تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
وال‌استریت ژورنال مطرح کرد

عربستان؛ میزبان مذاکرات صلح اوکراین

وال‌استریت ژورنال روز شنبه گزارش داد که عربستان سعودی قرار است در ماه اوت، میزبان مذاکرات صلح اوکراین باشد. در این نشست از کشور‌های غربی، اوکراین و کشور‌های بزرگ در حال توسعه از جمله هند و برزیل دعوت شده است.

کد خبر: ۱۵۳۴۵۸
۰۹:۰۱ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲

عربستان؛ مذاکرات صلح اوکراین

دیدارنیوز: یک روزنامه آمریکایی اعلام کرد که عربستان سعودی اوایل ماه آینده میزبان مذاکرات صلح اوکراین خواهد بود.

این گزارش به نقل از دیپلمات‌های درگیر در این مذاکرات صلح نوشت که مقامات ارشد ۳۰ کشور از جمله اندونزی، مصر، مکزیک، شیلی و زامبیا در روز‌های ۵ و ۶ اوت در این نشست در عربستان حضور پیدا خواهند کرد.

در این گزارش آمده است که اوکراین و مقامات غربی امیدوارند این مذاکرات بتواند به حمایت بین‌المللی از شرایط صلح به نفع اوکراین منجر شود.

کرملین مدعی است حدود یک ششم اوکراین را به خود ضمیمه کرده و می‌گوید مذاکرات صلح با اوکراین را تنها در صورتی ممکن می‌داند که کی‌یف «واقعیت‌های جدید» را بپذیرد. در واقع اشاره کرملین به ادعای ارضی جدید است.

در مقابل هم کی‌یف می‌گوید مذاکره با روسیه تنها پس از خروج نیرو‌های مسکو از اوکراین امکان پذیر خواهد بود.

هنوز مشخص نیست که چه تعداد از کشور‌ها در این مذاکره شرکت خواهند کرد. با این حال بریتانیا، آفریقای جنوبی، لهستان و اتحادیه اروپا از جمله طرف‌هایی هستند که حضورشان را در این نشست تایید کرده‌اند و انتظار می‌رود، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا هم در آن حضور پیدا کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی