تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
اظهارنظر جالب دیوید بکام درباره انتقال بزرگ

۱۰ سال برای خرید «مسی» نقشه کشیدم!

دیوید بکام، ستاره سابق فوتبال انگلستان و مالک فعلی باشگاه اینترمیامی آمریکا می‌گوید ۱۰ سال نقشه کشیده تا لیونل مسی نابغه آرژانتینی دنیای فوتبال را به باشگاه خود بیاورد؛ اتفاقی که سرانجام با موفقیت انجام شد!

کد خبر: ۱۵۳۴۵۰
۲۰:۲۰ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۲

۱۰ سال برای خرید مسی نقشه کشیدم!

دیدارنیوز: دیوید بکام در مصاحبه جدیدش با نشریه اتلتیک از برنامه‌هایش برای آوردن لیونل مسی به آمریکا و حسی که دارد صحبت کرده است.

بکام سرانجام پس از یک دهه برنامه‌ریزی در اوایل تابستان امسال امضای برنده هفت توپ طلا را به دست آورد. مسی ۳۶ ساله فوراً به زندگی در ایالات متحده خو گرفته، سه بار در دو بازی ابتدایی خود گلزنی کرد و لبخندی دائمی بر لب دارد. او اولین گل خود را با یک ضربه ایستگاهی خیره‌کننده در دقیقه آخر رقم زد که توجه آمریکا را به خود جلب کرد و بکام را به گریه انداخت. ورود باورنکردنی او نقطه اوج یک سفر طولانی برای بکام و مالکان مشترک خورخه و خوزه ماس است.

بکام در گفتگو با سایت اتلتیک گفت: «هرگز فکر نمی‌کردم به عنوان مالک همان احساسی را داشته باشم که به عنوان بازیکن داشتم. بعد از آن تماس تلفنی ویژه، احساسی را داشتم که وقتی در اولدترافورد یا ومبلی راه می‌رفتم داشتم. می‌گفتم: ما تمام رقابت‌ها را شکست داده‌ایم تا بهترین بازیکن تاریخ را به خدمت بگیریم».

۱۰ سال برای خرید مسی نقشه کشیدم!

مسی در اوایل ژوئن اعلام کرد که به تیم MLS ملحق خواهد شد و پیشنهاد سودآورتر عربستان سعودی را رد کرد. بکام ۴۸ ساله در آن زمان به همراه همسرش ویکتوریا در ژاپن بود و به سختی می‌توانست باور کند که یک دهه برنامه‌ریزی به نتیجه رسیده است. او گفت: «من با خانواده در ژاپن بودم و ساعت ۵ صبح با صدای ویبره تلفنم از خواب بیدار شدم. همسرم گفت: گوشیت را خاموش کن! من به تلفنم نگاه کردم و گفتم حتماً اتفاقی افتاده. عینکم را زدم و گفتم لئو می‌آید! انجام شد! اعلام کرده است! همسرم گفت: یعنی چی که اعلام کرده است؟ گفتم: او به تلویزیون رفته و گفته که به اینترمیامی می‌آید! با صحبت کردن در موردش تمام تنم مور مور می‌شود.»

بکام در سال ۲۰۰۷ در ۳۲ سالگی فوتبال اروپا را ترک کرد و از رئال مادرید برای پیوستن به لس‌آنجلس گلکسی جدا شد. این قرارداد شامل یک گزینه ۲۵ میلیون دلاری (۱۹٬۵ میلیون پوندی) برای خرید امتیاز گسترش MLS و ساخت تیم خودش در هر نقطه‌ای خارج از نیویورک بود. او یک روز پس از آویختن کفش‌هایش در سال ۲۰۱۴ روی ایجاد تیم اینترمیامی کار کرد و مسی هرگز از ذهنش دور نبود.

بکام فاش کرد: «همه این‌ها از یک گفتگو در هنگام شام ناشی شد. رو به خورخه کردم و گفتم: یک روز مسی باید به باشگاه ما بیاید. ۱۰ سال پیش بود؛ بنابراین همیشه این موضوع در ذهن من بود. فکر می‌کنم هر صاحب باشگاهی دلش می‌خواهد بهترین بازیکنان را به باشگاهش بیاورد. آیا چنین اتفاقی برای همه می‌افتد؟ البته که نه.»

راه اینترمیامی به MLS پر از پیچیدگی بود، حتی مدت‌ها قبل از اولین بازی آن‌ها در سال ۲۰۲۰. آن‌ها هنوز هم در فورت لادردیل بازی می‌کنند که در حدود ۳۵ مایل دورتر از مکان مورد نظرشان در پارک آزادی میامی واقع شده است و روسای باشگاه قصد دارند در سال ۲۰۲۵ به استادیوم جدیدشان نقل مکان کنند.

تیم بکام تا به حال در زمین بازی حرف زیادی برای گفتن نداشت، و مربیانش دیگو آلونسو و فیل نویل را پس از مدت کوتاهی برکنار کرد. اکنون تحت هدایت تاتا مارتینو، سرمربی سابق بارسلونا، و ملحق شدن مسی، سرخیو بوسکتس و جوردی آلبا هیچ محدودیتی بر سر راه اینترمیامی وجود ندارد؛ و بکام قصد دارد در داخل و خارج از زمین سلطه‌گری کند.

او در مورد اینکه می‌خواهد برندش چگونه باشد، به نیویورک یانکیز اشاره کرد و گفت: «من می‌خواهم افرادی با کلاه ما راه بروند و بدانند که این کلاه میامی است، این برند میامی است. حتی اگر طرفدار فوتبال نباشید، بخواهید پیراهن و کلاه ما را بپوشید.»

آمدن مسی اینتر میامی را در صحنه جهانی قرار داد، و بعد از گذشت یک دهه از این پروژه، بکام احساس می‌کند بالاخره کارش آغاز شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی