تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
به جای بازداشت خبرنگاران باید برای حرف‌های مردم گوش شنوا داشته باشند

الهه محمدی در دادگاه: افتخار می‌کنم کنار مردم ماندم تا صدایشان باشم

الهه محمدی، روزنامه‌نگار کشورمان که در ناآرامی‌های پس از فوت ناگهانی مهسا امینی، دختر جوان کردستانی در گشت ارشاد تهران، بازداشت شد امروز (چهارشنبه) در دومین جلسه دادگاه خود گفت: افتخار می‌کنم که در کنار مردم ماندم تا صدایشان باشم. من و نیلوفر حامدی به عنوان نمایندگانی از بدنه رنجور و شریف مطبوعات ایران در حالی محاکمه می‌شویم که به واسطه برخورد‌های امنیتی با خبرنگاران صادق و متعهد، مرجعیت رسانه به خارج از کشور منتقل شده و این برخورد‌های شدید با روزنامه‌نگاران موجب آزردگی مردم شده است.

کد خبر: ۱۵۳۳۳۹
۱۷:۰۷ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۲

الهه محمدی در دادگاه: افتخار می‌کنم کنار مردم ماندم تا صدایشان باشم

دیدارنیوز: دومین جلسه دادگاه الهه محمدی خبرنگار بازداشت شده در ناآرامی‌های پس از فوت مهسا امینی در گشت ارشاد تهران، برگزار شد.

سعید پارسایی همسر الهه محمدی نوشت: جلسه نهایی رسیدگی به پرونده همسرم الهه محمدی امروز در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب بر خلاف درخواست ما به صورت غیرعلنی برگزار شد و با اخذ دفاع آخر به پایان رسید. الهه کلیه اتهامات را رد کرد و ما امیدواریم دفاعیات صریح بیان شده در دادگاه، مورد بررسی قرار گیرد.

بنا به این گزارش، الهه محمدی امروز و در دقایق پایانی دادگاه، این متن را در مقابل قاضی خوانده است:

«به نام قلم
من الهه محمدی، ۱۵ سال است که خبرنگارم و در تمام طول زمان کار حرفه‌ای‌ام، غیر از اینکه حرف مردم را بزنم و قدمی در راه بهتر شدن زندگی‌شان بردارم، هیچ کار دیگری نکرده‌ام. من هیچ ارتباطی با هیچ دولت خارجی‌ای نداشته‌ام و افتخار می‌کنم که در کنار مردم ماندم تا صدایشان باشم.

معتقدم به جای بازداشت خبرنگاران، نهاد‌های امنیتی، قوه قضاییه، دولت و مجلس باید برای حرف‌های مردم گوش شنوا داشته باشند نه اینکه خبرنگارانی را که کارشان را انجام داده‌اند بازداشت کنند و ما‌ه‌های زیادی بلاتکلیف و در بازداشت موقت نگه دارند.

من و نیلوفر حامدی به عنوان نمایندگانی از بدنه رنجور و شریف مطبوعات ایران در حالی محاکمه می‌شویم که به واسطه برخورد‌های امنیتی با خبرنگاران صادق و متعهد، مرجعیت رسانه به خارج از کشور منتقل شده و این برخورد‌های شدید با روزنامه‌نگاران موجب آزردگی مردم شده است.

باید مقامات، به‌ویژه مقامات قضایی، صدای مردم را به‌ویژه زنان و روزنامه‌نگارانی که از زبان آن‌ها سخن می‌گویند، بشنوند و در برابر مطالبات به حق آن‌ها نایستند.»

منبع: هم‌میهن

مطلب مرتبط:

ادامه بازداشت نیلوفر حامدی توجیه ندارد

دادگاه نیلوفر حامدی؛ «منتظر صدور حکم هستیم»

آذر منصوری: الهه محمدی و نیلوفر حامدی تنها به وظیفه خود عمل کردند

زیدآبادی خطاب به اژه‌ای؛ چه کسی در این کشور تصمیم می‌گیرد؟

توییت طعنه‌آمیز عبدی درباره ناآرامی‌های فرانسه؛ «روزنامه‌نگار را آزاد کنید»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی