تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.

پکن: گزارش دفاعی ژاپن مبالغه‌آمیز است

تان که فی، سخنگوی وزارت دفاع چین اعلام کرد که گزارش دفاعی سالانه ژاپن، بیانگر «تصوری اشتباه» در مورد چین است و عامدانه در خصوص تهدید نظامی چین، اغراق کرده است.

کد خبر: ۱۵۳۴۴۶
۱۸:۵۵ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۲

پکن: گزارش دفاعی ژاپن مبالغه‌آمیز است

دیدارنیوز: ژاپن اعلام کرد هزینه‌های نظامی خود را طی پنج سال آینده دو برابر خواهد کرد که بزرگترین افزایش هزینه نظامی این کشور از زمان جنگ جهانی دوم به حساب می‌آید.

وزارت دفاع چین اعلام کرد که اقدام برخی از کشور‌ها در ارسال مکرر کشتی‌ها و هواپیما‌ها با هدف «قدرت‌نمایی نظامی»، به تشدید تنش‌ها در دریای چین شرقی و جنوبی انجامیده است.

تان که فی، سخنگوی این وزارتخانه، شنبه ۷ مرداد در مورد گزارش دفاعی منتشرشده از سوی ژاپن که در آن به تهدیدات چین اشاره رفته، گفت که برخی اقدامات، به افزایش به شدت خطرناک تنش‌ها در منطقه به‌رغم ثبات اوضاع در دریای چین شرقی و دریای چین جنوبی منجر شده است.

این سخنگو افزود که گزارش دفاعی سالانه ژاپن، بیانگر «تصوری اشتباه» در مورد چین است و عامدانه در خصوص تهدید نظامی چین، اغراق کرده است.

به گفته او، چین با اعلام اعتراض شدیداللحن به توکیو، مخالفت همه‌جانبه خود را با مفاد این گزارش ابراز کرد.

سخنگوی وزارت دفاع چین بار دیگر تاکید کرد که ژاپن همواره با مداخله در امور داخلی پکن، اصول روابط بین‌الملل را زیر پا گذاشته، مبانی مناسبات چین و ژاپن را تضعیف کرده و تنش در تنگه تایوان را افزایش داده است.

ژاپن هفته گذشته گزارش سالانه خود را منتشر کرد که در آن، ارزیابی منفی از تهدید ناشی از جاه‌طلبی‌های منطقه‌ای چین و مشارکت امنیتی این کشور با روسیه و کره شمالی ارائه داده است.

توکیو اعلام کرد، هزینه‌های نظامی خود را طی پنج سال آینده دو برابر خواهد کرد که بزرگترین افزایش هزینه نظامی این کشور از زمان جنگ جهانی دوم به حساب می‌آید.

به نقل از العربیه، سخنگوی وزارت دفاع چین گفت: «همکاری دفاعی چین و روسیه بر عدم تعهد، عدم رویارویی و هدف قرار ندادن طرف‌های ثالث مبتنی است و به حفظ صلح و ثبات در منطقه و جهان، بدون ایجاد تهدید برای هیچ کشوری متعهد است.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی