تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
معافیت جوانان منتفی نیست

داورزنی: در حق دختران جفا شد

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال با انتقاد از اعزام نشدن تیم ملی زنان برخی رشته‌ها به بازی‌های آسیایی، گفت: ما در آسیا چهار کشور داریم که قدرتمند هستند و طبیعی است که شرایط تیم والیبال زنان ایران با این تیم‌ها یکی نیست و آن‌ها باید تلاش بیش‌تری را از خود نشان دهند. ما در آن‌ها انگیزه ایجاد کردیم و اردو‌های زیادی فرستادیم، اما ناگهان اعلام کردند که به بازی‌های آسیایی اعزام نمی‌شوند و با این تصمیم در حق دختران والیبال و دیگر رشته‌ها جفا شد و نباید این اتفاق می‌افتاد. حتی من اعلام کرده بودم که اگر مشکل مالی وجود دارد هزینه‌های اعزام تیم زنان را پرداخت می‌کنم.

کد خبر: ۱۵۳۶۴۹
۱۰:۳۱ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۲

داورزنی

دیدارنیوز: رئیس فدراسیون والیبال از حذف زنان ورزشکار رشته‌هایی، چون هندبال و والیبال از بازی‌های آسیایی انتقاد کرد و معتقد است تصمیم درستی در این زمینه گرفته نشد.

محمدرضا داورزنی صبح چهارشنبه در حاشیه بازدید مناف هاشمی، سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی و اعضای هیات اجرایی از اردوی تیم ملی قایقرانی ایران در مورد اعزام نشدن تیم ملی والیبال و هندبال زنان به این بازی‌ها گفت: تصمیم خوبی گرفته نشد. والیبال و سایر رشته‌هایی که زنان حضور دارند در مسیر رشد و ارتقاء هستند و این که به بهانه کیفی سازی تیم اعزام نکنیم، درست نیست. تمام تلاش ما این بوده که بین دختران انگیزه ایجاد کنیم تا به این رشته‌ها بپردازند و وقت‌شان را در این حوزه‌ها بگذرانند. به هر حال جمعیت ۵۰ درصدی کشور ما را زنان تشکیل می‌دهند و باید به این نکته توجه شود شرایطی که برای رشد زنان فراهم می‌کنیم مسیری است که باید همه کمک کنند و هزینه بدهیم تا در این مسیر رشد کنند.

داورزنی با گلایه از تغییر تصمیم ستاد عالی بازی‌ها در مورد حذف برخی رشته‌ها از کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی گفت: بازی‌های آسیایی جزو تورنمنت‌هایی است که انگیزه زیادی را برای ورزشکاران ایجاد می‌کند. وقتی مشخص می‌کنند که کدام رشته‌ها به بازی‌های آسیایی می‌روند، تحرکی را در آن رشته و در بین ورزشکاران آن ایجاد می‌کند. بعد یک ماه مانده به بازی‌ها ناگهان اعلام می‌کنند که قرار است اعزام کیفی باشد. فرایند این گونه تصمیم‌گیری‌ها غلط است و باید آن را اصلاح کنیم.

داورزنی در پاسخ به این پرسش که کمیته ملی المپیک مانع اعزام شد یا وزارت ورزش؟ تصریح کرد: اعلام کردند ستاد عالی بازی‌ها تصمیم گرفته است و ستاد عالی بازی‌ها متشکل از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش است. با این گونه تصمیم گیری‌ها مخالف هستیم و اگر قرار بود اعزام نشوند از همان ابتدا اعلام می‌کردند، رشته‌هایی که روی سکو نمی‌روند اعزام نمی‌شوند.

*در حق دختران والیبال جفا شد

او ادامه داد: در ستاد عالی بازی‌های دوره قبل که آن زمان سجادی به تازگی وزیر شده بود، تیم‌های والیبال و هندبال دفاعیات خود را انجام دادند. بحث‌های مفصلی انجام شد و قرار بر این شد که تیم‌های زنان آن‌ها اعزام شوند. حداقل به والیبال این را قول را دادند که تیم زنان اعزام شود. در سال گذشته تیم والیبال زنان در چهار رده سنی فعال بودند. تیم والیبال زنان ایران انگیزه زیادی داشت که بعد از ۵۰ سال در بازی‌های آسیایی شرکت کند و خودی نشان دهند. موضوع نتیجه گرفتن در این بازی‌ها نیست بلکه این به تیم‌های پایه من هم انگیزه می‌دهد تا بهتر آماده شوند. ما در آسیا چهار کشور داریم که قدرتمند هستند و طبیعی است که شرایط تیم والیبال زنان ایران با این تیم‌ها یکی نیست و آن‌ها باید تلاش بیش‌تری را از خود نشان دهند. ما در آن‌ها انگیزه ایجاد کردیم و اردو‌های زیادی فرستادیم، اما ناگهان اعلام کردند که به بازی‌های آسیایی اعزام نمی‌شوند و با این تصمیم در حق دختران والیبال و دیگر رشته‌ها جفا شد و نباید این اتفاق می‌افتاد. حتی من اعلام کرده بودم که اگر مشکل مالی وجود دارد هزینه‌های اعزام تیم زنان را پرداخت می‌کنم.

*معافیت جوانان منتفی نیست

داورزنی در مورد منتفی شدن معافیت تیم جوانان والیبال از سربازی تصریح کرد: این مساله منتفی نشده است. در دوره قبل هم که جوانان معاف شدند با دستور مقام معظم رهبری بود. این دوره هم تلاش می‌کنیم که موافقت را مجددا بگیریم و حتی ستاد کل نیرو‌های مسلح نیز پیگیر این قصه است. طبق قانون تیم‌های اول تا سوم قهرمانی جهان و قهرمان بازی‌های آسیایی از سربازی معاف می‌شوند.

*سلامتی سجادی به خطر افتاده است

رییس فدراسیون والیبال در مورد تغییر و تحولات در وزارت ورزش و جوانان نیز گفت: به سجادی خسته نباشید می‌گویم و اتفاق خوبی برای او در حادثه هلیکوپتر رخ نداد و شرایط جسمانی او به گونه‌ای است که باید بیش‌تر مراقب خودش باشد. سجادی شرایط خود را به رئیس‌جمهور توضیح داده بود امسال هم بازی‌های آسیایی و سال آینده المپیک را در پیش داریم از این رو حجم فعالیت در وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بالا می‌رود، از این رو با توجه به وضعیت جسمانی که سجادی داشت ترجیح داد که این مسئولیت را به فرد دیگری واگذار کند تا وقت بیش‌تری بگذارد. از طرفی سلامتی او نیز به خطر افتاده بود و به کیومرث هاشمی هم خوش آمد می‌گویم. با توجه به سابقه‌ای که هاشمی در کمیته ملی المپیک و سازمان تربیت بدنی داشته است به خوبی می‌توان از تجربیات او در ادامه مسیر استفاده کرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی