تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی خبر داد

کاهش ۱۲ تا ۱۵ درصدی قیمت مسکن در تهران

در شرایطی که نرخ رهن و اجاره‌بهای مسکن در پایتخت نسبت به سال گذشته افزایش داشته و در سایت‌ها به وضوح مشخص است، بذرپاش وزیر راه و شهرسازی از کاهش ۱۲ تا ۱۵ درصدی قیمت مسکن در بیشتر مناطق تهران خبر داد.

کد خبر: ۱۵۳۳۲۱
۱۲:۲۹ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۲

کاهش ۱۲ تا ۱۵ درصدی قیمت مسکن در تهران

دیدارنیوز: وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز رئیس بانک مرکزی در جلسه گفت که بین ۱۲ تا ۱۵ درصد در بیشتر مناطق تهران کاهش قیمت مسکن داشتیم.

مهرداد بذرپاش در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین آمار قیمت مسکن در تهران گفت: مسکن در شهر تهران قیمت کاهشی داشته است. امروز رئیس بانک مرکزی در جلسه گفت که بین ۱۲ تا ۱۵ درصد در بیشتر مناطق تهران کاهش قیمت داشتیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این روند ادامه خواهد داشت، گفت: همه تلاش‌مان این است و باید ادامه پیدا کند. قیمت‌ها بلاوجه افزایش پیدا کرده است.

وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت پروژه‌های این وزارت‌خانه گفت: یکی از تاکیدات ما تکمیل کریدور شرقی کشور و شمال جنوب در شرق کشور است که از چابهار آغاز می‌شود و زاهدان که الان قطعه خاش به زاهدان به بهره‌برداری رسیده است؛ منتها ۴۵۰ کیلیومتر از چابهار به خاش باقی مانده و از زاهدان تا یونسی هست. در آنجا هم ۱۰ پیمانکار تعیین شدند و مناقصه برگزار و ابلاغ شده در قطعه پایین حدودا ۶۰ درصد پیشرفت داشتیم از چابهار که ان‌شاالله همه تلاشمان را می‌کنیم تا پایان دولت این کریدور شمال به جنوب که شاید یکی از راهبردی‌ترین کریدور‌های منطقه در شرق کشور ما باشد به بهره‌برداری برسد. این کریدور اقتصاد شرق کشور را حتما تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: برای تکمیل شبکه ریلی در شرق کشور دو خطه کردن مسیر بافق - یونسی ظرفیت حمل را تا دو برابر افزایش می‌دهد و این در اولویت ما است. یک شریک خارجی پیدا کردیم. این جزو پروژه‌های خوبی است که دارد در قالب سرمایه‌گذاری خارجی اتفاق می‌افتد. حدود یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است که ظرفیت بار را به دو برابر افزایش می‌دهد. پروژه بسیار لازمی است. این هم مصوب شد و کارهایش دارد انجام می‌شود و در حال آغاز عملیات اجرایی آن هستیم.

بذرپاش یادآور شد: در حوزه جاده‌ای پروژه حرم تا حرم را با جدیت پیگیری می‌کنیم. قدری محدودیت منابع مالی داریم. بالاخره هزینه احداث یک کیلیومتر آزادراه کار سختی است. ولی تجهیز منابع را از راه‌های مختلف داریم انجام می‌دهیم منتها تاکیدات ما اتمام پروژه‌های نیمه تمام است که بخشی از آن‌ها در غرب کشور است؛ مثل راه آهن همدان به سنندج که من اشاره نکردم، انقدر زیاد است تعداد پروژه‌ها که هر ماه به فضل خدا یک پروژه بزرگ برای حوزه حمل و نقل داریم.

وی گفت: در حال حاضر تمرکز زیادی به شرق شده است اقلیم این ناحیه خاص است. بسیاری از کویر‌ها را در این حوزه داریم. منتها توسعه ریلی و جاده‌ای در شرق کشور تمرکز پیدا کرده است. حتی در حوزه مجوز فرودگاه هم تاکید ما بر شرق کشور است.

بذرپاش با اعلام خبر تصویب موافقتنامه جامع بین ایران و سوریه در هیات دولت خبر داد، خاطرنشان کرد: این موافقتنامه که به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی ارائه شده بود، چندسالی معطل مانده بود که در نهایت تصویب و به مجلس ارسال شد. همچنین مقرر شد هیات اقتصادی سوریه با هدف پیگیری مصوبات سفر رییس‌جمهور کشورمان به دمشق به تهران بیاید.

وی با اشاره به سفر معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان به آستارا و برگزاری جلساتی برای پیگیری طرح‌های حمل و نقلی بین دو کشور گفت: یکی از تصمیمات مربوط به اتمام ساخت پل آستاراچای، ظرف ۴ ماه آینده بود تا پایانه جدید مرزی با جمهوری آذربایجان راه اندازی شو.

بذرپاش راه اندازی سد و نیروگاه مهرآفرین را یکی دیگر از توافق‌های تهران و باکو عنوان کرد و افزود: کمیسیون مشترک همکاری دو کشور رونق گرفته و به زودی توافقات را عملی می‌کند.

وی گفت: هفته گذشته با حضور رییس جمهور مسیر پاتاوه به دهدشت با طول ۱۳۶ کیلومتر که ۸۶ درصد آن کوهستانی است و مسیر صعب العبور بود و بندر امام را به مرکز کشور متصل می‌کرد، افتتاح شد؛ این مسیر ظرفیت اقتصادی خوبی برای منطقه جنوب غرب کشور رقم می‌زند این پروژه از مصوبات سفر رهبر انقلاب به این استان بود.

وی یادآور شد: روز گذشته - سوم مرداد - به همراه معاون اول رییس جمهور به بازدید قطعه ۲ آزادراه تهران شمال رفتیم؛ مسیر برگشت آن تا دهه فجر سال آینده افتتاح می‌شود، تکمیل این مسیر ۱۵ هزار میلیارد تومان هزینه نیاز دارد و همچنین قرار شد ساخت قطعه سوم این آزادراه هم آغاز شود و از همین کارگاه قطعه دوم، آماده سازی کارگاه قطعه سوم را هم فعال می‌کنیم؛ این مسیر یا تونل نیاز دارد یا پل که ۸۵ درصد مسیر است و زمان و هزینه ساخت را افزایش می‌دهد.

بذرپاش ادامه داد: پروژه آزادراه اصفهان - شیراز به طول ۲۳۰ کیلومتر در ایام ماه ربیع الاول امسال (اوایل مهر ماه) به بهره برداری می‌رسد که افتتاح آن ۱۳۰ میلیون لیتر در سال صرفه جویی مصرف سوخت در پی دارد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین آزادراه رودبار - منجیل به طول ۸ کیلومتر از دیگر طرح‌هایی است که تا آبان ماه امسال به بهره برداری می‌رسد و گره ترافیکی سنگین آزادراه قزوین - رشت را باز می‌کند.

وی از راه آهن رشت به کاسپین به عنوان طرح مهم دیگر حوزه حمل و نقل یاد کرد و گفت: با روس‌ها برای ساخت خط آهن رشت - آستارا توافق کرده ایم، ولی ساخت مسیر موازی آن که رشت به کاسپین است تا سه ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

بذرپاش به تکمیل واحد‌های مسکونی مهر باقی مانده از دولت‌های گذشته نیز اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد که از جمله می‌توان به افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکن مهر و ۲۸۰۰ واحد در پرند اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ۱۶ هزار قطعه زمین به مشمولان قانون جوانی جمعیت تقدیم شده است، گفت: امسال هدف گذاری کرده بودیم که ۴۰۰ هزار قطعه زمین در راستای این قانون بدهیم که تاکنون ۲۵۰ هزار قطعه زمین واگذار شده است.

وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: پیگیری جدی مالیات خانه‌های خالی و ساماندهی مشاوران املاک و نیز مقابله با احتکار زمین در این ماه‌های اخیر انجام شد که به کاهش قیمت مسکن در تهران و سایر شهر‌ها منجر شده است افزایش مسکن در سال‌های گذشته هیچ دلیل نداشته جز سوداگری.

بذرپاش تاکید کرد: مسکن یکی از رها شده‌ترین بازار‌ها در کشور بود، اما با وجود آنکه وظیفه وزارت راه نبود، اما عزم جدی کردیم که نتیجه گرفتیم، بیش از ۲ هزار مشاور املاک متخلف یا غیر مجاز پلمب شده است.

وزیر راه شهرسازی به تکمیل واحد‌های مسکونی مهر باقی مانده از دولت‌های گذشته نیز اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد که از جمله می‌توان به افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکن مهر و ۲۸۰۰ واحد در پرند اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ۱۶ هزار قطعه زمین به مشمولان قانون جوانی جمعیت تقدیم شده است، گفت: امسال هدف گذاری کرده بودیم که ۴۰۰ هزار قطعه زمین در راستای این قانون بدهیم که تاکنون ۲۵۰ هزار قطعه زمین واگذار شده است.

این عضو کابینه دولت سیزدهم تاکید کرد: پیگیری جدی مالیات خانه‌های خالی و ساماندهی مشاوران املاک و نیز مقابله با احتکار زمین در این ماه‌های اخیر انجام شد که به کاهش قیمت مسکن در تهران و سایر شهر‌ها منجر شده است افزایش مسکن در سال‌های گذشته هیچ دلیل نداشته جز سوداگری.

بذرپاش تاکید کرد: مسکن یکی از رها شده‌ترین بازار‌ها در کشور بود، اما با وجود آنکه وظیفه وزارت راه نبود، اما عزم جدی کردیم که نتیجه گرفتیم، بیش از ۲ هزار مشاور املاک متخلف یا غیر مجاز پلمب شده است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تاخیر‌های مکرر پرواز‌های برخی شرکت‌های هواپیمایی و اینکه گفته شده به دلیل کاهش پرواز‌ها بوده است، گفت: تعداد پرواز‌های داخلی کاهش نیافته است بلکه باید بساط سوداگری جمع شود.

بذرپاش شرکت‌های هواپیمایی را متضرر اصلی شرایط سوداگری در بازار بلیت پرواز‌ها دانست و تاکید کرد: مجوز‌های چارتری به هر صورت تا اطلاع ثانوی لغو شده است و به جز پرواز به میادین نفتی که قرار شده با سازمان‌های متقاضی جزییات آن مشخص شود، بساط پرواز‌های چارتری به هر صورت متوقف شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: عدول از نرخ مصوب تخلف است و سازمان تعزیزات به گرانفروشی ورود می‌کند، ولی در تعداد بلیت و پرواز‌ها نه تنها کاهش نداشتیم بلکه ۵ درصد رشد داشته ایم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی