافان، برخی رسانه­‌ها خبر از انحلال کانون صرافان از سوی بانک مرکزی دادند؛ در شرایطی که در اطلاعیه بانک مرکزی عنوان شده بود که کانون، در مسیر انحلال قرار گرفته و این موضوع به گفته فعالان بازار ارز، امری زمان­بر است.

نکته حائز اهمیت البته موافقت­ نامه‌ای است که بانک مرکزی در سال ۹۰ مبنی بر شکل گیری کانون صرافان در چارچوب اساسنامه آن صادر کرده و به امضای ابراهیم درویشی و علی نصیری، به عنوان مدیریت کل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری استانی رسیده است.

در این میان، برخی صرافان این اقدام را در راستای انتقادات روز‌های اخیر کانون صرافان به فضای سیاستگذاری بانک مرکزی دانسته و بر این باورند که فضای نقدپذیری بانک مرکزی به شدت پایین است و دخالت­ها و عرضه‌­هایی که این بانک در حوزه توزیع اسکناس به صورت بی‌­قاعده در حال انجام دارد، مورد انتقاد بسیاری از فعالان بازار ارز قرار گرفته است، حال آنکه باید دید نظر بانک مرکزی در این رابطه به چه شکل است و توضیحاتش برای فعالان بازار ارز چقدر قانع کننده خواهد بود.

در واقع، بعد از اعلام سیاست‌های بانک مرکزی که به نوعی به توقف فعالیت صرافی‌های غیربانکی در بازار انجامیده است، بسیاری این نقد را مطرح می‌­کنند که چرا شبکه مویرگی تامین و توزیع ارز آن هم در شرایط تحریمی متوقف شده و مسیری که پیگیری می‌شود کاملا محدود و در انحصار چند بانک است؛ در حالی‌که پیشنهاداتی که در برنامه هفتم توسعه مطرح است، عدم ورود بانک‌ها به فعالیت‌های صرافی و بازار ارز است؛ موضوعی که در سنوات گذشته تجربه تلخ آن وجود داشته و صرافی‌های برخی بانک‌ها، خود به عاملی برای نرخسازی در بازار تبدیل شده بودند.

یک مقام مسئول در کانون صرافان می‌گوید: دلیل این برخورد‌های شتابزده بانک مرکزی در انحلال کانون صرافان، ارایه مشاوره‌های شفاف کانون به سایر نهاد‌های خارج از بانک بعد از بی توجهی بانک مرکزی به خواسته‌های به حق صرافان است.

او می‌گوید: مجمع کانون باید انحلال کانون صرافان را مصوب کند که این کار صورت نگرفته و بانک مرکزی باید از طریق دادگاه، انحلال کانون صرافان را پیگیری کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی