تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...

بحران اقتصادی؛ نخست‌وزیر تونس برکنار شد

به نظر می‌رسد برکناری نخست‌وزیر تونس توسط رئیس جمهور تلاش برای بیرون آوردن این کشور از بحران اقتصادی است که در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

کد خبر: ۱۵۳۶۵۰
۱۰:۴۰ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۲

نخست‌وزیر تونس برکنار شد

دیدارنیوز: رئیس جمهور تونس نخست وزیر کنونی این کشور را برکنار و «احمد الحشانی» را به عنوان نخست وزیر جدید معرفی کرد.

به نقل از العین، بعد از گذشت ۲ سال از حضور «نجلاء بودن» در پست نخست وزیری تونس، «قیس سعید» رئیس جمهور این کشور وی را برکنار کرده و «احمد الحشانی» که یک فعال اقتصادی در این کشور به شمار می‌رود را به عنوان نخست وزیر تونس تعیین کرد.

به نظر می‌رسد این اقدام رئیس جمهور تونس تلاش برای بیرون آوردن کشور از بحران اقتصادی است که در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

الحشانی یکی از مسئولان بلندپایه بانک مرکزی و کارشناس حقوقی و فارغ التحصیل دانشکده حقوق سیاسی و اقتصادی تونس به شمار می‌رود.

وی یک شخصیت ناشناخته و غیر معروف در رسانه‌ها به شمار می‌رود که به گفته برخی تحلیلگران از پشت دیوار‌های جهان سیاست و احزاب سیاسی پا به میدان گذاشته است. الحشانی دومین نخست وزیر تونس بعد از اقدامات صورت گرفته در این کشور در تاریخ ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۱ به شمار می‌رود.

منابع آگاه اعلام کرده اند که الحشانی با مواضع خصمانه اش علیه گروه اخوان المسلمین و حمایتش از قیس سعید در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۹ شناخته می‌شود.

به گفته این منابع، الحشانی به دلیل فعالیت‌های اقتصادی اش به عنوان نخست وزیر تونس انتخاب شده است. قیس سعید در مراسم معارفه الحشانی تاکید کرد که تونس نباید به عقب بازگردد.

رئیس جمهور تونس، نجلاء بودن ۶۵ ساله را در ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۱ به عنوان نخست وزیر تونس انتخاب کرده بود.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی