تیتر امروز

هشدار هواشناسی؛ مراقب سرعت باد و ارتفاع امواج باشید

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع امواج از صبح چهارشنبه تا یکشنبه (۱۱ تا ۱۵ مرداد) در جنوب کشور خبر داد.

کد خبر: ۱۵۳۶۲۳
۱۸:۰۶ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۲

هشدار هواشناسی؛ مراقب سرعت باد و ارتفاع امواج باشید

دیدارنیوز: سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در جنوب کشور هشدار داد.

این شرایط جوی روز چهارشنبه در شرق تنگه هرمز جریانات جنوب شرقی، پنجشنبه در تنگه هرمز، جریانات جنوب شرقی با حداکثر سرعت ۱۲ متر بر ثانیه و عصر پنجشنبه در شمال خلیج فارس، جریانات شمال غربی با حداکثر سرعت ۱۵ متر بر ثانیه، جمعه درتنگه هرمز و خلیج فارس مناطق ساحل و فرا سواحل استان‌های خوزستان و بوشهر، شنبه در تنگه هرمز و خلیج فارس مناطق ساحل و فرا سواحل استان‌های خوزستان و بوشهر و هرمزگان و سیستان و بلوچستان و یکشنبه در تنگه هرمز و خلیج فارس مناطق ساحل و فرا سواحل استان‌های خوزستان و بوشهر و هرمزگان و سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر این مخاطره جوی اختلال در تردد‌های دریایی شناور‌های سبک، احتمال پاره شدن تور‌های صیادی وآسیب به قفس‌های پرورش ماهی، احتمال اختلال در تردد کشتی‌های تجاری وجود دارد.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های ناشی از این شرایط جوی خودداری از تردد شناور‌های سبک، خودداری از فعالیت‌های تفریحی و شنا، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد شناور‌های مسافربری و تمهیدات لازم جهت تردد کشتی‌های تجاری را توصیه می‌کند.

هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفر‌ها و انجام کار‌های روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدار‌ها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی