تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

روسیه: ضدحمله اوکراین منابع «ناتو» را هدر می‌دهد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین در اظهاراتی مدعی شد که ضدحمله اوکراین که در اوایل ژوئن از سوی کی‌یف آغاز شد، «شکست خورده» و این اقدام منابع نظامی «ناتو» را هدر می‌دهد.

کد خبر: ۱۵۳۵۵۹
۱۸:۲۳ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲

روسیه: ضدحمله اوکراین منابع «ناتو» را هدر می‌دهد

دیدارنیوز: پسکوف، امروز دوشنبه ۹ مرداد به خبرنگاران گفت که کمک‌های میلیاردی «ناتو» به شکلی ناکارآمد و بی‌هدف توسط اوکراین هزینه می‌شود و ضدحمله اوکراین طبق برنامه، عمل نمی‌کند.

پسکوف همچنین تاکید کرد که اقداماتی برای جلوگیری از حملات پهپاد‌های اوکراینی به مسکو و دیگر مناطق انجام شده است.

او حملات اوکراین به خاک روسیه را «اقداماتی مذبوحانه» توصیف کرد و گفت که مسکو با این اقدامات تروریستی، مقابله خواهد کرد.

به نقل از العربیه، پسکوف همچنین اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مبنایی برای آغاز مذاکرات صلح با اوکراین وجود ندارد و مسکو، سیر مذاکرات میان اوکراین و آمریکا برای اعطای تضمین‌های امنیتی به کی‌یف را دنبال می‌کند.

مذاکره با واشینگتن

از سویی یک مقام ارشد اوکراینی یکشنبه اعلام کرد که کی‌یف این هفته رایزنی با واشینگتن برای ارائه تضمین‌های امنیتی به اوکراین تا تکمیل روند پیوستن این کشور به «ناتو» را آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، این مذاکرات که توسط آندری یرماک، رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین اعلام شد، در ادامه تعهدات «گروه هفت» پس از نشست اخیر «ناتو» در لیتوانی برای ارائه و اجرای ضمانت‌های امنیتی است.

یرماک در «تلگرام» نوشت که «ضمانت‌های امنیتی برای اوکراین، تعهدات ملموس و بلندمدتی خواهد بود که قدرت اوکراین را برای شکست تجاوز روسیه و مهار آن در آینده، تضمین کرده و در بردارنده مکانیسم‌های حمایتی خالی از ابهام خواهد بود.»

به گفته رئیس دفتر زلنسکی، این تضمین‌ها «تا زمانی که اوکراین به عضویت پیمان آتلانتیک شمالی درآید، معتبر خواهند بود.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی