تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
دادستان‌ها از قصد او بر از بین بردن شواهد می‌گویند

اتهامات جدید علیه «ترامپ»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا روز پنجشنبه در پرونده نگهداری از اسناد طبقه‌بندی شده در عمارت شخصی‌اش با اتهامات جدیدی روبرو شد.

کد خبر: ۱۵۳۳۸۰
۱۰:۰۲ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۲

اتهامات جدید علیه «ترامپ»

دیدارنیوز: براساس این اتهامات دادستان‌ها مدعی شدند که او از یکی از کارکنان عمارت مارالگوی خود خواسته تا با حذف فیلم دوربین‌های مداربسته این عمارت، تحقیقات فدرال را مختل کند.

کیفرخواست به روز شده توسط جان اسمیت، سرپرست شورای تحقیقات ویژه وزارت دادگستری آمریکا صادر شد، که بر ویدئوی دوربین‌های مدار بسته عمارت مارالگوی دونالد ترامپ در پالم بیچ فلوریدا متمرکز است. این ویدئو‌ها برای مدت‌ها شواهدی حیاتی برای پرونده مزبور بودند.

بازرسان اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری در پی بازدید از این عمارت در ژوئن ۲۰۲۲ اسناد طبقه‌بندی شده‌ای را که ترامپ پس از دوران ریاست جمهوری خود از کاخ سفید به عمارت شخصی‌اش منتقل کرده بود، کشف کردند. دونالد ترامپ متهم است که پس از بازدید آن‌ها از کارکنانش خواسته تا ویدئو‌های این دوربین‌ها را پاک کنند. در کیفرخواست جدید ترامپ همچنین به نگهداری از سندی جدید نیز متهم شده است.

اتهامات جدید علیه «ترامپ»

دادستان‌ها ترامپ را متهم می‌کنند که در پی درخواست بازرسان برای دیدن فیلم دوربین‌های مداربسته عمارت مارالگو با همکاری والت ناوتا، خدمتکارش و کارلوس دی‌اولیویرا، یکی از مدیران این عمارت برای پنهان کردن فیلم این دوربین‌از دید بازرسان فدرال برنامه‌ریزی کرده است.

براساس این کیفرخواست ناوتا و دی‌اولیویرا در روز ۲۵ ژوئن ۲۰۲۲ با هم به محل صفحه‌نمایش‌های دوربین‌های نظارتی و سپس برای شناسایی دوربین‌ها با چراغ‌قوه به تونی که درآن حافظه ذخیره‌سازی دوربین‌ها قرار داشته، رفته‌اند. دو روز بعد دی اولیویرا با یکی از کارکنان ترامپ ملاقات کرده و به او گفته است که «رئیس می‌خواهد ویدئو دوربین‌ها پاک شود.»

دادستان‌ها می‌گویند دی اولیویرا در ژانویه ۲۰۲۳ طی گفتگویی داوطلبانه با اف‌بی‌آی در مورد عدم اطلاع خود درباره جعبه‌های درون عمارت مارالگو دروغ گفته است. در نتیجه کارلوس دی اولیویرا هم به ایجاد موانع برای تحقیقات و هم‌چنین اقرار نادرست متهم شد.

این کیفرخواست جدید همچنین ترامپ را به به نگهداری میزان بیشتری از اسناد دفاع ملی آمریکا متهم می‌کند. براساس آن، این اسناد در ۱۵ جعبه در ۱۷ ژانویه نزد دولت فدرال بازگشته است. به گفته دادستان‌ها این اسناد یک طرح حمله بوده است. مارک میدوز، رئیس ستاد ترامپ در آن زمان کشور هدف را ایران عنوان کرده است.

ترامپ و ناوتا هر دو در تاکنون در مورد ۳۸ فقره اتهامی خود اظهار بی‌گناهی کرده‌اند و دی اولیویرا قرار است روز دوشنبه در فلوریدا محاکمه شود. دادگاه بعدی ترامپ و ناوتا نیز درحال حاضر بری ۲۰ مه ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است.

دونالد ترامپ در واکنش به اتهامات جدید شب پنجشنبه در گفتگو با فاکس نیوز، آن‌ها را «مداخله در انتخابات در بالاترین سطح» و «سوء رفتار دادستانی» دانست و مدعی شد که موقعیتش «پیشتازش» در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ او را هدف وزارت دادگستری قرار داده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی