تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

شکست ترامپ در پرونده شکایت ۴۷۵ میلیون دلاری

یک دادگاه آمریکایی پرونده دعوی افترا ۴۷۵ میلیون دلاری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشورر علیه شبکه خبری سی ان ان را مردود اعلام کرد.

کد خبر: ۱۵۳۴۹۴
۱۳:۳۲ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲

شکست ترامپ در پرونده شکایت ۴۷۵ میلیون دلاری

دیدارنیوز: دادگاهی در آمریکا پرونده شکایت ۴۷۵ میلیون دلاری دونالد ترامپ از شبکه سی‌ان‌ان را مردود اعلام کرد.

براساس این دعوی، ترامپ مدعی شده بود که این شبکه خبری در توضیح تقلب انتخاباتی مورد ادعای وی در جریان انتخابات ۲۰۲۰، آن را «دروغ بزرگی» مربوط به دوران آدولف هیتلر معرفی کرده بود. این اصطلاح با استفاده نازی‌های آلمان از پروپاگاندا مربوط است.

همچنین در این دعوی این موضوع مطرح شده بود که سی‌ان‌ان عامدانه تلاش می‌کند تا ارتباط بین خواهان (ترامپ) و یکی از منفورترین شخصیت‌های سیاسی در تاریخ مدرن دنیا (هیتلر) را به شنونده القا کند.

براساس حکم دادگاه که روز گذشته اعلام شد، واژگان و جملات مورد استفاده توسط سی‌ان‌ان تنها یک عقیده شخصی بوده و حقیقت نیست و در نتیجه نمی‌توان آن را به موضوعی برای طرح دعوی تبدیل کرد.

قاضی دادگاه که خود در سال ۲۰۱۹ توسط ترامپ منصوب شده بود و در نزدیکی ویلای شخصی ترامپ در فلوریدا زندگی می‌کند، اظهار کرد در حالی که اظهارات شبکه سی ان ان زننده و نفرت انگیز است، اما در حقیقت نمی‌تواند موضوعی قانونی و باعث طرح اتهام افترا باشد. استفاده از عبارت «دورغ بزرگ» برای طرح یک اتهام افترا کافی نیست و دیدگاهی منطقی برای آن وجود ندارد.

در همین حال سخنگوی ترامپ در بیانیه‌ای گفت: ما با اظهارات قاضی درباره زننده بودن حرف‌های شبکه سی ان ان علیه ترامپ موافق هستیم. سی ان ان باید مسئولیت رفتار‌ها و کلام‌های نادرست درباره ترامپ و طرفدارانش را بپذیرد.

در این بیانیه اشاره نشده که آیا ترامپ درخواست فرجام خواهی کرده است یا خیر.

دونالد ترامپ از زمان رسیدن به کاخ سفید در سال ۲۰۱۵، اغلب رسانه‌های خبری را به دلیل پوشش آنچه که او دست نداشته، مورد هجوم قرار داده و شبکه سی ان ان نیز یکی از اهداف حمله ترامپ بوده است.

این در حالی است که در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است.

دونالد ترامپ در حال حاضر درگیر چندین پرونده کیفری در دادگاه‌های آمریکاست: پرونده نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی اش در فلوریدا، پرونده پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی و پرونده حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه ۲۰۲۱.

با وجود طرح اتهامات جدید علیه دونالد ترامپ درباره نگه داری اسناد طبقه بندی شده و پرونده‌های دیگر از جمله پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، میزان محبوبیت وی همچنان بالاست و بسیاری از جمهوری خواهان بر این باورند که طرح این اتهامات علیه ترامپ تنها انگیزه سیاسی دارد و به همین دلیل ترامپ در نظرسنجی‌ها همچنان پیشتاز است.

با این حال رسانه‌های آمریکا گزارش دادند در کیفر خواست جدید علیه دونالد ترامپ، وی به نگهداری سند محرمانه‌ای درباره ایران متهم شده است.

بر این اساس سه اتهام جدید به ۳۷ اتهام کیفری قبلی ترامپ در پرونده نگهداری اسناد محرمانه اضافه شده است. یک اتهام به نگهداری عامدانه اطلاعات دفاعی و ۲ اتهام دیگر به مانع‌تراشی در اجرای عدالت مربوط می‌شوند.

چندی قبل دادگاهی در آمریکا دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور را به ۳۷ مورد از جمله داشتن اسناد طبقه‌بندی‌شده محرمانه مرتبط با امنیت ملی در ویلای شخصی‌اش در فلوریدا متهم کرد.

همچنین نتایج تحقیقات جدید با نام «خطرات برای دموکراسی» نشان می‌دهد حمایت‌ها برای استفاده از خشونت به منظور بازگرداندن دونالد ترامپ به کاخ سفید، افزایش یافته است.

نتایج این نظرسنجی حاکی از آن است که این افزایش عمدتا نشان دهنده تعهد و ارادت بیشتر به ترامپ در پی اعلام اتهامات فدرال علیه وی به دلیل بی مسئولیتی در نگه داری اسناد طبقه بندی شده است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی