تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

انفجار یک بمب در پاکستان؛ ده‌ها نفر کشته شدند

پلیس پاکستان اعلام کرد که روز یکشنبه در حادثه انفجار بمب در شمال غرب این کشور در جریان تجمع یک حزب اسلامی افراطی دست کم ۳۵ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شدند. این بمب در جریان راهپیمایی حامیان یک روحانی تندرو و رهبر سیاسی در منطقه باجور در شمال غرب این کشور منفجر شد.

کد خبر: ۱۵۳۵۰۵
۱۹:۳۱ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲

انفجار یک بمب در پاکستان؛ ده‌ها نفر کشته شدند

دیدارنیوز: ده‌ها تن در اثر انفجار یک بمب در راهپیمایی سیاسی در پاکستان کشته شدند.

اختر حیات گناپور، رییس کل پلیس در استان خیبر پختونخوا در مرز افغانستان به خبرگزاری فرانسه گفت: «یکی از مقامات ارشد حزب قرار بود در این مراسم سخنرانی کند، اما قبل از رسیدن او، بمبی منفجر شد که در جریان آن ۳۵ نفر کشته و ۱۰۰ نفر زخمی شدند.»

در ابتدا پلیس اعلام کرد در این حادثه ۱۰ نفر کشته شدند، اما سپس اجساد بیشتری به بیمارستان منتقل شد و تعداد قربانیان به ۳۵ نفر رسید. با توجه به اینکه تعدادی از مجروحان با وضعیت وخیم به بیمارستان منتقل شده‌اند احتمالا تعداد قربانیان افزایش خواهد یافت.

این انفجار، حامیان حزب مذهبی محافظه کار «جمعیت علمای اسلام» را هدف قرار داد. این حزب در حال سازماندهی نشستی در شهر خار، پیش از برگزاری انتخابات اواخر امسال بوده است.

نذیرخان، افسر ارشد پلیس گفت که گردهمایی کارگری حزب جمعیت علمای اسلام به رهبری مولانا فضل الرحمان در حومه شهر خار در جریان بود که این انفجار رخ داد. او گفت تعدادی از مجروحان که وضعیتشان وخیم بود به بیمارستان اصلی شهر منتقل شده‌اند.

اعظم خان، رییس بخش اورژانس در بیمارستان اصلی خار گفت که ۳۵ جسد به بیمارستان منتقل شده است. محب الله یوسف زی، یکی از مدیران دولتی پاکستان هم تعداد تلفات را تایید کرد و گفت که مجروحان با وضعیت وخیم برای مراقبت‌های پزشکی بهتر به پیشاور انتقال داده می‌شوند.

تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

مولانا ضیاءالله، رییس محلی حزب الرحمان در میان کشته شدگان بوده است. سناتور عبدالرشید و مولانا جمال‌الدین، نماینده سابق مجلس هم در این رویداد حضور داشته‌اند، اما صدمه‌ای ندیده‌اند. به گفته مقامات حزب، الرحمان در این تجمع حضور نداشته است.

رحمان، یک روحانی طرفدار طالبان و حزب سیاسی او بخشی از دولت ائتلافی در اسلام آباد است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی