تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
در بازار مسکن چه خبر است؟

قیمت خانه در سعادت آباد؛ متری ۱۰۰ میلیون تومان!

قیمت خانه در سعادت آباد، از میانگین قیمت مسکن شهر تهران بالاتر است و در حال حاضر کف قیمت خانه سنددار در این منطقه به ۱۰۰ میلیون تومان برای هر متر رسیده است!

کد خبر: ۱۵۳۴۸۶
۱۲:۴۱ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲

قیمت خانه در سعادت آباد؛ متری ۱۰۰ میلیون تومان!

دیدارنیوز: قیمت خانه در سعادت آباد نیز همپای قیمت مسکن در دیگر مناطق تهران نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. اگرچه به دلیل رکود حاکم بر بازار، طی دو ماه گذشته قیمت ملک با اندکی کاهش مواجه بوده، اما همچنان قیمت خانه در سعادت آباد، از میانگین قیمت مسکن شهر تهران بالاتر است. در حال حاضر کف قیمت خانه سنددار در این منطقه به ۱۰۰ میلیون تومان برای هر متر رسیده است!

محله سعادت آباد در جایگاه یکی از مناطق مرفه تهران برای سکونت محسوب می‌شود و خریداران آپارتمان در این محله باید انتظار قیمتی بالاتر از متوسط قیمت مسکن شهر تهران را داشته باشند.

در حال حاضر قیمت خانه در این منطقه حتی در محله‌های قدیمی‌تر، غالبا بالای متری ۱۰۰ میلیون تومان است و خانه‌های فاقد سند تک‌برگ زیر این قیمت معامله می‌شوند.

قیمت آپارتمان در محله سعادت آباد

آخرین آمار مربوط به تحولات مسکن به انتهای پاییز ۱۴۰۱ بازمی‌گردد. بر این اساس متوسط قیمت آپارتمان در منطقه یک به حدود متری ۱۰۰ میلیون تومان، اما حالا مشاوران املاک محله سعادت آباد می‌گویند کف قیمت این محله که در منطقه دو قرار دارد، ۱۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود.

همچنین خریداران مسکن در این منطقه باید سقف قیمتی ۴۰۰ میلیون تومان را برای خرید آپارتمان در نظر داشته باشند. البته خانه‌هایی با سند تعاونی متوسط قیمت پایین‌تری دارند.

قیمت خانه در سعادت آباد؛ متری ۱۰۰ میلیون تومان!

خیابان‌ها و میدان‌های مهم سعادت آباد

خیابان‌های فرهنگ، صرافها، ۲۴ متری، سرو، دشت بهشت، علامه، پاکنژاد، پامچال، مروارید، لادن، خیابان فراز یا همان کوی فراز، پویش، شکوفه، پرورش، بهزاد و درختی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین خیابان‌ها در محله سعادت‌آباد هستند.

چندین میدان در این محله نیز جزو اصلی‌ترین میدان‌ها به حساب می‌آیند؛ میدان سرو، میدان قیصر امین‌پور، میدان شهید تهرانی مقدم، میدان فرهنگ، میدان بهرود و میدان کتاب یا همان بوستان سابق از این دسته هستند.

علاوه بر خیابان‌ها و میدان‌های مهم سعادت‌آباد برخی بلوار‌های این منطقه نیز مهم و معروف هستند. مانند بلوار دریا، بلوار ۲۴ متری، بلوار شهید فرحزادی، بلوار پیام، بلوار درختی، بلوار شهید حافظی، بلوار پرورش، بلوار آتش نشانی، بلوار پرواز، بلوار جوریکی، بلوار مطهری.

گفتنی است پیش از دهه ۲۰ محله سعادت‌آباد خالی از سکنه بود. سیدضیاالدین طباطبایی نخست‌وزیر وقت ایران در زمان احمدشاه قاجار زمین‌های این منطقه را خرید و به ساخت‌وساز در این منطقه پرداخت.

اکثر ساختمان‌های سعادت‌آباد تا دهه ۷۰ یک الی دو طبقه بود و بعد از گسترش ساخت و ساز‌ها در دهه ۸۰ شکل دیگری به خود گرفتند و ساختمان‌های کوچک قدیمی جای خود را به ساختمان‌های مدرن و چند طبقه داد.

امروزه این محله در منطقه ۲ شهرداری تهران واقع شده است و به لحاظ ارزش زمین یکی از محله‌های گران قیمت تهران به شمار می‌آید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی