تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
فاطمه راکعی در قسمت دوم گفت‌وگو با برنامه رکن سه دیدارنیوز

کسانی که به مردم تیر زدند باید محاکمه شوند / لزومی ندارد بر طبل سکولاریسم بکوبیم، "خودش را بیار، اسمش را نیار" / رد پای نفوذ را می‌بینم

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش در قسمت دوم گفت‌وگوی خود در برنامه رکن سه دیدارنیوز به اختلاف نظر‌ها در جبهه اصلاحات اشاره کرد و انتخاب آذر منصوری به عنوان رئیس جبهه اصلاحات در این مقطع از تاریخ ایران را مهم دانست.

کد خبر: ۱۵۳۴۴۵
۱۸:۴۴ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۲

 کسانی که به مردم تیر زدند باید محاکمه شوند / لزومی ندارد بر طبل سکولاریسم بکوبیم،
 

دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: فاطمه راکعی در قسمت دوم (قسمت اول را «اینجا» ببینید) گفت‌وگوی خود با برنامه رکن سه (رکن احزاب) گفت: «تلاش ما بر این است که مسائل ایران در درون حل شوند. هزینه حل مسائل در درون خیلی کمتر از آن است که مجاهدین یا سلطنت طلب‌ها بخواهند برای آینده مردم تصمیم بگیرند. گروه‌هایی که امتحان خود را پس داده‌اند و برای این کشور خطرناک هستند».

قسمت دوم گفت‌وگو با فاطمه راکعی در برنامه رکن سه

 

وی درباره احتمال شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: «در مجلس ششم ما به عنوان نمایندگان واقعی مردم رفته بودیم و آنچنان رویه چالش برانگیزی هم نداشتیم، اما برخورد سلبی و حذفی شورای نگهبان از همان روز‌های اول شروع شد. من تندترین مواضع را در مجلس ششم داشتم و، چون ساختاری فکر می‌کنم، همواره توجهم بر حل ریشه‌ای مسائل است و با لحاظ تجربیات مجلس ششم، فکر می‌کنم تا همه لوازم یک مجلس خوب مهیا نباشد، نباید شرکت کرد».

راکعی درباره جنبش مهسا گفت: «چرا مسائلی باید پیش بیاید که نتوانند جلویش را بگیرند.؟ خون یک هر انسانی به اسم نظام ریخته شود می‌دانید چه ضربه‌ای می‌خوریم؟ ایران کشوری چند فرهنگی، چند قومیتی و چند صدایی است. یک صدای مطلق نمی‌تواند به هر شکلی بر چنین کشوری حکومت کند».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه برخی حتی دیدیم با دیدگاه‌های امام در زمان حیاتش هم سر ناسازگاری داشتند، یادآور شد: «من رد پای نفوذ در برخی رفتار‌ها و عمکرد‌ها را می‌بینم. به نظر دست‌هایی در کارند که اجازه ندهند نظام جمهوری اسلامی پاربرجا بماند».

وی خاطرنشان کرد: «امام در دیدگاه خود مقتضیات زمان و مکان را مطرح کردند. امروز مساله سبک زندگی و خواست جوانان امروز و نسل‌ها دهه‌های ۷۰ و ۸۰ مطرح است. این یعنی اقتضای زمان و مکان. آقای سید محمد خاتمی می‌گوید مشکلات باید در درون نظام حل شود، چون بیرون نظام بدتر از این است.»

این عضو جبهه اصلاحات درباره حکمرانی سکولار گفت: «مردم ما از دیرباز گرایشات دینی قوی داشته‌اند. لزومی ندارد بر طبل سکولاریسم بکوبیم و بگوییم ما به سکولاریسم معتقدیم! دیانت ما عین سیاست ما است. من به دین نگاهی کلی دارم و این صرفا برای اسلام نیست، بلکه مسیحیت و ... را نیز شامل می‌شود. ادیان برای سعادت بشر و از بین بردن ظلم و ستم و بی عدالتی آمده‌اند، حرف دین همان چیزی است که دموکراسی می‌گوید».

کسانی که به مردم تیر زدند باید محاکمه شوند / لزومی ندارد بر طبل سکولاریسم بکوبیم،

دوستانی که جبهه اصلاحات را ترک کردند، برگردند!

راکعی درباره عدم شرکت چند حزب عضو جبهه اصلاحات در جلسات این جبهه سیاسی عنوان کرد «تمام تلاش ما این است که دوستان به جبهه اصلاحات برگردند. اگر من به جبهه اصلاحات قبل از شورایعالی سیاستگذاری رفتم به این دلیل بود که به کار تشکیلاتی سیاسی معتقدم و فکر می‌کنم به گشودن باید فضای سیاسی کشور بسیار کمک کرد. ما باید تصمیمات کلان را با هم بگیریم و هم صدا شویم نه تک صدا.»

وی افزود: «نگاه اکثریت اعضای جبهه اصلاحات به مسائل کشور بسیار به هم نزدیک است. البته در هر کار تشکیلاتی حزبی و سیاسی ممکن است اقلیتی در برخی از مسائل، از نظر روشی و نه ماهیتی، با بقیه تفاوت نظر داشته باشند».

این شخصیت حزبی اصلاح‌طلب درباره شرکت حزب کارگزاران در انتخابات سال ۹۸ مجلس شورای اسلامی گفت: «به این صورت نبود که کارگزاران بخواهد به تنهایی شرکت کند. بعضا سو تفاهم‌هایی پیش آمد. از خود هیات رییسه کسانی گفتند که احزاب می‌توانند شرکت کنند؛ لذا علاوه بر کارگزاران چند حزب دیگر هم رفتند و لیست دادند. واقعا امروز مناسب نمی‌دانم بیش از این در مورد مسائل داخلی جبهه اصلاحات سخنی بگویم، اما بسیار امید دارم که جبهه اصلاحات در این برهه از تاریخ نقش واقعی خود را در کناتر مردم داشته باشد».

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش درباره دلایل انتخاب آذر منصوری به ریاست جبهه اصلاحات و تاثیرات این انتخاب بر خروج سه حزب اصلاح‌طلب از جبهه اصلاحات، با ذکر این نکته که از ۴۱ عضو حاضر جبهه اصلاحات ۳۱ نفر به خانم آذر منصوری رای دادند. همه می‌دانند که از میان زنان فعال، خانم منصوری بیشترین وقت را برای مسائل سیاسی می‌گذارد و شجاعت لازم و قلم و بیان قوی دارد. همه این‌ها محسنات و امتیازاتی است که او دارد، پس چرا منصوری نه؟».

کسانی که به مردم تیر زدند باید محاکمه شوند / لزومی ندارد بر طبل سکولاریسم بکوبیم،

وی در پایان گفت: دوستانی که به هر دلیل در جلسات جبهه شرکت نمی‌کنند و یا از جبهه رفته‌اند برای وحدت در جریان اصلاحات هم شده باید برگردند. زمان زمان یک تصمیم مهم است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی