تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

آنفولانزای پرندگان؛ هزاران مرغ دریایی در نروژ و فنلاند تلف شدند

مقامات در نروژ و فنلاند اعلام کردند با شیوع بی‌سابقه آنفلوآنزای پرندگان امسال هزاران مرغ دریایی و گونه‌های دیگر تلف شدند و دام‌ها نیز در معرض خطر قرار گرفته‌اند. به گفته آن‌ها سفر در برخی مناطق نیز محدود شده است.

کد خبر: ۱۵۳۳۹۱
۰۸:۲۲ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۲

آنفولانزای پرندگان در نروژ و فنلاند؛ هزاران قطعه مرغ دریایی تلف شدند

دیدارنیوز: شیوع آنفولانزای پرندگان در فرانسه نیز از ماه مه تا ژوئن منجر به نابودی میلیون‌ها قطعه پرنده در مزارع این کشور شد و عرضه گوشت پرندگان و تخم مرغ را تاثیر قرار داد.

به گفته مقامات فینمارک در نروژ تاکنون بیش از ۱۰هزار پرنده در این مناطق تلف شده‌اند. سازمان امنیت غذایی نروژ روز پنجشنبه ممنوعیت‌هایی را برای رفتن به برخی مناطق از جمله سه منطقه حفاظت شده طبیعی وضع کرد.

یکی از مقامات در سازمان ایمنی مواد غذایی نروژ می‌گوید شیوع این بیماری امسال بسیار بیشتر از سال‌های گذشته در نروژ بوده است.

سویه ویروس اچ۵ان‌۱ سال‌هاست در بین طیور و پرندگان وحشی شیوع یافته است، اما اخیرا این بیماری در گربه، راسو و سمور‌ها نیز گزارش شده است.

مقامات در فنلاند با بیان این‌که پرندگان وحشی به شدت تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته‌اند گفته‌اند سویه اچ۵ان‌۱ تاکنون در ۲۰ مزرعه شیوع یافته است.

وزارت امور اجتماعی و بهداشت فنلاند روز چهارشنبه در بیانیه‌ای با تایید شیوع این بیماری اعلام کرد: «این بیماری به‌ویژه در میان مرغ‌های دریایی در حال گسترش است.»

سه آژانس سازمان ملل متحد در ماه جاری میلادی از همه کشور‌های خواستند نظارت بر بیماری‌ها و بهبود بهداشت را در مزغداری‌ها تقویت کنند. آن‌ها همچنین گفته اند «شیوع جهانی این بیماری در میان پرندگان این نگرانی را به وجود آورده است که احتمالا ویروس راحت‌تر انسان‌ها را آلوده کند.»

سازمان بهداشت جهانی گفته است که خطر ابتلا به اچ۵ان‌۱ برای انسان کم است. با این حال این سازمان تاکید کرد گزارش‌های مربوط به عفونت در پستانداران باید به دقت مورد توجه قرار گیرند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی