تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

بحران در نیجر؛ تهدید به اقدام نظامی و واکنش پاریس

پس از کودتا در نیجر و بحران در این کشور آفریقایی، رهبران جامعه اقتصادی کشور‌های غرب آفریقا (ECOWEST) شورشیان را در صورت عدم بازگشت محمد بازوم، ٰرئیس جمهوری برکنار شده این کشور به قدرت، به اقدام نظامی تهدید کردند.

کد خبر: ۱۵۳۵۲۱
۰۹:۰۰ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲

تهدید کودتاچیان نیجر به اقدام نظامی؛ پاریس: هیچ تهدیدی علیه منافع و شهروندان فرانسه‌ را برنمی‌تابیم

دیدارنیوز: رهبران جامعه اقتصادی کشور‌های غرب آفریقا (ECOWEST) روز یکشنبه در نشستی اضطراری علاوه بر اعمال تحریم‌های اقتصادی و محدودیت‌های سفر علیه حکومت نظامی نیجر، شورشیان را در صورت عدم بازگشت محمد بازوم، ٰرئیس جمهوری برکنار شده این کشور به قدرت ظرف یک هفته، به اقدام نظامی تهدید کردند.

جامعه اقتصادی کشور‌های غرب آفریقا در بیانیه با اعلام این که در صورت برآورده نشدن خواسته‌هایش ظرف یک هفته «تمام اقدامات لازم را برای برقراری حاکمیت قانون اساسی» در نیجر اتخاذ خواهد کرد، گفت: «این اقدامات ممکن است شامل به کارگیری نیرو‌های نظامی باشد. به همین خاطر فرماندهان نظامی کشور‌های عضو باید سریعا با یکدیگر دیدار کنند.»

پیش از این، عبدالرحمان چیانی، رهبر شورشیان در بیانیه‌ای تلویزیونی ضمن هشدار نسبت به دخالت جامعه اقتصادی کشور‌های غرب آفریقا و همچنین کشور‌های اروپایی در امور داخلی نیجر گفته بود: «ما بار دیگر به جامعه اقتصادی کشور‌های غرب آفریقا و یا هر ماجراجوی دیگر عزم راسخ خود را مبنی بر دفاع از سرزمین پدری‌مان تکرار می‌کنیم»

همچنین دولت فرانسه در واکنش به هجوم روز یکشنبه حامیان نظامیان شورشی به سفارت این کشور با تهدید حکومت نظامی نیجر به تلافی «فوری و سازش‌ناپذیر» در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ تهدیدی علیه منافع و شهروندان فرانسه در نیجر را تحمل نخواهد کرد.

در بیانیه دولت فرانسه آمده است: «هر کسی که به شهروندان، نظامیان، دیپلمات‌ها و یا پیگاه‌های فرانسه حمله کند، با تلافی سریع و سازش‌ناپذیر این کشور مواجه خواهد شد. فرانسه همچنین از همه اقدامات منطقه‌ای با هدف احیای حاکمیت قانون اساسی و بازگشت رئیس جمهوری منتخب به قدرت حمایت می‌کند.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی