تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
مدیر شبکه بهداشت لاهیجان را برکنار کنید، خودش بیمار است

نماینده سابق مجلس: جان انسان مهم‌تر است یا موی انسان؟!

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده سابق مجلس با انتقاد از سخت‌گیری‌های اخیر در حوزه حجاب و پوشش زنان و ابلاغیه اخیر مدیر شبکه بهداشت لاهیجان به بیمارستان‌ها مبنی بر اینکه «به زنان باید مشروط به رعایت حجاب خدمات درمانی ارائه شود، گفت: فردی که چنین درخواستی کرده و این دستورالعمل را ابلاغ کرده خودش بیمار است و دچار کسری عقل است. مگر می‌شود با بیمار چنین کاری کرد و بگوییم اول حجابت را رعایت کن تا تو را مداوا کنیم؟ در زمان جنگ هم دشمنان وقتی اسیر می‌شدند ما هرکاری از دست‌مان بر می‌آمد می‌کردیم تا اول جان او را نجات دهیم و اگر مثلا خونریزی داشت آن را متوقف کنیم. جان انسان مهم‌تر است یا موی انسان؟

کد خبر: ۱۵۳۵۰۱
۱۸:۱۵ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲

نماینده سابق رشت: مدیر شبکه بهداشت لاهیجان را برکنار کنید، خودش بیمار است

دیدارنیوز: نماینده سابق رشت با اشاره به ابلاغیه مدیر شبکه بهداشت لاهیجان می‌گوید: موضوع کشف حجاب در آن حدی نیست که تا این اندازه نیرو برای آن بسیج کنید و این همه هزینه کنید! مگر اینکه برنامه دیگری در میان باشد. به نظرم این جریان نفوذ در انقلاب به شدت دنبال ناراضی کردن مردم است و از هر روشی هم برای این موضوع استفاده می‌کند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده پیشین مجلس با اشاره به ابلاغیه اخیر مدیر شبکه بهداشت لاهیجان به بیمارستان‌ها مبنی بر اینکه «به زنان باید مشروط به رعایت حجاب خدمات درمانی ارائه شود»، گفت: این خلاف قانون و حتی قوانین دوره جنگ است، در جنگ هم می‌گویند حتی اگر دشمن شما آمد و مجروح و بیمار بود باید به او رسیدگی کنید. به نظرم برخی برای خودشیرینی و نشان دادن خودشان، کار‌هایی را انجام می‌دهند که ما را در دنیا انگشت‌نما کنند. قوانین بین‌المللی سلامت در دنیا مشخص است. اصلا زبان، جنسیت، نژاد، مذهب و هیچ چیز دیگری برای درمان بیمار موثر نیست. وقتی بیماری نزد پزشک می‌رود به خاطر شرایط جسمی‌اش تنها چیزی که نمی‌بیند همین روسری‌اش است. جدا از این هیچ انسان سالمی به مو و بدن زن بیمار نگاه جنسی ندارد!

او ادامه داد: متاسفانه با رفتار‌های افراط گرایانه در حال دور شدن از حالت‌های انسانی هستیم. این‌ها رفتار‌های غیربشردوستانه و خارج از حکم دین است. ترا به خدا کسی به داد این ملت برسد، چرا آنقدر رفتار‌های تحریک‌آمیز نسبت به زنانی که پوشش ندارند انجام می‌دهید؟ چگونه با جان انسان چنین کاری می‌کنید؟ طالبان و داعش هم چنین کاری نمی‌کند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی با بیان اینکه نمی‌دانم چرا علما و مراجع ما سکوت کرده‌اند، تصریح کرد: موضوع کشف حجاب در آن حدی نیست که تا این اندازه نیرو برای آن بسیج کنید و این همه هزینه کنید! مگر اینکه برنامه دیگری در میان باشد. به نظرم این جریان نفوذ در انقلاب به شدت دنبال ناراضی کردن مردم است و از هر روشی هم برای این موضوع استفاده می‌کند. از مسئولان خواهش می‌کنم در چاه نفوذی‌ها سقوط نکنند.

وی ادامه داد: فردی که چنین درخواستی کرده و این دستورالعمل را ابلاغ کرده خودش بیمار است و دچار کسری عقل است. مگر می‌شود با بیمار چنین کاری کرد و بگوییم اول حجابت را رعایت کن تا تو را مداوا کنیم؟ در زمان جنگ هم دشمنان وقتی اسیر می‌شدند ما هرکاری از دست‌مان بر می‌آمد می‌کردیم تا اول جان او را نجات دهیم و اگر مثلا خونریزی داشت آن را متوقف کنیم. جان انسان مهم‌تر است یا موی انسان؟

نماینده سابق مجلس با تاکید بر اینکه یک عده‌ای در بدنه دولت با هدف نارضایتی تراشی نفوذ کرده‌اند، گفت: هیچ آدم عاقلی اینگونه با مردم وارد جنگ نمی‌شود. حالا از فردا هم لابد می‌گویند فقط بیماران مسلمان را مداوا کنید! جریان نفوذی به دنبال ایجاد شکاف میان حاکمیت و مردم است. زیرا افتخار ما در ۴۳ سال گذشته پشتوانه مردمی بوده است، این پشتوانه را به شکل‌های مختلف دارند از بین می‌برند. نمی‌دانم دستگاه‌های امنیتی چرا سکوت کرده‌اند. بسیار پرواضح است که عده‌ای در حال عصبانی کردن مردم هستند.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به اینکه هیچ انسانی به بیمار نگاه جنسی ندارد، گفت مردم وقتی زن یا مرد بیمار را می‌بینند نگاه دلسوزی دارند و برایش آرزوی شفا می‌کنند. مطمئنم قطار پیشرفتی که از آن صحبت می‌کنند مسیر را گم کرده است، ما به کجا می‌رویم؟ هیچ گاه تصور نمی‌کردیم بیمار زن اول اولویت با حجابش باشد بعد درمانش! چون زن است باید با اون اینکار را بکنید؟

وی ادامه داد: من همین الان داشتم نماز می‌خواندم، قسم می‌خورم هیچ مردی، حیوان نه! هیچ مردی نسبت به دختر یا زن بیماری نگاه جنسی ندارد و محال است تحریک شود. مگر آن فرد بیمار جنسی باشد! حتی شرم دارم از گفتن این حرف‌ها! این افرادی که چنین ابلاغیه‌هایی می‌دهند و مردم را خشمگین می‌کنند باید برکنار شوند. اصلا پزشکان قسم خوردند تا فارغ از هرچیزی حفظ جان مردم برایشان اهمیت داشته باشد. چقدر زشت است که به زنی که حالش خوب نیست در آن شرایط بگوییم روسری خود را درست کن! مدیری که دست به چنین کاری زده ابتدا خودش مشکل دارد و باید با او برخورد شود، چرا که کافر همه را به کیش خود پندارد.

منبع: رویداد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی