تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
اخبار خراسان جنوبی

لغو پروازهای خراسان جنوبی؛ چرا؟

مدیر کل فرودگاه‌های خراسان جنوبی، علت لغو مداوم پرواز‌ها از و به استان خراسان جنوبی را اعلام کرد.

کد خبر: ۱۵۳۳۱۱
۱۱:۵۶ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۲

لغو پروازهای خراسان جنوبی؛ چرا؟

 

دیدارنیوز: عظیم طهماسبی در گفتگو با ایسنا در مورد روند پرواز‌های خراسان جنوبی اظهار کرد: ۱۱ فروردین ماه امسال و پس از پیگیری‌های متوالی، در طول ۳۰ سال گذشته اولین پرواز در شب با تجهیز روشنایی باند فرودگاه طبس انجام گرفت.

وی با اشاره به پیگیری‌ها برای تجهیز فرودگاه طبس و روشنایی آن از سال گذشته، افزود: این پیگیری‌ها پس از حادثه خروج قطار طبس از ریل بیشتر شد و عملیات اجرایی آن به عنوان یکی از دستورکار‌های مهم از آذر سال گذشته آغاز شد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی از بهره برداری از طرح روشنایی سطوح پروازی فرودگاه طبس با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان گفت: وظیفه فرودگاه تأمین زیرساخت‌ها برای پذیرش پرواز‌های شرکت‌های هواپیمایی به استان است.

طهماسبی با بیان اینکه امکانات کمک ناوبری در فرودگاه بیرجند کامل بوده و همتراز بسیاری از فرودگاه‌های به نام در کشور است، تصریح کرد: در گذشته مشکلاتی در بحث پذیرش مسافران پرواز‌های همزمان وجود داشت که خوشبختانه با بهره برداری سالن جدید فرودگاه بیرجند این مشکل نیز مرتفع شده و در حال حاضر آماده پذیرش پرواز‌ها در طول شبانه روز هستیم.

وی با بیان اینکه کمتر از ۶۰ درصد از ناوگان هواپیمایی فعال است، اظهار کرد: متاسفانه شرکت هواپیمایی پارس ایر ۱۶ پرواز خود را در مسیر تهران-بیرجند- تهران به علت چک فنی ناوگان خود ابطال کرده و پرواز‌های فرودگاه‌های استان از هفته‌ای ۲۴ پرواز به هفته‌ای ۱۲ پرواز کاهش یافت.

طهماسبی اظهار کرد: در طول هفته ۶ پرواز که شامل ۱۲ پرواز رفت و برگشت بوده در مرکز استان انجام می‌گیرد که از این تعداد دو پرواز مربوط به مشهد، ۴ پرواز به تهران که بیشترین تقاضا از این مسیر بوده انجام می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه ظرفیت مناسب مسافری برای شرکت‌های هوایپمایی که تمایل به حضور در مرکز استان را دارند وجود دارد، افزود: فرودگاه طبس نیز روز‌های یک‌شنبه، سه‌شنبه، چهارشنبه و جمعه در مسیر تهران- طبس و بالعکس یک پرواز دارد که در مجموع چهار پرواز از این فرودگاه انجام می‌شود.

طهماسبی با اشاره به اینکه در بحث توسعه فیزیکی فرودگاه‌های استان هیچ کمبودی با افزایش ظرفیت ترمینالی فعلی که ۴ هزار و ۱۵۰ متر به ظرفیت قبلی فرودگاه بیرجند اضافه شده نداریم، تصریح کرد: توسعه فرودگاه انجام شده و در صورت فراهم شدن شرایط امسال مناقصه محوطه جلوی ترمینال را برگزار خواهیم کرد و ترمینال قدیم وارد فاز بهسازی می‌شود.

نیاز به هم افزایی به دور از شایعات

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل در توسعه هر استان فرودگاه و تعداد پرواز‌های فرودگاه بوده و این امر تأثیر بسزایی در جذب سرمایه‌گذار دارد اظهار کرد: وظیفه فرودگاه‌های کشور تامین زیرساخت مناسب جهت پذیریش ایمن پرواز‌های شرکت‌های هواپیمایی بوده و افزایش پرواز‌ها وظیفه ذاتی فرودگاه‌ها نیست و به جهت حل مشکل پرواز‌ها باید مدیران استانی، نمایندگان مردم استان و بخش خصوصی ورود کنند.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی ادامه داد: مسئولان استانی و این اداره کل نیز همچون گذشته همکاری لازم را داشته و در حال حاضر نیز رایزنی با چند شرکت هواپیمایی جهت برقراری پرواز به مرکز استان در حال انجام است.

وی در مورد نیاز به افزایش پرواز‌ها در استان گفت: لازم است باز هم پرواز‌های مسیر یاد شده افزایش پیدا کند که جهت حصول نتیجه باید مجمع نمایندگان و بخش خصوصی برای افزایش پرواز‌ها همراهی کنند.

طهماسبی با اشاره به شرایط و جو ایجاد شده در استان و اعلام نظرات غیرکارشناسی، بیان کرد: مشکل پرواز‌ها حل خواهد شد، اما نیاز به هم افزایی برای دوری از این شرایط داریم.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی