تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
سلاجقه در حاشیه جلسه دولت اعلام کرد

طالبان به جای ۸۵۰ میلیون لیتر، فقط ۱۵ میلیون لیتر آب به ایران داده!

باوجود وعده‌های دولت رئیسی برای حل مشکل حقابه هیرمند که مشکلات زیادی ایجاد کرده و با اعتراض شدید و خیابانی مردم زابل مواجه شده، سلاجقه رییس سازمان محیط زیست کشور گفته طالبان به جای ۸۵۰ میلیون لیتر فقط ۱۵ میلیون لیتر آب رها کرده است!

کد خبر: ۱۵۳۶۷۰
۱۳:۴۲ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۲

طالبان به جای ۸۵۰ میلیون لیتر، فقط ۱۵ میلیون لیتر آب به ایران داده!

دیدارنیوز: سلاجقه گفت: به جای ۸۵۰ میلیون لیتر تاکنون فقط ۱۵ میلیون لیتر آب به سمت ایران رها شده است.

رییس سازمان محیط زیست کشور گفت: با وجودی که حاکمان افغانستان از قبول داشتن معاهده رهاسازی آب هریرود حرف می‌زنند، اما در عمل به جای ۸۵۰ میلیون لیتر فقط ۱۵ میلیون لیتر آب رها شده است.

سلاجقه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، گفت: به هیات حاکمه افغانستان چند بار درخواست برگزاری نشست دادیم که متاسفانه قبول نکردند. علاوه بر این وزیر نیرو از طرف دولت ماموریت یافت پیگیری‌های لازم را داشته باشد. ما نیز اقدامات خودمان را انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به دبی ورودی هریرود، گفت: طی دو روز گذشته بارندگی خوبی در افغانستان شد و این آب وارد هریرود شد که امیدوارم این آقایان اجازه دهند این آب از بند کمال خان عبور کند تا به سمت دیگری نرود. روان آب‌ها مناسب است و به مسوولان استانی چند بار گفته ام تا مذاکراتی با این آقایان داشته باشند تا حقابه ایران از هریرود دریافت شود.

سلاجقه گفت: بحث اساسی مان با حاکمان افغانستان عمل کردن به معاهده‌ای است که سال‌ها قبل بین دو دولت ایران و افغانستان بسته شد.

رییس سازمان محیط زیست از انجام بازرسی‌ها از حقابه ایران در طرف افغانستان خبر داد و افزود: سطح آب پشت سد در طرف افغانستان خوب است و طرف افغان باید طبق معاهده‌ای که می‌گوید قبول دارد بطور سالانه ۸۵۰ میلیون لیتر آب به ایران رها کند، اما نهایتا تا کنون ۱۵ میلیون لیتر آب رها شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی